re
door resmeyer Feb 27, 2006 om 16:14
Computers & telefonie

WINDOWS VISTA 2006 BETA

Hallo,

Ik wil U alleen waarschuwen om de BETA versie van Windows Vista nog niet te downloaden met Edonkee en het te installeren op uw PC.

Het is namenlijk nog lang niet volledig en ook (nu al) een hoop bugs.

Ook is het alleen maar een Beta versie. Dus een versie dat nog niet volledig gecontroleerd is door Microsoft zelf op fouten, maar dat laten die figuren maar aan de "gewone"mens over. Die kunnen beter gek gemaakt worden met fouten.

Advies: Blijf nog maar gewoon Windows XP Pro of de home edition.

Zorg er wel voor dat U sevice pack 2 geinstalleerd hebt voor Windows Pro versie alleen.

Ik ben op de hoogte gebracht door een ervaren ex-medewerker  van Microsoft die adviseerrt om nog vollopig te wachten met Windows Vista.

Het is alleen een hint. Voor de rest is het aan U om de risico's die Windows Vista nu heeft, voor uzelf te nemen.

336 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2006 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

BETA betekent dat de software gemaakt is en nu getest wordt met gebruikers. Met de gebruikerservaring worden eventuele fouten opgelost, waarna het produkt in de winkel komt te liggen.

97% van de softwaregebruikers installeert geen Beta-versies, omdat beta-versies niet in de winkel te krijgen zijn en men de weg naar de downloads vaak niet weet te vinden of de risico's van een beta-versie niet willen nemen.

U adiseert nu een Beta produkt niet te gebruiken omdat het met een ander pakket (dat -niet- voor Vista aangepast is) niet goed zou werken. Het is echter de andere kant op; Edonkee werkt nog niet goed met Vista!

Dam

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is meer iets voor het Forum.

En waarom zou ik Service Pack 2 moeten installeren, zitten volgens mij meer lekken in dan in Service Pack 1.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deste Dirck,

Er is niet voor niets een service pack 2 uitgekomen omdat er weer fouten ondekt zijn in service pack 1.

Dus als U Windows XP Professional heeft installeer dan service pack 2 van de Microsoft web site.

BTW: Service pack 2 is alleen geschikt voor Windows XP Pro en niet de Home Edition. Die heeft service pack 1 nodig.

Voor verder infom over de service packs zoek dat maar eens met de zoek optie van Google en type in: "Welk service pack voor Windows"
De rest leest u verder wel wat anderen er van zeggen. Maar dan komt U tot de conclusie dat wel degelijk service pack 2 (voor verstandige gebruikers) nodig is om de standaard bugs van Windows XP Pro op te lossen.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 01:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik bedoel is dat de Beta versie uiteraard nog steeds een proef versie is. Maar ik heb vandaag gelezen in een computerblad dat wanneer men een nieuwe laptop of een andere PC koopt.,dat daar al de beta versie op geinstalleerd is. Nu moet men natuurlijk hier niet blij mee zijn want het bevat nog genoeg bugs, dus het is aan te raden om Windows XP Pro / Home Edition te gebruiken inclusief de update van de service packs 1 en 2.

Deze hebben de standaard bugs van Windows opgelost.

Zo is er een zeer grote bug in de Windows mecia Player 10. Doe nooit een update als men Windows Media Player 9 heeft.

Deze is beter dan verzie 10. En als laatste. Ik ben net klaar met het downloaden van Windows Vista met Edonkee. Het gaat snel en ik heb het geinstalleerd op mijn vorige computer die deze windows aan kan. Dus eens kijken wat die voor verbeteringen heeft.

De beveiliging is nog steeds hopeloos. Het beste om een goede firewall te gebruiken is programma: SYGATE

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 01:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik bedoel is dat de Beta versie uiteraard nog steeds een proef versie is. Maar ik heb vandaag gelezen in een computerblad dat wanneer men een nieuwe laptop of een andere PC koopt.,dat daar al de beta versie op geinstalleerd is. Nu moet men natuurlijk hier niet blij mee zijn want het bevat nog genoeg bugs, dus het is aan te raden om Windows XP Pro / Home Edition te gebruiken inclusief de update van de service packs 1 en 2.

http://members.chello.nl/~rerm/clydarosen/

Deze hebben de standaard bugs van Windows opgelost.

Zo is er een zeer grote bug in de Windows mecia Player 10. Doe nooit een update als men Windows Media Player 9 heeft.

Deze is beter dan verzie 10. En als laatste. Ik ben net klaar met het downloaden van Windows Vista met Edonkee. Het gaat snel en ik heb het geinstalleerd op mijn vorige computer die deze windows aan kan. Dus eens kijken wat die voor verbeteringen heeft.

De beveiliging is nog steeds hopeloos. Het beste om een goede firewall te gebruiken is programma: SYGATE

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Resmeyer,

Ik ben bang dat ik je moet corrigeren.

Service Pack 2 is voor de Home én de Pro versie.

Dus niet alleen voor de Pro versie.

Ik draai zelf op Windows XP Pro met alleen service pack 1a.

Voor de rest wel helemaal up-to-date.

Ik wil zelf helemaal geen SP2 erop hebben. Dit heeft te maken dat SP2 bepaald wat mijn computer beveiligd moet worden. Terwijl IK dat zelf wil beslissen, en niet Microsoft!

De superbeveiliging van SP2 is gekomen omdat er nog steeds mensen zijn met twee linkse handen die maar wat doen op de computer. Daarbij weigeren ze nog eens diverse beveiligingen op de computer aan te brengen. Voor die categorie mensen is dus SP2 gemaakt.

En SP2 is voor zowel de home als de pro.

Daarbij mag op een nieuwe computer GÉÉN Vista Béta worden verkocht!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast schreef je ook:

Ook is het alleen maar een Beta versie. Dus een versie dat nog niet volledig gecontroleerd is door Microsoft zelf op fouten, maar dat laten die figuren maar aan de "gewone"mens over. Die kunnen beter gek gemaakt worden met fouten.

Daarbij sla je de plank alweer finaal mis.

Microsoft kan een nieuw besturingssysteem alleen in de laboratorium testen.

De Béta testers zijn in tegenstelling wat je beweerd zeer belangrijk.

Deze mensen testen een nieuw programma met allerdaagse computer configuratie’s en uiteenlopende situatie’s.

Oftewel het programma wordt in het veld losgelaten. De informatie die van de Béta-testers komen worden verwerkt in de uiteindelijke versie.

En nee, ik ben géén Microsoft-medewerker!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2006 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

E-donkey is opgerold en illigaal verklaart zo las ik nog niet zolan geleden.
De mensen zijn opgepakt geweest.
Ook ik kreeg een aantal weken geleden via dit forum het advies om dat programma eens te proberen om een geliefd vynil electronisch binnen te halen.
Dat programma gedroeg zichzelf al als een virus (ik kreeg ook diverse waarschuwingen op mijn scherm) en was moeilijk om het weer te verwijderen.
Kortom   ..............................wees blij dat het niet in Vista werkt want dat is zeer waarschijnlijk niet voor niets zegt:

                                  De Vrije Vogel