je
door jeremyk Oct 17, 2015 om 11:16
Computers & telefonie

Zeer slechte ervaring met MV Computers Heerde

Ik had een laptop gekocht en zal hem donderdagavond 15 oktober tussen zes en half zeven halen. We hadden we afgesproken dat er een SSD van 240 GB ingebouwd zou worden. Ik heb de afspraak telefonisch gemaakt met de eigenaar van MV Computers. Dat zou hij in orde maken. Pinnen in de winkel was geen probleem! Helaas kreeg ik vlak voor zessen een SMS met de tekst " sorry verkocht" . Daaropvolgend bel ik, en na veel pogingen krijg ik hem aan de telefoon. Hij kon er 100 euro meer voor krijgen dus heeft hij hem aan iemand anders verkocht. Ik gaf aan dat ik zeer verbaasd was over deze manier van handelen. Veelzeggend als je op deze manier je bedrijf maar ook jezelf "te kijk" zet. Toen ik hem dan in het telefoongesprek vertelde gaf hij duidelijk aan dat hij er anders over dacht, begon bewoordingen te gebruiken die ik hier niet zal herhalen waarna de verbinding was verbroken.

Zo gaat dit bedrijf met haar klanten om. Respectloos zonder enige vorm van klantgerichtheid. Te bizar voor woorden.

Na het plaatsen van deze review krijg ik nog een SMS met de tekst "zielige stakker" en vervolgens nog wat andere verwensingen die ik ook hier niet zal herhalen...

Wat ik me afvraag, hoe zit dat eigenlijk met een mondelinge overeenkomst? Is dat rechtsgeldig?

2504 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2015 om 12:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jeremyk,

Wat een raar verhaal.
Je bestelt een laptop voor een afgesproken prijs en de verkoper levert niet omdat-ie van een ander € 100 meer krijgt.
Gek hoor. En dat terwijl er een prijs bij staat (op de website).

V.w.b. je vraag: lees eens hier.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Oct 17, 2015 om 12:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, u kunt de verkoper aan de overeenkomst houden. Maar ja, hij doet het niet en dan wordt het een lastige zaak.

Overal op internet een klacht indienen, zou ik zeggen.
klacht.nl
klachtenkompas.nl
trustpilot.com

Hij zal waarschijnlijk nergens op reageren, maar dan bent u toch uw gram kwijt.
Verder denk ik dat u uzelf gelukkig mag prijzen dat u niet met deze persoon in zee bent gegaan. Je kunt nu al voorspellen hoe hij met u om zou zijn gegaan als er iets aan de laptop zou mankeren. U mag medelijden hebben met de persoon die de laptop wel heeft gekocht.

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2015 om 12:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, een mondeling overeenkomst is rechtsgeldig. Echter, gezien je ervaring moet je denk ik maar blij zijn dat de koop niet is doorgegaan. Van dit "bedrijf" is denk ik weinig service te verwachten.

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2015 om 17:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wees blij dat de verkoop niet doorgegaan is. De redenen zijn hier al genoemd.

crewmember
door crewmember - Oct 19, 2015 om 08:53
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Aan google maps te zien is dit gewoon een zolderkamer hobbyist zonder winkel/kantoor/whatever.

Dit soort winkeltjes zijn prima voor speciaal spul maar voor dingen als laptops en dergelijke zou ik toch naar een iets wat permanentere winkel gaan.

Aan de kinderlijke reactie van de verkoper kan je zien waarom.

je
door jeremyk - Oct 30, 2015 om 10:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties. Het is een een goede leerschool en zal dit soort lieden in de toekomst mijden. Ik heb inmiddels een goede laptop gekocht bij een gerenomeerd bedrijf, waarbij ik zeker weet dat er goede service wordt geboden.

aurora1
door aurora1 - Oct 30, 2015 om 22:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden. Vergeet die andere klungels maar snel.
Voortaan dus eerst maar het e.e.a. controleren voordat u ergens iets gaat kopen.
Lees eventueel de tips klik hier.

ma
door mariove - Jan 13, 2016 om 20:01
1 Antwoorden / Vragen

Wat het aller ergste is dat jeremyk die niet eens zijn volledige naam bij dit stukje wil zetten probeerd een bedrijf kapot te krijgen. Deze man heeft via marktplaats bij mij een bod gedaan maar er is iemand die meer geboden heeft. Er is niks onder winkelvoorwaarden verkocht en er is netjes gemeld dat er iemand anders meer voor de laptop over heeft. Daarna heeft deze man ons bedrijf meerdere keren lastig gevallen met mails en reacties via het contactformulier. Ook heeft hij op verschillende forums dit verzonnen verhaal geplaatst.

costnix
door costnix Jan 14, 2016 om 03:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Och, wat zielig voor u!

crewmember
door crewmember Jan 14, 2016 om 10:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt als bedrijf een afspraak gemaakt met een klant en ben die uiteindelijk niet nagekomen. Dat iemand anders later meer bood heeft hier niks mee te maken.

Als u zelf een particulier was en iemand bied meer dan kan ik dit nog snappen.  U handelt echter als bedrijf, en dan zijn dit soort praktijken zeer onprofessioneel en zelfs illegaal.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/webwinkel-wil-niet-leveren-voor-afgesproken-prijs

gerbera
door gerbera - Jan 14, 2016 om 13:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@mariove, Ook op marktplaats geldt afspraak is afspraak. Dat er later een hoger bod wordt uitgebracht is dan jammer en behoord u het verlies dan maar voor lief te nemen. Het lijkt mij sterk dat er, op marktplaats, zomaar ineens € 100,- meer wordt geboden. Bekend is dat kopers graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Overigens komt mij dit verhaal bekend voor en  ben ik dat op dit forum al eens eerder tegengekomen. Hetzelfde verhaal met ineens een hoger bod van. € 100,- U gelooft in sprookjes, nou ik niet. Dat de Ts verbolgen is verbaasd mij dus niet. Niet deze maar u zelf bent geen reclame voor, wat u noemt, uw bedrijf.