ge
door gerwinstam Feb 27, 2005 om 15:39
Computers & telefonie

Windows Movie Maker

Hallo,

Ik heb met Windows Movie Maker (versie 2.1.4026.0) een soort van fotoslideshow met overgangen en achtergrondmuziek gemaakt. In totaal duurt het filmpje ongeveer 12 minuten en als ik hem op wil slaan op de hoogste kwaliteit (720 x 576, 2,1 mbps, 178 mb totaal) dan wordt hij bij ongeveer 50 procent afgebroken. Movie Maker zegt dan dat hij klaar is, maar de helft van de film is dan gewoon niet opgeslagen. Ik heb het op meerdere computers geprobeerd en het gebeurt bij allemaal.

Is dit gewoon een fout in Movie Maker of zit er een tijdslimiet of opslaglimiet op?

Ik heb al meerdere filmpjes gemaakt en die doen het ook gewoon in de hoogste kwaliteit. In een lagere kwaliteit doet hij het trouwens wel, maar ik wil hem het liefst in de hoogste kwaliteit, i.v.m. scherpte en detail.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Gerwin

517 3 Rapporteer

bo
door bodosan - Mar 1, 2005 om 14:40
25 Antwoorden / 0 Vragen

Om eerlijk te zijn ben ik niet thuis in moviemaker. Maar ik vroeg me af
of het niet mogelijk is het filmpje in delen op te nemen en deze later
samen te voegen.

Overigens heeft Microsoft hier ook iets over te zeggen:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;814836

Movie maker 2 stops responding when you try to save a large moviefile.

(Ik ben plotseling vet?) Het heeft in ieder geval te maken met de
hoeveelheid geheugen van de computer. Oplossing kan dus zijn meer MB's
in de kast.

Succes,

Bodosan

ge
door gerwinstam - Mar 1, 2005 om 14:42
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Bodusan,

Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd net zoals in die link staat en in delen lukt het dus wel,

Ook al blijft het raar dat het dan aan het geheugen ligt, want 1024 mb lijkt me voldoende

Hartelijk dank,

Gerwin

a2i
door a2i - Mar 2, 2005 om 02:54
407 Antwoorden / 14 Vragen

Typisch een voorbeeld van een issue met een andere video filter lees even de faqs door.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/moviemaker/21/faq.mspx#ECAAA

En anders het stukje onder frame dropping.

suc6.