erasares
door erasares Nov 20, 2011 om 12:32
Computers & telefonie

Windows updates

Updates van windows (ik werk met xp home sp 3) worden eigenlijk altijd goed geïnstalleerd. Nu worden wij al dagenlang bestookt met telkens dezelfde drie updates.
KB961371-v2-x86-NLD, KB972270-x86-NLD en KB982132-x86-NLD.
Telkens worden de updates ook daadwerkelijk geïnstalleerd, volgens windows en ook heb ik ze individueel gedownload en geïnstalleerd. Uit niks blijkt dat de installaties niet zijn goed gegaan. Ze blijven echter steeds weer terug komen.
Ik vraag me dus af waarom ... iemand een idee??

Grtz

803 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Nov 20, 2011 om 13:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit kan het gevolg zijn van het gebruik van cleaners (zoals CCleaner) of van malware.

Gebruik eerst Malwarebytes, SUPERAntiSpyware (updaten en scannen) en zie of er verbetering is opgetreden. Vermijd het gebruik van cleaners zoals CCleaner.
Cleaners hebben meer nadelen dan voordelen, wanneer je niet precies weet wat ze doen, zeker waar het registerschoonmaak betreft.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2011 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo erasares,

Het betreft hier oudere updates:
972270 is van 13/1/2010
961371 is van 16/7/2009
982132 is van 13/10/2010

Waarom je daar nu mee lastig gevallen wordt?

Mijn advies: Ga naar Start - Configuratiescherm - Software en vink updates weergeven aan.
Kijk of de betreffende updates vermeld staan en verwijder deze.

Automatische updates inschakelen:

1. Klik op Start en op Configuratiescherm.
2. Afhankelijk van de weergave van het Configuratiescherm (Klassiek of Categorie), ga je als volgt te werk:
* Klik op Systeem en klik op de tab Automatische updates.
* Klik op Prestaties en onderhoud, klik op Systeem en klik op de tab Automatische updates.
3. Klik op de gewenste optie. Controleer of Automatische updates is ingeschakeld.

Laat je pc controleren op updates. Klik hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2011 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@erasares,

Gelukt???

erasares
door erasares - Dec 11, 2011 om 19:13
82 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 11 dec 2011, 15:27]@erasares,

Gelukt???

Hi edrick3,

Helaas, nee..

Een de twee updates kon ik idd verwijderen. De andere heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb de updates toen maar gedownload vd windows update site en ze op die manier geinstalleerd.
Alleen omdat die andere update toch nog telkens terug kwam heb ik die dus maar in het updatescherm uit gezet.
Geen fraaie maar ik zag zo gauw geen andere oplossing.

Grtz