yv
door yvon14 May 25, 2005 om 19:45
Elektronica & tv

Aanschaf digitale camera

Wij willen een digitale camera aanschaffen...................wie kan ons adviseren over een eventueel merk en/of type

Wij willen een niet al te dure camera die kwalitatief mooie foto's maakt. En het liefst een toestel met Nederlandse handleiding en tekst op het toestel zelf. Ook vinden wij het belangrijk dat er gewone batterijen in kunnen en dat het toestel niet zo heel erg klein is........ ik wil wel iets vasthouden.

Lees graag jullie adviezen!

615 6 Rapporteer

co
door cormans - May 25, 2005 om 20:14
77 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.kieskeurig.nl/

Staan heel veel gebruikerservaringen. Lees dat eens op je gemak door voor je een keuze maakt.

Succes

ca
door calatrin - May 25, 2005 om 20:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens naar de Canon A75 of een van zijn opvolgers. Een kwalitatief goede camera, goede lens en goede opnamen.

mi
door miek1 - May 25, 2005 om 21:05
24 Antwoorden / 1 Vragen

Weet je zeker dat je gewone batterijen in je camera wil. Ik heb de ervaring dat je je blauw betaald aan batterijen. We hebben nu een HP r707 met accu en die bevalt uitstekend. Dit toestel is ook niet zo heel erg klein en voldoet aan de andere eisen die je stelt.

brynnar
door brynnar - May 26, 2005 om 08:23
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Yvon,

Ik zal niet een merk voorschrijven, dat wil ik niet, want ieders ervaring is verschillend, maar wel en tip: Let bij de aanschaf op de type zoom van de camera. Je hebt digitale zoom en optische zoom. Vaak wordt er geadverteerd met wel 1000x digitale zoom, maar eerlijk gezegd stelt dat niets voor. Je kunt beter afgaan op de optische zoom van de camera. Optische zoom houdt in dat je daadwerkelijk met de lens inzoomt op een object, zonder kwaliteitsverlies. Digitale zoom daarentegen werkt praktisch hetzelfde als inzoomen met een softwareprogramma op je computer. M.a.w. je neemt een foto en gooit een deel daarvan weg. Wat er overblijft vergroot je uit. Als je op de pc wel eens hebt ingezoomd op een plaatje of foto, weet je dat het beeld dan korrelig wordt en de kwaliteit van de foto dus beduidend minder. Digitale zoom vereist dan ook een hoge resolutie van de camera om zoveel mogelijk dit kwaliteitsverlies te beperken.

Brynnar

holstein
door holstein - May 26, 2005 om 09:02
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik zou je ook aanraden om eerst eens op de site www.kieskeurig.nl te gaan kijken en daar staan veel gebruikerservaringen op en daar heb je veel meer aan dan wat een winkelier je verteld......
Ga niet totaal plat voor weet ik het hoeveel miljoenen pixels, want wat wil je er mee, gewone foto's en eens een vergroting of vaak grote vergrotingen maken, dus 3 miljoen voor normaal is méér dan zat.
Die vele miljoenen pixels heb je dus vooral nodig voor grote vergrotingen.
Denk aan b.v. keer of 3 digitale zoom en vooral b.v. 3 keer optische zoom !
Dat je voor gewone batterijen kiest heb je groot gelijk aan, want in de batterijpacks zitten vaak te lichte accus die in verhouding korter mee gaan.
Dus oplaadbare batterijen er in en die zijn er al van 2100 en ook al 2300 mAh.
Wel eentje kopen met AA batterijen er in en geen AAA want die zijn er niet in deze sterkte !
Hou er rekening mee dat je er een grotere geheugenkaart bij moet gaan kopen voor rond de 25-30 euro, want standaard zit er vaak maar voor een paar foto's capaciteit in......
Nou, een hele preek.....succes er mee !

fr
door freddie_1 - Jun 1, 2005 om 21:46
19 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit moment is de Fuji finepix 500 een heel goede aankoop hij werkt op AA batterijen of 2 AA accu’s het mooie van deze camera is dat hij begint te zoomen (3x optisch) bij 28 mm terwijl de andere camera’s in deze prijs klasse (+/_ 200,00 euro)beginnen bij 35 of 38 mm.En Fuji doet er heel duidelijke Nederlandse handleiding bij.