mi
door mijnboeken Feb 18, 2014 om 08:51
Computers & telefonie

Zonder password opstarten

Hallo,

Ik heb een PC met Windows 8.1 en bij het opstarten moet ik altijd mijn password intoetsen om verder te kunnen. Ik zou deze stap heel graag eruit willen halen, zodat de PC direct opstart. Hoe moet ik dit doen?

Alvast bedankt
Loek

10286 27 Rapporteer

ge
door gerboe - Feb 18, 2014 om 09:48
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Loek, het antwoord is hier te vinden.

pi
door pieterwolters - Feb 18, 2014 om 10:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bedenk wel dat anderen nu ook makkelijker op de PC kunnen. Als het een laptop is, is dat een extra veiligheidsrisico.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2014 om 13:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is het een pincode? Bij mij wel dus dat is heel makkelijk. Anders kan u bij de de instellingen een pincode op geven, Heb ik ook zo gedaan. Dan gaat dat voor met inloggen.

kanty
door kanty - Feb 18, 2014 om 16:25
284 Antwoorden / 69 Vragen

Ik vind het wel fijn dat ik een ww moet intikken. Kan er nooit een vreemde zomaar achter je pc gaan zitten (knoeien) Vr gr Kanty.

hansje klein
door hansje klein - Feb 19, 2014 om 11:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Heb dezelfde vraag voor Windows 7

pe
door per - Feb 19, 2014 om 11:39
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou een 4-cijferige pincode instellen, werkt erg makkelijk.
Een vreemde heeft dan geen toegang tot de pc.
Ga met de muis naar de rechter bovenhoek.
Kies settings (onderste icoontje - wieltje)
Kies change pc-settings (onderaan)
Kies picture-password.
Hiet kunt u een pincode instellen.

as
door ashley2 - Feb 19, 2014 om 12:03
77 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb pas gelezen dat het ivm internetbankieren beter is, om een wachtwoord te hebben.De banken betalen niet terug, als je niet voldoende beveiligd bent.

nu
door nuvervara - Feb 19, 2014 om 12:09
43 Antwoorden / 24 Vragen

Ga naar 'Zoeken"' Type 'CMD"
type in het venster dat verschijnt: control userpasswords2 en volg de aanwijzingen

pe
door per - Feb 19, 2014 om 12:29
20 Antwoorden / 0 Vragen

Voor Windows7 :
Tik in het commandvenster : control userpasswords2
De rest wijst zich vanzelf.

ko
door kopiko - Feb 19, 2014 om 13:19
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mijnboeken schreef op dinsdag 18 feb 2014, 08:51]Hallo,

Ik heb een PC met Windows 8.1 en bij het opstarten moet ik altijd mijn password intoetsen om verder te kunnen. Ik zou deze stap heel graag eruit willen halen, zodat de PC direct opstart. Hoe moet ik dit doen?

Alvast bedankt
Loek

ko
door kopiko - Feb 19, 2014 om 13:20
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nuvervara schreef op woensdag 19 feb 2014, 12:09]Ga naar 'Zoeken"' Type 'CMD"
type in het venster dat verschijnt: control userpasswords2 en volg de aanwijzingen

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2014 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kopiko,

Het herhalen van de vraag heeft weinig nut.
Als je wilt reageren doe dat dan in het grijze veld hieronder onder Reageren.

ko
door kopiko - Feb 19, 2014 om 13:21
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nuvervara schreef op woensdag 19 feb 2014, 12:09]Ga naar 'Zoeken"' Type 'CMD"
type in het venster dat verschijnt: control userpasswords2 en volg de aanwijzingen

Dit is het juiste antwoord

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2014 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kopiko,

Als je wiltrreageren na een quote zorg dan dat de cursor aan het eind van e quote staat, geef Enter en typ je reactie.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2014 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kopiko,

Zie dat het je al gelukt is.

Met vr.gr.

hansje klein
door hansje klein - Feb 19, 2014 om 14:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@nuvervara en @per. Bedankt voor jullie TIP, maar........bij mij komt er na het typen van: CMD géén venster om ergens jullie aanwijzing te kunnen intypen. Misschien omdat ik Windows 7 Pro heb.

pe
door per - Feb 19, 2014 om 14:05
20 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op woensdag 19 feb 2014, 14:02]@nuvervara en @per. Bedankt voor jullie TIP, maar........bij mij komt er na het typen van: CMD géén venster om ergens jullie aanwijzing te kunnen intypen. Misschien omdat ik Windows 7 Pro heb.

Het is niet nodig om dit via een cmd-venster te doen.
U kunt direct 'control userpasswords2' intypen (zonder de quotes)

hansje klein
door hansje klein - Feb 19, 2014 om 16:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=per schreef op woensdag 19 feb 2014, 14:05][quote=hänschen klein schreef op woensdag 19 feb 2014, 14:02]@nuvervara en @per. Bedankt voor jullie TIP, maar........bij mij komt er na het typen van: CMD géén venster om ergens jullie aanwijzing te kunnen intypen. Misschien omdat ik Windows 7 Pro heb.

Het is niet nodig om dit via een cmd-venster te doen.
U kunt direct 'control userpasswords2' intypen (zonder de quotes)

Computers zijn rare apparaten want het resultaat was:
"geen zoekresultaten".

Is het de vragensteller -mijnboeken- inmiddels dan wél gelukt?

mi
door mijnboeken - Feb 19, 2014 om 16:36
14 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=nuvervara schreef op woensdag 19 feb 2014, 12:09]Ga naar 'Zoeken"' Type 'CMD"
type in het venster dat verschijnt: control userpasswords2 en volg de aanwijzingen

knapland
door knapland - Feb 19, 2014 om 16:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het internet bankieren, ING, is dit een voorwaarde.

wi
door wicket - Feb 19, 2014 om 17:38
49 Antwoorden / 0 Vragen

En hoe willen ze dat controleren?

Trouwens een Windows wachtwoord is vrij gemakkelijk te kraken.
Daar zijn diverse tools voor.

=knapland schreef op woensdag 19 feb 2014, 16:49: Bij het internet bankieren, ING, is dit een voorwaarde.

pi
door pieterwolters - Feb 19, 2014 om 19:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je onnodig risico lopen? Alleen om de bank dwars te zitten? Natuurlijk kan je alles kraken, maar net als met alle andere zaken: als men kan kiezen tussen een beveiligde PC en een onbeveiligde PC kiest men die laatste.

nu
door nuvervara - Feb 19, 2014 om 22:22
43 Antwoorden / 24 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op woensdag 19 feb 2014, 14:02]@nuvervara en @per. Bedankt voor jullie TIP, maar........bij mij komt er na het typen van: CMD géén venster om ergens jullie aanwijzing te kunnen intypen. Misschien omdat ik Windows 7 Pro heb.

Geldt ook voor Win7. Roep de Command Prompt op

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2014 om 07:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=per schreef op woensdag 19 feb 2014, 14:05][quote=hänschen klein schreef op woensdag 19 feb 2014, 14:02]@nuvervara en @per. Bedankt voor jullie TIP, maar........bij mij komt er na het typen van: CMD géén venster om ergens jullie aanwijzing te kunnen intypen. Misschien omdat ik Windows 7 Pro heb.

Het is niet nodig om dit via een cmd-venster te doen.
U kunt direct 'control userpasswords2' intypen (zonder de quotes)

Inderdaad, maar wel via de opdracht 'uitvoeren' en niet via 'zoeken', zoals nuvervara schrijft.

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2014 om 07:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kanty schreef op dinsdag 18 feb 2014, 16:25]Ik vind het wel fijn dat ik een ww moet intikken. Kan er nooit een vreemde zomaar achter je pc gaan zitten (knoeien) Vr gr Kanty.

Sweet dreams.

ce
door cees7964 - Feb 20, 2014 om 22:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar map: windows>system32 en dubbelklik op het bestand Netplwiz. Haal het vinkje weg bij 'gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken'. Klik op toepassen en vul 2x je wachtwoord in. En je hoeft de volgende keer niet meer in te loggen.

natuurmens
door natuurmens - Feb 21, 2014 om 10:54
158 Antwoorden / 4 Vragen

Dan zal je een andere gebruiker moeten aan maken. Maar binnenkort komt er een nieuwe update uit die dit probleem weer ongedaan maakt. Microsoft heeft dit erin gebouwd om misbruik van programma te voorkomen omdat het maar door een gebruiker kan worden gebruikt. Maar door de vele klachten hierover komt er binnenkort de update uit