me
door menno1 Feb 9, 2014 om 18:20
Computers & telefonie

Windows xp

wat houd het in dat xp niet meer wordt ondersteund?
moet ik mijn laptop op de schroothoop gooien?of kan ik hem nog ergens anders voor gebruiken?onternetbankieren weet ik wel is uitgesloten.

graag wat opmerkingen in in jip en janneke taal/
vr. gr. menno

2003 10 Rapporteer

di
door digioma - Feb 9, 2014 om 18:26
646 Antwoorden / 29 Vragen

Misschien heb je hier iets aan... in elk geval begrijpelijk.
Ook even naar beneden scrollen voor de opties en de voor- en nadelen
http://www.seniorweb.nl/artikel/55874/overstaphulp-windows-xp
verder geen aandelen... gewoon gelezen.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 9, 2014 om 19:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij internet bankieren hoeft de bank wegens verouderd niet meer ondersteund systeem niets meer te vergoeden.

Maar naast de overstap van Windows 7 of 8 is ook Ubuntu mogelijk zonder kosten.
Helaas, maar Microsoft mag dit doen.

Ik heb niets over Vista gelezen maar ooit toen Windows 98 eruit ging was het ook met Millennium snel gedaan.. dus misschien dat dat ook enkele maanden later weg moet...?

Ubuntu 12.04 nu en na enkele maanden over op 14.04 in Juli als de kinderziektes weg zijn en je hebt een lange termijn ondersteuning en elke 2 jaren een nieuw systeem zonder enige kosten.
Hoewel Ubuntu 14.04 eind april uit komt, vandaar die naam wacht ik altijd 2 tot 3 maanden voor de zekerheid.
Met 12.04 heeft U tot Maart 2015 ondersteuning, ja 3 jaren en dus voldoende tijd om wel naar nieuwe te gaan zonder kosten en niet zoals XP nu met kosten en lastige keuze van nog goed werkende computer weg te doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 9, 2014 om 20:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon blijven gebruiken niets aan de hand. Zorg enkel voor een goede antivirus + firewall, maar dat is standaard al een aanrader.

diumenge
door diumenge - Feb 9, 2014 om 20:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 9 feb 2014, 19:30]Bij internet bankieren hoeft de bank wegens verouderd niet meer ondersteund systeem niets meer te vergoeden.
...
Dat is wat de banken graag zelf willen, maar de wet gaat natuurlijk altijd nog voor.

[url=http://computertotaal.nl/pc/niet-meer-internetbankieren-met-windows-xp-62499#close-cookie-bar][u]Hier (klik)[/u][/url] is het e.e.a. te lezen over de risico's van internetbankieren met XP straks.

aurora1
door aurora1 - Feb 9, 2014 om 22:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De site van Seniorweb van @digioma, klik hier.

me
door menno1 - Feb 10, 2014 om 11:37
29 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 9 feb 2014, 22:56]De site van Seniorweb van @digioma, klik hier.

me
door menno1 - Feb 10, 2014 om 11:43
29 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 9 feb 2014, 22:56]De site van Seniorweb van @digioma, klik hier.

Beste mensen,
ik kon mij het best vinden in het antwoord van AURORA1,sen.(web opgezocht)

ik koppel mijn laptop van internet verbinding af en er gebeuri niets meer,inmiddels een nieuwe laptop gekocht met windows8.

alle andere mensen bedankt voor jullie antwoorden,en de vr.gr van menno1.

holstein
door holstein - Feb 10, 2014 om 11:44
922 Antwoorden / 16 Vragen

Kijk eens of laat het doen of je laptop nog redelijk bij de tijd is en misschien kun je hem wat laten upgraden en bv Windows 7 er op (laten) zetten.
Je blijft ook niet eeuwig in je afgetakelde auto rijden, zo moet je XP ook zien, niet meer bij de tijd en verder kijken om iets beters.....

aurora1
door aurora1 - Feb 10, 2014 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@menno1, ere wie ere toekomt, @digioma kwam met de website Seniorweb, ik heb het alleen gemakkelijker gemaakt met het linkje.
Succes met W8. Wilt u meer over het gebruik weten en tips lezen, kijk dan op de site van Menno Schoone, klik hier, gewoon eens stapsgewijs doornemen.

aurora1
door aurora1 - Feb 10, 2014 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

W.b. de laptop met XP, die kunt u eventueel ook nog gebruiken om back-ups op te zetten.