erasares
door erasares Nov 13, 2011 om 23:22
Computers & telefonie

Word document als pfd opslaan

Ik werk met XPhome en Ms-Office 2007. Het opslaan van documenten als pfd,met ms-word, kon tot voor kort altijd zonder enig probleem. Nu krijg ik tekens de melding dat "het exporteren vanwege een onverwachte fout is mislukt".

Ik heb het hele pakket gedeïnstaleerd en na heropstarten van de pc, office weer opnieuw geïnstalleerd.

Helaas blijft hezelfde probleem bestaan, ook nadat de update SP2 voor office 2007 is geïnstalleerd.

Een extra installatie van de office site Save asPDFand XPS.exe heeft ook niet gewenste resultaat opgeleverd.

Iemand enig idee hoe ik eea weer kan herstellen zodat ik vanuit Word weer kan opslaan als pdf?

Grtz

5137 12 Rapporteer

jo
door jozu - Nov 14, 2011 om 09:48
72 Antwoorden / 2 Vragen

MS-Office 2007 is er af gehaald,heb je ook je register gecontroleerd ?
Weet je ook wat de benaming is van de onverwachte fout ?
Meestal een nummer.
Heb je het nummer ,google het.
Het kan ook zijn dat het register is beschadigd,dan is er maar een oplossing
terugzetten eerdere register kopie hiervan,uitgaand dat je een systeem backup op een HardDisk heb.
Dit doe je met de herstelschijf voor Windows 7,als dit je besturings systeem
ten minste is ?
Je kan natuurlijk ook een ander programma nemen met de zelfde functies .
Nog een ding,
Controles zijn de sleutel voer je die niet uit ,dan krijg je constant onverwachte problemen.

johan-dj
door johan-dj - Nov 14, 2011 om 11:01
13 Antwoorden / 2 Vragen

Je kan proberen om de PDF plugin voor Office 2007 opnieuw te installeren:
Microsoft PDF invoegtoepassing

erasares
door erasares - Nov 14, 2011 om 15:47
82 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=johan-dj schreef op maandag 14 nov 2011, 11:01]Je kan proberen om de PDF plugin voor Office 2007 opnieuw te installeren:
Microsoft PDF invoegtoepassing

Dat heb ik geprobeerd dmv Save asPDFand XPS.exe, want dat is de file waar je op doelt.

Mvrgr

erasares
door erasares - Nov 14, 2011 om 15:55
82 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=jozu schreef op maandag 14 nov 2011, 09:48]MS-Office 2007 is er af gehaald,heb je ook je register gecontroleerd ?
Weet je ook wat de benaming is van de onverwachte fout ?
Meestal een nummer.
Heb je het nummer ,google het.
Het kan ook zijn dat het register is beschadigd,dan is er maar een oplossing
terugzetten eerdere register kopie hiervan,uitgaand dat je een systeem backup op een HardDisk heb.
Dit doe je met de herstelschijf voor Windows 7,als dit je besturings systeem
ten minste is ?
Je kan natuurlijk ook een ander programma nemen met de zelfde functies .
Nog een ding,
Controles zijn de sleutel voer je die niet uit ,dan krijg je constant onverwachte problemen.

Nee niet het register gecheckt. Ben nu middels Revo uninstaller bezig om eea te deïnstalleren. Daarna zal ik het register zelf ook nog eens doorlopen.
De benaming van de onverwachte fout is: "het exporteren vanwege een onverwachte fout is mislukt".
Geen nummer wat ik dus zou kunnen opzoeken.

Ik werk met WinXP Home dus ik begrijp niet goed wat ik met de herstelschijf voor Windows 7 die ik niet heb, moet doen??

Grtz

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2011 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo erasares,

Met W7 heb je niets van doen.

Probeer eens systeemherstel met een vetgedrukte datum toen het nog wel goed werkte. Wie weet helpt dat wel.

Suc6

erasares
door erasares - Nov 14, 2011 om 23:50
82 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 14 nov 2011, 16:25]Hallo erasares,

Met W7 heb je niets van doen.

Probeer eens systeemherstel met een vetgedrukte datum toen het nog wel goed werkte. Wie weet helpt dat wel.

Suc6

Heb ik geprobeerd maar levert helaas niks op. Heb nu zelfs het hele pakket ge-deinstalleerd en moest zelfs nieuwe registratiescodes opvragen om het pakket (dat legaal is aangeschaft) te kunnen blijven gebruiken.... helaas... ook dat had niet het gewenste resultaat, ook niet na de installatie van de PDF plugin voor Office 2007. Ik blijf dit erg raar maar vooral vervelend vinden.

Grtz

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2011 om 07:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je wat aan PDFCreator. Hier te downloaden.

Hiermee installeer je een virtuele printer, dus ipv van opslaan als PDF kies je voor printen naar PDFCreator. Voordeel is dat het ook in andere programma's dan Word werkt.

erasares
door erasares - Nov 15, 2011 om 12:49
82 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 15 nov 2011, 07:05]Misschien heb je wat aan PDFCreator. Hier te downloaden.

Hiermee installeer je een virtuele printer, dus ipv van opslaan als PDF kies je voor printen naar PDFCreator. Voordeel is dat het ook in andere programma's dan Word werkt.

Dankje voor je oplossing, maar ik gebruik de virtuele printer al enige tijd. Werkt verder ook prima hoor. Het makkelijke van de optie in Word was echter dat ik een txt niet steeds als 'print' bestand hoefde te exporteren maar het direct kon opslaan als xps of pdf bestand.

grtz

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2011 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@erasares,

Probeer deze hotfix eens, wie weet. Klik hier.

erasares
door erasares - Nov 15, 2011 om 14:42
82 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 15 nov 2011, 14:04]@erasares,

Probeer deze hotfix eens, wie weet. Klik hier.

Ik helemaal blij :) Het is echter helaas gebleven bij "wie weet"... ik krijg de melding:
"The expected version of the product was not found on the sytem" .

Ik heb inmiddels de Office 2007 versie onder Win7 die ik samen met een Vista en XP versie in een multiboot heb staan, geinstalleerd... en onder Win7 werkt het opslaan als xps/pdf met de office versie zonder enig probleem... Het is dus een windows probleem waar deze fix helaas niks mee kan. Wel bedankt voor deze tip. Het had zomaar ook goed kunnen gaan.... ;)

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2011 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eraseras,

Jammer dat ik je niet van dienst kon zijn.
Blijft een rare fout.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2011 om 00:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag erasares,
Misschien levert foutcontrole en repair even laten lopen iets op?

vr.gr.