sh
door shan Jun 2, 2019 om 15:54
Elektronica & tv

AB van tuner/versterker schakelt de tv ongewenst uit

Hallo experts,
Sinds kort reageert de tv op de AB van de aangesloten tuner/versterker. Bijvoorbeeld: de tv staat uit. Ik wil het volume regelen van de tuner en dan zet hij de tv ongewenst aan. Wat kan ik daar aan doen ?
Shan

3536 9 Rapporteer

br
door brui0929 - Jun 2, 2019 om 16:15
635 Antwoorden / 10 Vragen

Zet de tv helemaal uit niet in de standby stand. Kies op de afstandsbediening voor versterker .

gerbera
door gerbera - Jun 2, 2019 om 16:36
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Is het de AB uitsluitend van de tuner/versterker of een combi AB voor zowel TV als Tuner/versterker. In het laatste geval staat deze waarschijnlijk op TV. Is de AB alleen voor de tuner dan is opnieuw afstemming mogelijk de oplossing. Zie hiervoor de gebruiksaanwijzing van de Tuner.

aurora1
door aurora1 - Jun 2, 2019 om 16:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al in de gebruiksaanwijzing gekeken?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 2, 2019 om 17:11
16873 Antwoorden / 202 Vragen

Dit komt vaker voor bij afstandsbedieners als bepaalde functies ook reageren op andere apparaten. De gebruiksaanwijzing van de afstandsbediening kan uitkomst bieden. Als al gezegd is een andere manier om dit te voorkomen het niet ap stand by zetten van de TV maar die geheel uitschakelen en eerst bij gebruik weer aanzetten. Bespaart energie en is ook veiliger.

sh
door shan - Jun 2, 2019 om 17:58
104 Antwoorden / 37 Vragen

Dank voor jullie reacties. Uit de gebruiksaanwijzingen van beide apparaten kan ik geen oplossing vinden. Als ik de tuner/versterker met de hand bedien en de tv met zijn eigen AB gaat er niets fout. Wat ook nog vreemd is, dat is als ik op de aan de tv gekoppelde AB  van de Ziggo Horizonbox op de knop ' Source' druk gaat de tv uit en moet ik de bron kiezen met de AB van de tv.
Bijkomend verschijnsel. E.e.a. vergt een aangepast gebruik van de diverse apparaten en AB's.
wie het snapt mag het zeggen. Graag.
Shan

sh
door shan - Jun 2, 2019 om 18:07
104 Antwoorden / 37 Vragen

@gerbera   Met de AB vd tuner kan ik kiezen voor tv, die dan ook inschakelt. Wellicht dat ik de tuner in beeld kan brengen en dan verder kijken. . Goede suggestie dank

sh
door shan - Jun 2, 2019 om 18:48
104 Antwoorden / 37 Vragen

@BRUI0929 en GERBERA
Met een manoeuvres op de tv-AB ging het beeld op zwart.  Oei, kreeg het niet meer terug. Stekkers uit de contactdoos en even later weer ingedaan. Beeld was weer terug en de Horizonbox resette mee.
maar Daarmee is het eerdere probleem nog niet opgelost want als ik nu op de (met de aan de tv gekoppelde) AB van de HORIZBOX de sourceknop indruk schakelt de tv nog steeds naar stand-by.
ik hou er voor vandaag mee op en ga de gebruiksaanwijzingen nog maar eens uitpluizen.
waar het mij omgaat is dat allereerst de AB van de tuner 'los' komt van de tv.
maar, allen bedankt zover. Prettige avond en wellicht kom ik nog eens terug met het verhaal. I..i.g. als e.e.a. Weer naar behoren werkt.
Bye
Shan

costnix
door costnix Jun 2, 2019 om 20:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het terugkoppelen. Een heleboel vragenstellers vergeten dit te doen.

panter22
door panter22 - Jun 3, 2019 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de tv gekoppeld aan de afstandsbediening van de horizonbox? Dan is het probleem misschien opgelost.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/afstandsbediening-koppelen/
Als je per ongeluk op het source knopje drukt, dan moet je weer zet zo lang op source drukken tot je de hdmi aansluiting vindt.
Het beeld verschijnt dan weer. Niet te snel achter elkaar drukken. Niets aan de hand.

ma
door marcel2112 - Jun 3, 2019 om 13:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel HDMI CEC uit in de tuner en of de tv