ha
door hayo66 Apr 6, 2023 om 16:12
Elektronica & tv

Aansluiting internet provider Delta

Goedendag, wij zijn nieuwsgierig wat u vindt van ons probleem.
In september 2022 hebben wij besloten gebruik te gaan maken van de glasvezel-aansluiting van Delta. Zij kwamen met een aanbieding dat alles gratis zou worden aangelegd tot in de nok!!!!
Pas op 21 maart 2023 is de aansluiting gerealiseerd. Het bleek echter dat internet streamdienst Netflix niet wordt doorgegeven. Tevens wordt tweede televisie niet aangesloten, tenzij je daar voor betaalt. Verder vinden wij dat de menustructuur niet klantvriendelijk is. Wij hebben daarop getracht ons abonnement op te zeggen bij Delta. Wij beroepen ons op de 14 dagen optie. Delta weigert ons abonnement op te zeggen. In september 2022 ging de 14 dagen optie werken volgens hun.
Wij hebben dit bestreden omdat we pas op 21 maart 2023 werden aangesloten en toen pas konden beoordelen wat werd aangeboden.
Wij zijn benieuwd of u ook zoiets met Delta is overkomen en bent u het met ons eens dat de 14 dagen termijn pas ingaat na aansluiting.
Mvg
Hans Rietveld.

7192 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 6, 2023 om 16:22
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kunt u iets bereiken via deze link waar u ook van een contactformulier gebruik kunt maken.

https://www.consumentenbond.nl/internet/provider/delta

mahadma
door mahadma - Apr 6, 2023 om 16:45
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Laatst een programma terug gezien van een rechter. De vraag was wanneer werd de auto gekocht. De kopers dachten bij aflevering, bleek dat de koop gesloten werd bij tekenen maanden eerder.

Zou het hier in dit geval met Delta ook zo zijn? Dus de aankoop is gedaan op moment van tekenen, en dus niet op moment van aansluiten en leveren?

Gr
door Grunn1 - Apr 6, 2023 om 19:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zie het probleem niet.
Netflix is geen streamingsdienst van Delta en moet je zelf bij Netflix afsluiten. Vervolgens kan je via een app kijken.
Een aansluiting voor een tweede toestel, bij elke aanbieder moet je daarvoor een tweede kastje hebben en bij bijvoorbeeld Ziggo moet je die ook extra huren of kopen.
Dat je het menu structuur nietmakkelijk vind is je eigen probleem en je gaat toch niet verwachten dat ze dat voor jou aanpassen. Wen er maar aan.

la
door lamb Apr 7, 2023 om 17:34
28 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben (kabel) Ziggo voor de televisie. We hebben 4 TV's waarvan twee zonder kastje het perfect doen en twee (oudere) TV's met een klein kastje waarvan een gratis en de andere voor, eenmalig, enkele euro's. We betalen dus voor een aansluiting (basis) en alles werkt, voor ons althans, perfect.

Gr
door Grunn1 Apr 7, 2023 om 17:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Voor Ziggo heb je voor elke tv een kaart of kastje nodig om per tv naar verschillende zenders te kunnen kijken, zonder dat kan je geen digitale tv kijken. Misschien een enkele analoge zender als die er nog zijn.

Mabelle
door Mabelle - Apr 6, 2023 om 19:13
455 Antwoorden / 1 Vragen

Het bleek echter dat internet streamdienst Netflix niet wordt doorgegeven

Netflix is bij geen enkele provider gratis.

rj
door rjw - Apr 6, 2023 om 19:33
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je wel aangegeven bij het afsluiten van het abonnement dat je Netflix wilt hebben? Niet dat het nodig is, want via de glasvezelaansluiting heb je ook gewoon internet waardoor je met een Netflix abonnement ook op andere manieren Netflix kunt kijken (smartTV app, Chromecast, Apple TV, browser, smartphone app, tablet app).

ne
door neodutchio - Apr 6, 2023 om 19:45
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Over de herroeping bestaan nog een hoop twijfels. Waar de een zegt dat de 14 dagen in gaat bij het moment van afsluiten zegt een ander dat het ingaat vanaf het moment van het ontvangen van de middelen die nodig zijn (zoals een modem). Word het gezien als dienst, dan gaat de 14 dagen lopen vanaf moment van afsluiten. Echter worden ook goederen geleverd waarmee je de gedachte kan hebben dat het om een combinatiekoop gaat, dan gaat de 14 dagen lopen vanaf het moment van het ontvangen van de spullen.

Al met al lees ik ook geen zaken waarbij de opzegging logisch is. Netflix is een aparte dienst en een tweede televisie is nooit gratis aangezien je daar extra zaken voor nodig hebt.

1paul
door 1paul - Apr 8, 2023 om 08:27
3173 Antwoorden / 0 Vragen
Peter Merkx
door Peter Merkx - Sep 5, 2023 om 21:53
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik had ook de klacht dat de verbinding weg viel. Hiervoor heeft Delta een engineer gestuurd om de verbinding te testen. Ook heel het verhaal uitgelegd aan de engineer, die het op zijn beurt aan de technische afdeling had doorgegeven. En paar dagen later werd ik door die afdeling gebeld en hij meldde dat hij gemachtigd is om het contract te ontbinden, wat ik dus meteen geaccepteerd heb.

1paul
door 1paul - Sep 6, 2023 om 08:03
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft gelijk, de dienst kunt u pas op de aansluitdatum beoordelen.

lees dit maar eens.

staan ook verwijzingen in naar de wetsteksten.