Youfone Simonly
Hi
Laatst overgestapt van Hollandsnieuwe (275 Sim only) naar Youfone ook Sim only.
Ik gebruik mij mobiel om thuis(WiFi) te internetten en om af en toe eens een terug rit voor een Taxi te bestellen (WMO)
Abo afgesloten voor 200MB internet + eindeloos bellen voor €5
Na (de eerste factuur (door een foutje 109 keer ontvangen) moest ik €7,77 betalen.
In de factuur stond €2.50 aan "Admin. kosten ivm laagverbruik"
Navraag bij Youfone leverde het volgend antwoord op :
"Wanneer het min/SMS verbruik lager is dan 10,00 Euro in de maand, worden er administratiekosten in rekening gebracht van 2,50 Euro"
Nu is mijn vraag mogen ze dit doen want ik kan het op de website niet vinden.
Info over abonnement wat ik heb afgesloten : http://www.kroketpret.org/Forum/youfone.PNG
mahadma
Heb een #ticket aangemaakt en dit is het antwoord van Youfone :
"Wanneer het min/SMS verbruik lager is dan 10,00 Euro in de maand, worden er administratiekosten in rekening gebracht van 2,50 Euro"
Hallo funnyk,
.....Nu is mijn vraag mogen ze dit doen .....
Ja.
.....ik kan het op de website niet vinden. ....
Maar het staat toch echt op de site.
Kun je zien als je op de i van info achter belminuten klikt. Zie hier.
BELMINUTEN
Geen zin om een dure telefoon te kopen? Dat hoeft ook niet!
Bij Youfone heb je de keuze uit verschillende bundels. Bellen en sms'en is uit één bundel, waarbij één sms gerekend wordt als één minuut bellen. Je kan je eigen Sim Only abonnement samenstellen door te kiezen voor een internetbundel of extra bundels via MyYoufone. Stap nu over naar Youfone Sim Only en profiteer van onze vaste lagen prijzen!
Bij Youfone Eindeloos wordt er bij een verbruik van minder dan € 10,00 standaard € 2,50 per maand aan administratiekosten in rekening gebracht. Alle gesprekken worden per seconde afgerekend met als vaste kosten voor bellen € 0,10 p/min en sms'en € 0,10 p/stuk. Youfone Eindeloos, 100 min/sms en Onbeperkt min/sms is alleen mogelijk in combinatie met een internetbundel.
Met vr.gr.
Bij Youfone is het ook mogelijk om een belplafond in te stellen vanaf €10,-. Klik hier voor meer informatie over het belplafond.
Dit staat in de algemene voorwaarden, waar je mee akkoord ben gegaan. Maar ik ben van mening dat dit beding onredelijk bezwarend is, omdat deze informatie essentieel is voor het maken van een geïnformeerd besluit, en je dit bedrag daarom niet verschuldigd bent.
[quote=alfatrion schreef op woensdag 20 mei 2015, 17:56]Dit staat in de algemene voorwaarden, waar je mee akkoord ben gegaan. Maar ik ben van mening dat dit beding onredelijk bezwarend is, omdat deze informatie essentieel is voor het maken van een geïnformeerd besluit, en je dit bedrag daarom niet verschuldigd bent.
Wat een geklets weer. 'Ik ben van mening ..... bla bla bla....
Deze info staat gewoon op de site!
[quote=edrick3 schreef op woensdag 20 mei 2015, 17:58]Deze info staat gewoon op de site!
Deze informatie wordt niet getoond tijdens het bestelproces en daar had het wel moeten staan.
[quote="Artikel 6:193d lid 2 BW"]Een misleidende omissie is iedere handelspraktijk waarbij essentiële informatie welke de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen, wordt weggelaten, waardoor de gemiddelde consument een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.
@alfatrion,
Het staat wél op de site; alleen moet je even op info klikken.
Dat lijkt me normaal. Houd het allemaal wat overzichtelijker.
Maar goed, ieder z'n mening.
Ik gaf zelf ook al aan dat het in de algemene voorwaarden en de tarieven stond. Het gaat er om dat je denkt alleen te moeten betalen voor wat je verbruikt als je daar niet kijkt. Je wordt dus op het verkeerde been gezet. Er had bijvoorbeeld ook kunnen staan "vanaf 0 euro" met een linkje naar de tarievenlijst. Dat was wel zo duidelijk geweest. Dan kun je de klant verwijten dat hij daar niet heeft gekeken.
edrick3 & alfatrion
Heren (neem ik aan) in principe hebben jullie waarschijnlijk allebei gelijk.
Al vind ik de reactie van edrick3 wel een beetje te pro Youfone, "Het staat wél op de site; alleen moet je even op info klikken" vind ik een beetje tekort door de bocht. Ik ben van mening dat Youfone mij had moeten waarschuwen bij het afsluiten van het abonnement in het overzicht wat ik ff online heb gezet.
http://www.kroketpret.org/Forum/youfone.PNG
En nog wat; Youfone hoort eigenlijks te zeggen/vermelden dat je minimaal €7.50 voor een abonnement kwijt bent want daar komt het op neer.
Ik betaalde bij Hollandsnieuwe €6.50 (aanbieding) voor 275 MB/MIN/SMS, met een slechte verbinding.
Het abonnement bij Youfone kost mij dus minimaal €7.50 maar wel met een goede verbinding.
Het gaat om peanuts maar ik vind het handelen van Youfone een beetje teveel "Paarse Krokodil" achtig. Ik ga ff contact met hun opnemen om mijn abonnement voor een redelijke prijs aan te passen en dan zien we wel verder.
Wat mij betreft is deze discussie gesloten
mvg Karel
www.karelkerkhof.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer