vi
door vipertronic May 9, 2009 om 13:24
Elektronica & tv

100 of 200 hertz sony

zit er veel verschil tussen een 100 en 200 hertz platte tv van sony of is het prisverschil wat je moet betalen het niet waard ? en kan je beter voor 450 minder een 100 hertz kopen ?

11516 27 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - May 9, 2009 om 13:43
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo vipertronic, ja, er zit inderdaad veel verschil tussen 100hz of 200hz! Het heeft te maken met het zg. 'motionflow' bij snelle beelden,denk hierbij aan actiefilms of bij voetbal, heb je niet zo vlug het zg. schimmerigge beeld, zelf heb ik een 100hz. sony (KDL52w4500) en vorig jaar, toen de 200hz uitgebracht werd, was deze net iets te duur, tegenwoordig is deze prijs flink aangepast, en zou, als ik het nu opnieuw moest doen, zeer zeker de 200hz nemen, alhoewel het verschil tussen de 50hz en 100hz al aanzienlijk is, maar 200hz is nog een stuk beter....echt een aanrader.

Succes met uw uiteindelijke beslissing.(ps: als u deze tv gekocht heeft, kunt u bij Sony zelf een verlengde garantie kopen tot 5 jr. voor 165 euro) als er dan iets mis mocht zijn, dan stuurt sony een monteur aan huis, ook heeft u na aankoop van een sony tv een termijn dat de tv direct wordt vervangen, mocht er wat mis aan zijn, laat u goed informeren, wat die termijn precies is, ik dacht dat het een week na aankoop was)

Gr. Henri

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 9, 2009 om 13:44
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Het is zeer persoonlijk of 100/ 200 Hertz 'mooier' is. Ik zou dus
meerdere malen in de winkel de toestellen vergelijken qua
beeldkwaliteit. Vraag of ze een bron aan willen sluiten zoals u het
toestel zelf ook thuis gebruikt. Als u dus analoge kabelTV kijkt, heeft
het geen nut om een toestel te beoordelen via een DVD-speler. Let ook
op of deze op de zelfde wijze is aangesloten als dat u van plan bent
(kabel, scart, ...)

grindweg
door grindweg - May 9, 2009 om 18:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een 200 hertz is wel rustiger voor al bij een groot beeld . het is bij een kleine tv amper waarneembaar. bij een grote echter duidelijk beter.

me
door mephisto82 - May 9, 2009 om 19:59
15 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Het ligt er aan hoe kritisch je bent. Wil je het allerbeste dan kies je voor de 200HZ. Maar voor de meeste consumenten volstaat de 100HZ al perfect. Als je de types KDL40W4500 (oud), KDL40W5500 (nieuw) in 100HZ vergelijkt qwa specificaties op de KDL40Z4500 zie je dat het grootste verschil de aantal HZen zijn. De modellen die met type 5000 eindigen is de nieuwe collectie en hebben een iets betere contrast ratio en kleurenchip aan boord, ten opzichten van de 4000 (Nov. 2008) serie.

De hoogte van de HZ zegt dus niets over de beeld kwaliteit, wel dus over beeld snelheid. Dus kijk je veel naar snelle camera beelden zoals voetbal of een film dan is sneller beeld beter. Je zult dan minder veeg in het beeld zijn als de opnamen een snel bewegend beeld laat zien. Een voor beeld: Elk _ is een beeldtje (fototje zegmaar). Weergegeven is 1 syclus (zoals een seconde)

 50HZ: -   -   -

100HZ: - - - - -

200HZ: --------

Belangrijk is wel dat je ook een goed beeld (analoog/Digitaal/of High Definition) op je TV zet. TV's vandaag de dag zijn gemaakt voor HD. Zet je op een Full HD tv een analoog beeld signaal dan haal je maar 1/5 van de kwaliteit van de tv, en dat ziet er dus niet uit. Bij Digitale TV (kabel/schotel) die aangesloten is met een scartkabel, haal je er 1/3 van de kwaliteit uit. Pas bij HD digitale TV zal de tv een goed signaal geven. Zo'n HD decoder zal gewone digitale TV op zn best weergeven (1/2) en HD wat nu sterk in opkomst is is het perfect beeld. Met andere woorden de tv zal thuis pas prachtig beeld geven met een goed ontvangst die bij de TV past en een tip. Bespaar niet op een paar goede kabels.

Kies dus de tv waar je tevereden mee bent in snelheid. Hoe kritisch ben je? Zul jij als persoon dit ook thuis gaan zien? Smaken verschillen nu eenmaal.

Succes,

Groeten Mephisto (Werkzaam als Wit- en Bruingoed verkoop specialist).

kenwel2
door kenwel2 - May 10, 2009 om 11:28
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Als aanvulling voor vipertronic: Zelf kijk ik via de schotel, met een pakket van CD Full Hd, (1080i) vorig jaar had ik een andere Sony nog, de 42KDLV2000 (beeldiagonaal 102 cm, nu 3 jr. oud) en heb deze aan onze zoon gegeven, het was een 50hz tv.(Heb sinds vorig jaar September de KDL52W4500, 100hz, beelddiagonaal 132cm) Zeker als je van plan bent om geheel digitaal te gaan kijken, in full hd, is 200hz zeer zeker een aanrader, nu, met een 52 inch beeldscherm van 100hz, is het zichtbaar, een zeer duidelijke verbetering,in vergelijking met de 50hz, zeker als je over snellere beelden praat, zoals ik al omschreef, ik ben geen verkoper in een winkel of wat dan ook, maar ben wel een 'tv-freak'......Sony heeft nu zelfs een actie lopen met de 200hz tv... Ook worden ze inderdaad steeds beter. De sat ontvanger die ik heb: Inverto Scena 5, HD sat receiver....kijk al meer dan 12jr. via schotel, digitaal. Ben je dus van plan om echt digitaal te gaan kijken, in full hd, en straks misschien ook een blu-ray speler, of playstation 3, dan is 200hz een echte aanrader..en ja, je ziet het verschil wel degelijk, met een goed signaal er op dan weliswaar! Analoog: wil ik eigenlijk niets meer van weten (het zg. rf signaal van de kabelaar,(sneeuw, ruis etc. maar dat is ook op zijn eind aan het lopen...) Iedereen kan tegenwoordig voor een betaalbare prijs, prima via de decoder van de kabelaar digitaal kijken, in hoeverre deze kabel decoders ook uitgevoerd zijn met een HDMI uitgang, is mij niet zo bekend, kijk je via de scart, dan is het hoogst haalbare namelijk 480i,(analoog) terwijl ik met de sat ontvanger, de 'normale' SD (standaard digitaal)uitzendingen zie, via de HDMI uitgang van de sat receiver, in 576i, duidelijk en een zichtbaar verschil....ook het geluid is hoorbaar beter..ja, en ga je dan naar de full hd uitzendingen kijken, die in 1080i worden uitgezonden, dan ben je verkocht...op dit moment ontvangen we via CD 12 full hd zenders, dit wordt nog op korte termijn uitgebreid. Ook Ned 1,2,3 staan in de startblokken, echter ze hadden (nog) te weinig geld...maar, het zit er wel aan te komen, verwachting: Eind dit jaar.

Gr. Succes, Henri

Gr. Henri

johanpc
door johanpc - May 10, 2009 om 11:35
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Wat vandaag het allerbeste is   is morgen antiek

Eerst 50 Hz toen  100 Hz dit jaar 200 Hz volgend jaar 300 Hz als allerbeste volgens mij maak je zo mensen gek.

kenwel2
door kenwel2 - May 10, 2009 om 11:45
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Tja, johanpc, Panasonic heeft zelfs al 600hz techniek aan boord, de zg. Viera serie.....Het komt er hier op neer, als je van plan bent om een nieuwe lcd/plasma aan te schaffen, koop dan de nieuwste modellen, en voor prijzen moet je echt gaan shoppen. Ieder heeft zo zijn eigen merk(en), en voorkeuren,maar da's maar goed ook...ook wat je je kunt veroorloven is dan ook zeer belangrijk. Als ik het niet kon, dan deed ik dat ook niet, want een tv van 3jr. oud.....hij staat bij onze zoon, en hij heeft er een prachtige tv aan, weliswaar hd ready, 50hz, maar toch een hele verbetering tov. zijn crt scherm van 28 inch...

Gr. Henri

me
door mephisto82 - May 10, 2009 om 16:46
15 Antwoorden / 1 Vragen

Sony/Samsung hebben samen al een proto type tv ontwikkelt op 800 HZ :-)

ro
door ronny530 - May 10, 2009 om 17:02
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Toch vraag ik me iets af, onze hersenen kunnen maar beperkt beelden opnemen. 50 hertz oké 100 hertz beter. Daarboven wordt de waarneming al minder, alleen een doorgewinterde tv kijker zal het opvallen.

Ronny.

kroonmeester
door kroonmeester - May 10, 2009 om 17:42
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ik zag verschil tussen 100 en 200 Hertz Sony lcd-televisie, die van Philips 200 Hertz heb ik nog niet gezien in de winkel.

De lcd-computermonitor staat 60 Hertz ingesteld, bij een hogere waarde o.a. 75 Hertz is het beeld niet beter. Vroeger was het wel nodig bij een niet-lcd noch niet-plasmascherm een zo'n hoog mogelijk 100 Hertz televisie beter.

Dus 200 Hertz lcd (of Plasma) televisie is een overbodige prietpraat verkoop om ons aan een nieuwe televisie te helpen. De kudde koopt dan weer een nieuwe ...?

Koop gerust die 100 Hertz, dat scheelt weer in de portomonnee, of u moet voor de andere voorzieningen van het toestel het willen aanschaffen.

kenwel2
door kenwel2 - May 10, 2009 om 21:36
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@meesterbever: "Ik zag verschil tussen 100 en 200 Hertz Sony lcd-televisie" .........Duidelijk een 'kenner'(Ja, natuurlijk!!!)......u weet van wanten..., zou ik u willen zeggen.. (Al wordt dit niet echt altijd gewaardeerd,door velen...., maar,ach... laat maar zitten......

Gr. Henri

kroonmeester
door kroonmeester - May 11, 2009 om 01:23
457 Antwoorden / 45 Vragen

@Henry

"@meesterbever: "Ik zag verschil tussen 100 en 200 Hertz Sony lcd-televisie" .........Duidelijk een 'kenner'(Ja, natuurlijk!!!)......u weet van wanten..., zou ik u willen zeggen.. (Al wordt dit niet echt altijd gewaardeerd,door velen...., maar,ach... laat maar zitten......

Gr. Henri"

Wat is het probleem met mijn antwoord? Vraagsteller vroeg naar de 100 & 200 Hertz verschil en daar gaf ik antwoord op.

kroonmeester
door kroonmeester - May 11, 2009 om 01:24
457 Antwoorden / 45 Vragen

@Henry = @Henri

kenwel2
door kenwel2 - May 11, 2009 om 10:04
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste meesterbever, helemaal geen probleem! Juist een duidelijk antwoord, alsmede bevestiging van u, dat er wel degelijk verschil is te zien tussen 100hz of 200hz, wat dat betreft delen we precies onze mening, vandaar het gebruikte woord 'kener'dat bedoelde ik er mee.Verder helemaal niets, echt niet.

Vriendelijk Groeten, Henri

grindweg
door grindweg - May 11, 2009 om 12:32
2308 Antwoorden / 28 Vragen

eigenlijk is het beste advies wat vind u zelf mmoi genoeg of waar bent u tevreden mee.?dus ga deze tv eens bekijken in een winkel en vergelijk dan zelf kost niets en u weet meer. vraag aan diverse verkopers wat beter is en speel die kennis uit. het ligt er ook helemaal aan wat u graag wilt zien. als het voor het nieuws is dan is de keus snel gemaakt.

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 21, 2009 om 15:48
457 Antwoorden / 45 Vragen

Wat is het geworden: een 100 of 200 hertz televisie?

birdies
door birdies - Jun 21, 2009 om 15:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@meesterbever: kap eens met je kinderachtige gebedel om puntjes!!!!!!!

kiran
door kiran - Jun 21, 2009 om 16:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@meesterbever

Kan je niet eens kappen met dat irritante gedoe!!!

Wat voor nut heeft het om steeds ouwe vragen terug te halen.

Staan er nu al zo'n 5 op!! Ga bij verveling iets anders doen!

kiran
door kiran - Jun 21, 2009 om 16:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die zich hieraan begint te storen.

Is al een tijdje gaande en dacht: laat ik er nu maar eens iets van zeggen. Zie jouw reactie ... nou ja ... Hardware zou zeggen: dubbel genaaid, houdt beter?? ;-)

birdies
door birdies - Jun 21, 2009 om 16:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@kiran: ik weet dat wij niet de enigen zijn die zich hier aan storen.

Van mij mag het hele puntensysteem morgen op de schop, we zitten tenslotte hier niet op de basisschool.

En verder is het zo dat in 50% v.d. gevallen verkeerd geklikt wordt en in 25% v.d. gevallen men het beste antwoord aanklikt, omdat dit het antwoord is dat men graag wil horen.

Dus hoeveel waarde kan men hechten aan het puntensysteem?

kenwel2
door kenwel2 - Jun 22, 2009 om 09:41
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@birdies&kiran: Van mij mogen ze per direct mijn teller weer op 0,00000 zetten hoor! (Heb er vorig jaar zelfs flink heibel over gehad met de hoofdredacteur, omdat ik mijn punten niet meer wilde hebben...nadat ik ontdekte, dat ik na opzegging account, een jaar na dat, en na aanmaken van een nieuw account, andere gebruikersnaam etc. ineens punten zag, waar ik meende dat ik daar in het geheel geen recht op had, na veel geharrewar is alles toen op 0 gezet, ben ook al vanaf 2004 hier aanwezig, maar dat weten velen dus niet, en dat hoeft ook verder niet....weet je het nog, die heibel?

Een goede communicatie, fatsoenlijke terugmeldingen van topicstarters, waar we op reageren, da's veel belangrijker, dan heel die rottige punten, mij boeien die punten in het geheel niet! Vaak ga ik nog verder op een oud topic, als er een oplossing voorhanden ligt, zoals over dat mysterieus telefoonnummer 0495- waar veel later toch iets heel anders achter blijkt te zitten, als werd gedacht....veel forums waren er met vraagtekens, nu was het opgelost, na vele manden later...(zie bij mijn antwoorden van vorige week, over dat nummer 0495-, alsook mijn reakties aan de directie, die achter dit nummer zaten..nu zijn ze wel rustig overigens hoor, ha!)

Gr. Henri (Ik hoef geen punten, ik heb mijn diploma's al gehaald, toen waren punten wel belangrijk) :-) (Goede communicatie, zonder de medemens te kwetsen, is vele malen belangrijker, en een bedankje op z'n tijd, da's veel leuker!)

Hou je haaks! Overigens: Mr. bean scoort ook graag zag ik, wisten jullie dat? :-)

kiran
door kiran - Jun 22, 2009 om 23:18
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kenwel1

Ja, die heibel herinner ik me nog wel. Maar daar moet je niet steeds op terug komen. Je schiet steeds in de verdediging, degene die 't toendertijd allemaal hebben meegekregen weten nu wel hoe het zat. Gedaan = gedaan. Over en uit. (zitten trouwens weer 2 onder een ander account, behoren niet tot de 'vaste' beantwoorders', maar toch ...)

Wat die ander betreft: of 't nu met die punten te maken heeft of niet, (kan ook gewoon een reactie uitlokken zijn, dumpvragen zijn ook niet zo leuk, maar (kan/mag je ook niet afdwingen) ik zat me gewoon rot te ergeren. 5/6 ouwe vragen die terug komen. "Hoe stond je galajurk". Slaat dat nu op! Kan 't je schelen!

Maar goed, hoop dat die persoon het commentaar van birdies en mij ter harte neemt, en weer gewoon zegt wat hij te zeggen heeft zonder al die toevoegingen naderhand. Verder niks aan de hand. Elk mens heeft zijn aardig- en eigenaardigheden. Besluit maar met de woorden: gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde ... zal saaie boel worden.

Excuus aan TS voor de inbraak.

kiran
door kiran - Jun 22, 2009 om 23:27
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies

Voorstel:

Punten afschaffen. Kleuren systeem.

"Expertlijst":    1 t/m 15 rood

                    16 t/m 30 groen

                    daaronder: geel

Zoiets te doen? Klacht opgelost! :-)

birdies
door birdies - Jun 22, 2009 om 23:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

geheel off topic:

@kiran: nee, geen kleuren toch? Dan gaan we ons mss zo groen en geel ergeren dat we rood aanlopen.:)

Idem Trosradar forum stel ik voor: niets van dat alles, dus.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 23, 2009 om 00:08
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Collega's,

als iemand het leuk vind om hier zoveel mogelijk punten te sparen, laat hem/ haar dan toch!

Ik vind het ook leuk om af en toe een puntje te scoren!   :-)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 23, 2009 om 00:34
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ deinert, off topic:

Mag ik zo vrij zijn op te merken dat ik vind dat dit niet voor je pleit?

@ Kiran en birdies, off topic:
Met "meester" bever ben ik klaar. Alhoewel ik soms wel graag weet hoe is gegaan is. Ook al heb ik geen reactie gegeven. Maar daarom te vragen?

Wanneer een TS zo fatsoenlijk is terug te melden hoe een vraag afgelopen is, geef ik vaak wel een compliment. Gelukkig doet een enkeling dat. Enige warmte kan ik niet onderdrukken wanneer ik toevallig zelf de oplossing voor het probleem gaf. (Bloos);-)

@ kenwel, off topic:
Had niet gedacht dat je hier in 2004 al zat. Toen wist ik nog niet van het bestaan. Nu vind ik jammer geen patent genomen te hebben op kenwel;-)

Wanneer je geen punten wilt, reageer dan alleen op iemand anders' antwoord/reactie. Al geef ik toe, wanneer je de eerste bent, je daar niet aan kunt voldoen zonder TS onnodig lang met het probleem te laten wachten tot iemand geantwoord heeft.

Hardware ERror MAN.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 23, 2009 om 07:56
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Herman, je mag   ;-)

Als ik punten krijg, zie ik dat als dankjewel. Als ik ze onterecht krijg, zie ik dat als een mazzeltje. Als iemand anders ze per abuis krijgt, denk ik 'die heeft mazzel'... Op de lange termijn zal dat toch wel compenseren??? Zolang het niet aanzet tot geen-antwoord geven bij 'experts' kijk ik soms stiekum op welke plek ik in de ranglijst sta....    hihi

Ik wens jullie allen een vrolijke zonnige dag toe!