inebrugg
door inebrugg Oct 19, 2007 om 14:40
Computers & telefonie

Windows mediaplayer wil niet afspelen

Het zou leuk zijn om de "tips"van kassa te bekijken,maar als ik dat probeer krijg ik de volgende foutmelding : "Kan het bestand niet afspelen. Kan één of meer vereiste codecs voor het afspelen van het bestand niet vinden."

Ik heb op google gezocht,maar kan niet vinden hoe ik dit moet oplossen.Wie weet raad?

Bij voorbaat dank,

groet,

Ine

2554 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet via http://www.download.com/3001-2169_4-10665203.html zal je een AVI codec pack2.2 downloaden
als het dan nog niet werkt dan ga je weer naar www.download.com en dan bij zoeken codec intypen en misschien dat je dan gelukt hebt
groetjes bitnot

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ine,

voordat je codecspacks gaat downloaden controlree eerst even of de update instellingen van Mediaplayer juist staan.

Extra-Opties-Speler dan bij Automatische bijwerken een vinkje bij codecs automatisch downloaden.

Daarna bij Help - Op updates controleren.

Bassie (Heeft geen andere codec-packs geinstalleerd en speelt tot nu toe alles af)

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie allebei,ik heb het gedaan,maar krijg nu :"Het bestand kan niet worden gevonden. Als u een item in de mediabibliotheek probeert af te spelen, te branden of te synchroniseren, is het mogelijk dat het bestand ervan is verplaatst, de naam gewijzigd is of verwijderd."

groetjes,

Ine

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

De codecs worden automatisch gedownload,heb ik gecontroleerd en dat was al ingesteld.Dan ga ik nu maar het laatste proberen.....

Dank,

Ine

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens als het andere niet werkt :

k lite codecs

succes , labswans

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het zelfde probleem zo werkt die wel alleen bij varra kassa niet

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Inebrugg

Ik heb het zelfde probleem , ook al een keer deze vraag gesteld, en ongeveer de zelfde heel goede antwoorden ontvangen,Maar wat bij mij steeds wel werkte is opnieuw downloaden van MP 11 en dan werkte het weer even . Maar de goede tip is er nog steeds niet. Het zit ergens in de codects, of zou Firewall soms een rol spelen. Erg benieuwd naar een antwoord.

Vr. gr Wil R.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al eerder aangaf heb ik geen extra codecpack geinstalleerd dus allen de codecs die behoren bij WMP en ik heb nooit problemen met het afspelen van mediabestanden.

Dus misschien doen wat een ander al als antwoord gaf, Windows Media Player verwijderen via Configuratiescherm en daarna opnieuw installeren vanaf de Microsoftsite

Bassie

ve
door verwijderd - Oct 19, 2007 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een belangrijke link (Engelse site) die je verder zou kunnen helpen:

mediaplayer
speelt niet op elke site goed

Probeer eerst nog eens of het wel goed werkt als de Windows firewall even uitgeschakeld is (daarna wel weer inschakelen!).
Schakel de firewall uit (en later ook weer in) via het Firewall pictogram in het Configuratiescherm.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha!Het is inderdaad gelukt door windows mediaplayer opnieuw te installeren en nu maar hopen dat dat niet steeds hoeft.

Hartelijk dank voor jullie reacties,

groet,Ine

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet de mediaspeler configureren om de codec automatisch te downloaden. Controleer deze instelling in elk geval:

- Klik in het menu (Alt-toets) op Extra.
- Klik op Opties.
- Klik op de Speler tab.
- Selecteer: Download codecs automatisch (vinkje plaatsen).
- OK

U kunt ook nog instellen of u dit dagelijks, wekelijks, of maandelijks wil doen. Installeer liever niet zelf codecs.

In het uiterste geval gaat u via het Configuratiescherm, naar Software en verwijdert daar de Windows Media Player nn (nn is het versie nummer). U kunt daarna (wel even de PC eerst opnieuw opstarten) de betreffende mediaspeler via www.microsft.nl weer downloaden en Installeren (=Uitvoeren).

Groet,
GSM