th
door thomik23 Oct 5, 2008 om 18:44
Computers & telefonie

Word

Hallo,

Ik wil een artikel gemaakt in word verzenden per e-mail als bijlage. Dat is geen probleem.

Alleen als ik hem verstuur kan de ontvanger er alles nog in wijzigen. Ook staan er nog rode correctie strepen in.

Hoe doe ik dat zonder dat de ontvanger er iets in kan wijzigen?

1706 19 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 5, 2008 om 18:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Beveiligen met wachtwoord.

Extra -> opties -> tabblad beveiligen

poltol
door poltol - Oct 5, 2008 om 18:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Mogelijk heeft u het WORD document direct verstuurd vanuit Word, zonder het eerst op te slaan. Dan verstuurd u de `ruwe` versie en kan er gecorrigeerd worden. Werkt u in Office 2007 dan kan het zijn dat u uw document altijd verstuurd met correctie mogelijkheid. Dat kunt u uit vinken.

Succes, poltol

gsm
door gsm - Oct 5, 2008 om 18:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt ook een PDF maken (en die versturen), bijvoorbeeld met PDFCreator.

GSM

th
door thomik23 - Oct 5, 2008 om 19:05
17 Antwoorden / 14 Vragen

Ik had het wel al opgeslagen.

stacey
door stacey - Oct 5, 2008 om 20:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Da`s n goeie GSM ;-) Net even eentje uitgeprobeerd, werkt perfekt !

Thanx ;-)

po
door poetsdoekje - Oct 6, 2008 om 12:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Maar natuurlijk is een PDF bestand ook wel aan te passen met Adobe Acrobat ( uiteraard niet Acrobat reader)

en de groeten van poetsdoekje

wh
door wharting - Oct 6, 2008 om 12:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

Kiezen voor 'opslaan als' vervolgens 'opties' aankiezen. Hier kan wachtwoord beveiliging gekozen worden voor zowel lezen als bewerken.

gsm
door gsm - Oct 6, 2008 om 12:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Alles is aan te passen, als je de geschikte software hebt, helaas.
Voor de meeste gewone PC-gebruikers valt er aan een PDF echter weinig te veranderen.

Wil je in word een document tegen wijzigen beveiligen met een wachtwoord dan kan dat op deze manier:

   1. Open het bestand.
   2. Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op Beveiliging.
   3. Ga op een van de volgende manieren te werk:

         1. Typ een wachtwoord in het vak Wachtwoord voor openen en klik op OK.
         2. Typ het wachtwoord opnieuw in het vak Wachtwoord opnieuw invoeren en klik op OK.

  of:

         1. Typ een wachtwoord in het vak Wachtwoord om te bewerken en klik op OK.
         2. Typ het wachtwoord opnieuw in het vak Wachtwoord voor schrijfbevoegdheid opnieuw invoeren en klik op OK

GSM

r0n
door r0n - Oct 6, 2008 om 12:45
13 Antwoorden / 0 Vragen

Even los van de tips die al gegeven zijn, vind ik het vreemd om een word-document te versturen.
De ontvanger is dan verplicht om Windows en Office te hebben.
Je kunt het beter in een open-standaard formaat versturen, zodat ook mensen die geen Windows en/of office gebruiken het kunnen lezen.

ta
door tar - Oct 6, 2008 om 14:07
522 Antwoorden / 9 Vragen

@ GSM

Ik neem aan dat jij dit prograam bedoelt?

Er zijn verschillende programma's, dit werkt volgens mij het best.

PDFCreator

http://www.pdfforge.org/

ta
door tar - Oct 6, 2008 om 14:12
522 Antwoorden / 9 Vragen

Oeps...

Prograam = natuurlijk programma

Wanneer bouwt Kassa een PREVIEW functie in?

En dan heb ik het niet over het moeilijke kunnen kopieren vanuit Word, zonder een rode tekst te krijgen die zegt dat het aantal karakters is overschreden...

re
door rejebo - Oct 6, 2008 om 15:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als men met offfice 2007 werkt beveilig het en sla het dan op al een "word 97-2003 ducument". Optie: opslaan als.

Een "word 97-2003 ducument". kan men zelfs met de oude notepad open en lezen.

du
door dubbelzout - Oct 6, 2008 om 16:04
100 Antwoorden / 0 Vragen

Als u echte zekerheid wil dat de ontvanger niet kan knoeien met de tekst:

1. Bestand opslaan in Word 2. Met Acrobat converteren naar Acrobat. 3. Acrobat beveiligen en de opties tekst kopieren en tekst uitnemen beveiligen.

Staat die achterneef van u die 10 ruggen van u wil lenen mooi te kijken als ie merkt dat ie het contract niet kan veranderen.

ja
door jankarelvis - Oct 6, 2008 om 16:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

artikel opslaan met PDF, dan kunt u dit per mail verzenden, dan is het opzichtniet te veranderen.

jankarel

pierre60
door pierre60 - Oct 6, 2008 om 16:28
132 Antwoorden / 14 Vragen

Boven genoemden is allemaal goed alleen staat er geen antwoord over de rode strepen onder een woord. Die strepen komen eronder te staan als een woord niet bestaat volgens het woordenboek, byvoorbeeld namen, of als het woord fout gespeld is. Die rode strepen kan je weg halen door met de rechter muisknop op het woord te drukken en daarna met de linker muisknop op "negeren" of op "alles negeren" te drukken. Dit is dan wel vista maar in xp zal het wellicht hetzelfde zijn misschien met een andere tekst.

nltrotter
door nltrotter - Oct 6, 2008 om 16:49
24 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou er een pdf van maken, deze kun je namelijk zo instellen, dat ze hem alleen kunnen printen, maar niets kunnen wijzigen.

Op internet zijn diverse gratis programma's te vinden waar je zoiets kunt downloaden. Ikzelf heb voor € 5.00 een pdf programma op cd bij de pc shop gekocht..

varabas
door varabas - Oct 6, 2008 om 16:52
450 Antwoorden / 35 Vragen

Gratis en voor niets:

Open Office!!  >> klik op:   OpenOffice

Document opmaken met Open Office Writer en opslaan als pdf.....klaar

Bassie

vin100
door vin100 - Oct 6, 2008 om 18:31
35 Antwoorden / 2 Vragen

Feitelijk is alle digitale info die u verzend nooit 100% te beveiligen - ook pdf bestanden die zijn gelocked en beveiligd zijn voor computerkenners vrij simpel te ontmantelen. Het enige wat echt werkt is op uw rechten staan. Geef aan de ontvanger aan dat er niets gewijzigd mag worden en controleer dit ook (liefst nog even ter controle het opgemaakte stuk door uzelf laten controleren voor publicatie)