globetrotter
door globetrotter Apr 24, 2007 om 11:29
Computers & telefonie

Windows update werkt niet

Tijdens het updaten van windows krijgt mijn vriendin de melding 0x80072ee2. Ook het versturen van mail via Yahoo lukt niet. Haar PC werkt onder XP en de virus/firewall is van Trend Miro/PCCillin. Verder werkt het internet vlekkeloos en zonder problemen.

Ook ik werk met XP en Trend Miro, maar bij mij werkt update en yahoo wel.

Het enige verschil zit in de ADSL providor. Zij werkt met Tele2 en ik met Wanadoo/Orange.

Deze link heb ik al gevonden: http://support.microsoft.com/kb/836941/nl

Iemand anders die mij in de goede richting kan sturen?

Zoals altijd: het heeft ooit zonder problemen gewerkt.

Alvast mijn hartelijk dank.

296 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 24, 2007 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

het enige dat ik kan melden is dat er de afgelopen weken beveiligingsupdates van MS zijn geweest die problen gaven bij sommige applicaties (zoals bij mij met realtec) Omdat het kennelijk een probleem is dat zich voordoet bij Tele2 en niet bij Yahoo heeft het met tele2 te maken en dan heb ik maar één advies: de helpdesk van tele2 benaderen (als dat via e-mai of chat kan is dat aan te bevelen) Let op: het kan ook aan de PC liggen qoa merk. In dat geval is het zinvol om ( ook) de helpdesk van de PC fabrikant te benaderen (Als het merk een andere is dan het uwe.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2007 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergewis je ervan dat bij gebruik van een personal firewall zoals in dit geval, de Windows Firewall uitgeschakeld is. Het updaten van Windows zou hiermee te maken kunnen hebben. Probeer ook eens met de firewall(s) uitegeschakeld de update uit te voeren.

Zijn alle mogelijke oplossingen die Microsoft geeft op genoemde pagina al geprobeerd?

Verder het Yahoo-probleem: wat lukt er niet? Kan ze wel op de Yahoo mail site inloggen, maar krijgt ze een foutmelding bij het versturen? Gebeurt dat bij alle emails, of alleen enkele? Of gebeurt er iets anders? Wees zo specifiek mogelijk bij het beschrijven van de situatie.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2007 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou het kunnen testen of het aan de provider Tele2 ligt.

Log in op haar computer naar jou account van Orange, wel de nodige zaken even instellen. Wil het dan wel werken weet je het antwoord en wil het niet werken weet je ook waar je het zoeken moet.

Groet,

Oracle

ve
door verwijderd - Apr 24, 2007 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga van de week even langs en zal naast al jullie aanbevelingen de handelingen op de link van Microsoft doorlopen. Ik laat jullie weten of het is opgelost.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2007 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ben vandaag langs geweest. Ik heb eerst de Firewall van PC Cillin van Trend Miro uitgezet en de firewall van Windows aangezet. PC herstart en daarna kon ik gewoon updates binnenhalen en werken met Yahoo. Vermoedelijk is er "ruis" tussen de box van Tele2 en PC Cillin.

ve
door verwijderd - May 1, 2007 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok en danbk voor de terugkoppeling