ma
door maroonedseam Feb 2, 2010 om 17:07
Computers & telefonie

Windows media player

Hallo.Ik heb een vraagje over windows media player. Als ik muziek afspeelt , gebeurd het volgende.: Bij elk nummer dat ik afspeel, en dan bijna op het einde hapert het en dat is maar even, maar toch lastig, en dat is storend als ik naar muziek luistert.En het haperen gebeurd altijd op het zelfde punt, bijna op het einde.Nogmaals het haperen gebeurd altijd op het zelfde punt.maar dan ook precies op het zelfde punt.Is er iemand die mij kan helpen en is er iemand die weet wat het is. Ik kan er maar niet achterkomen.Ik werk met windows 7 en dus de laaste versie van windows media player .Bijvoorbaad dank.

Groetjes marooned

5332 14 Rapporteer

freya
door freya - Feb 2, 2010 om 17:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo maroonedseam,

Heb je dit probleem alléén bij het afspelen van b.v. mp3-bestanden? Of treedt dit ook op bij het afspelen van een CD? En weet je ook zeker dat deze hapering komt door het afspelen? Kan het niet zo zijn dat de (geripte?) mp3-bestanden bij het 'rippen' verminkt zijn?
Kortom, als je de bestanden afspeelt met een andere mediaplayer, klinken ze dan wel goed?

m.vr.gr. Freya

ma
door maroonedseam - Feb 2, 2010 om 18:38
12 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Freya

Ik heb dit probleem alleen bij het afspelen van mp3 bestanden,dus dit probleen treedt niet op als ik een cd afspeel.
Ik weet het bijna wel zeker dat dit probleem zich voordoet bij het afspelen.
Ik denk niet dat de geripte bestanden verminkt zijn omdat ik er nooit last van heb gehad, het probleem doet zich pas kort voor. Voorheen had ik geen problemen met het afspelen.ook niet met een ander player

pakopako
door pakopako - Feb 2, 2010 om 18:49
9 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan er eenvoudig achter komen of de Window Player de boosdoener is of dat de bestanden 'verminkt' zijn. Probeer een andere player... bijvoorbeeld GOM Player (gratis en prima), WinAmp, Real Player.... omer maar een paar te noemen.

freya
door freya - Feb 2, 2010 om 19:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou je toch willen adviseren om het éérst nog eens met een andere mediaspeler te proberen. Er staat vast nog wel iets anders op je computer waarmee je mp3-bestanden kunt afspelen. iTunes? PowerDVD? Nero heeft ook wel iets waarmee je muziek kunt afspelen. Al was het alleen maar om het zeker te weten.

Mocht het toch aan de Windows Mediaplayer liggen, dan denk ik toch b.v. aan een 'bufferprobleem'. Ik heb zelf geen Windows 7 en ik weet ook niet wat voor mogelijkheden de Windows Mediaplayer, die in Windows 7 zit, heeft. Mediaplayers hebben b.v. ook vaak een instelling waarmee het mogelijk is om nummers, die achter elkaar worden afgespeeld, naadloos in elkaar over te laten gaan. Dit 'gap-less' afspelen werkt b.v. erg goed als je een liveregistratie in losse nummers hebt geknipt. De overgangen zijn dan niet meer hoorbaar en het is dus net alsof je naar stuk muziek luistert van b.v. 1½ uur, zonder haperingen of pauzes.
Als dan b.v. het eerste nummer bijna aan het eind is, dan wordt er alvast een stuk van het volgende nummer ingelezen (gebufferd) en dan, als het ware, achter het eerste nummer geplakt zodat je de overgang niet hoort. Aangezien jij die hapering altijd aan het eind hoort, vermoed ik dat er iets dergelijks aan de hand zou kunnen zijn.
Kijk dus eens in de instellingen van de Windows Mediaplayer of je iets kunt vinden over de 'buffergrootte' en vergroot die dan. Mocht je ook een optie kunnen vinden over dat 'gap-less' afspelen (ook wel aanéénsluitend afspelen genoemd), schakel die optie dan eens 'uit'.

Freya

audb
door audb - Feb 3, 2010 om 14:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

MP3's worden gedecodeerd en daar zit het in.
Nou kan het zijn dat er te weinig geheugen beschikbaar is om dit te doen.
Het beste kunt u eens deze player proberen :
http://downloads.sourceforge.net/portableapps/VLCPortable_1.0.5.paf.exe
Het gaat hier om een versie die niet geinstalleerd hoeft te worden en als het niet werkt gewoon gewist kan worden.

ma
door macdiemen - Feb 3, 2010 om 14:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb exact hetzelfde probleem! Alsof de pc het volgende nummer in zn geheugen moet zetten. Mijn pc had dit vanaf het begin al. Draai Vista home premium en heb intern geheugen van 2 gb. Intel Core Duo 1,86 GHz. Daaraan zou het niet moeten liggen. Het is inderdaad heel opvallen en nog meer irritant.
gr MD

he
door helderegeest - Feb 3, 2010 om 14:54
13 Antwoorden / 4 Vragen

Hier even een bijzondere ervaring die lijkt op het door u geschetste probleem.

Ik heb een cd-speler die ook poblemen geeft bij het weergeven van muziek.

De CD-speler kan alleen schijfjes aan waar 70 minuten muziek op staat. Sommige schijfjes hebben echter 80 minuten muziek en dat lukt dan niet of met horten en stoten.

Misschien heeft u iets aan deze informatie.

ma
door maroonedseam - Feb 3, 2010 om 15:46
12 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo allemaal. allereerst mijn dank voor jullie reacties.
Het probleem is nog niet opgelost met windows media player, ik speel het nu wel af met i tunes en dat werkt gewoon perfect, geen haperingen, dus ik gebruik maar gewoon i tunes.
maar nogmaals het klopt niet ,dat het wel werkt met i tunes en niet met windows media player.
maar ik gebruik gewoon mijn i tunes

Dus nogmaals mijn dank voor jullie reacties

pakopako
door pakopako - Feb 3, 2010 om 15:52
9 Antwoorden / 0 Vragen

Tip voor de reageerders.... haal het vinkje bij "Stel mij op de hoogte als er reacties zijn" even weg en vergeet niet op VERZEND te klikken.
Zie onder laatste reactie.

erik008
door erik008 - Feb 3, 2010 om 16:15
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Volgens deze link is het een buggy sound driver.

audb
door audb - Feb 3, 2010 om 16:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=helderegeest schreef op woensdag 3 feb 2010, 14:54]Hier even een bijzondere ervaring die lijkt op het door u geschetste probleem.

Ik heb een cd-speler die ook poblemen geeft bij het weergeven van muziek.

De CD-speler kan alleen schijfjes aan waar 70 minuten muziek op staat. Sommige schijfjes hebben echter 80 minuten muziek en dat lukt dan niet of met horten en stoten.

Misschien heeft u iets aan deze informatie.
Dat 80 min cd`s het niet doen op een cd speler komt doordat dit geen officiele standaard cd is en daarom ook niet op alle cd spelers herkend word.
Sterker nog het kan uw cd speler beschadigen omdat de laaste track buiten het gebied van het bereik van de laser ligt.

erik008
door erik008 - Feb 3, 2010 om 17:28
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@audb

De red book standaard is veranderd.
De maximum lengte was oorspronkelijk 74 minuten
Het is nu 79:57 geworden.

ma
door maroonedseam - Feb 3, 2010 om 18:14
12 Antwoorden / 27 Vragen

Nogmaals bedankt voor jullie reacties

m v g marooned

ja
door jan beijers - Feb 3, 2010 om 21:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn mening is het redbook standaard uitgebracht door het fraunhofer instituut en is als standaard voor de muziek industrie ontworpen en word daarom ook niet veranderd.