Al jaren last van bedrijf die mij een fax stuurt.
Ik heb al jaren last van 1 of ander bedrijf die mij probeert een fax te sturen. De telefoon gaat dan over en lijkt het alsof ik gebeld word maar krijg dan die vervelende fax toon. Dit gebeurd bijna dagelijks en is erg vervelend. Ik heb ooit hierover contact gehad met toen Tiscali maar deze hadden op 1 of andere manier geen toegang om het nummer te achterhalen. Heb Telfort hier ook over bericht maar er word gewoon niets aan gedaan. Weet iemand wat ik nog meer kan doen om dit zeer vervelende probleem opgelost te krijgen ?
Gr. Henk
Hoi,
Lastig probleem ;-(
Mogelijkheid zou zijn even een Fax lenen en aansluiten dan kun je hem ontvangen en houd het wellicht een keer op, hij zal op herhalen staan en dan gaat hij door tot het (juist) is afgeleverd......... dan zou je ook gegevens hebben over de verzender zodat je zelf contact kunt opnemen.
Overigens wel slechte zaak dat afzender blijkbaar niet ziet/snap dat er iets fout (blijft) gaan.Bij ons wordt na aantal herhalingen/niet verzonden wel even gecontroleerd of nummer wellicht niet klopt.
Maar dat je provider niet zou kunnen achterhalen wie het is is onzin, ze mogen jouw niet zomaar de gegevens doorgeven maar ze kunnen zelf wel de beller berichten te stoppen/melden dat er iets fout gaat.
Ik zou ze schriftelijk (en eventueel als ze niet reageren nogmaals aangetekend) melden dat je van ze verwacht dat ze nu eindelijk deze Telefoonterreur, wat het onderhand zo`n beetje wel is, zo spoedig mogelijk (gaan) verhelpen.
Succes,
Inderdaad stacy, ik zal even moeten kijken of ik ergens een faxapparaat vandaan kan halen en een boze fax terug sturen. Onvoorstelbaar dat de provider daar niets aan doet inderdaad, zou dat nou zo moeilijk zijn een nummer te traceren ? Bedankt in ieder geval voor je lange reactie.
Ik zie geen nummer in mijn display van de telefoon, ik weet trouwens niet eens of ik wel nummer melding heb. Ik heb internet en telefoon in 1 van Telfort voorheen Tiscali.
In de Logs van je modem kun je zien welk nummer je belde, behalve als het een afgeschermd nummer is.
Inderdaad edwardus, ik moet even in de gaten houden wanneer ik weer zon telefoontje krijg. Zou hij ook een faxnummer weergeven ?
Waarschijnlijk is dit een bedrijf dat een bulk mailing verzend. Ze hebben ergens een mailinglist gekocht, waar uw nummer tussen staat. Via de computer worden een paar honderd (of meer) nummers gedraaid.
Als u dan uw telefoon opneemt, constanteerd het verzendende fax-apparaat geen pieptoon, verbreekt dan de verbinding en probeert het weer opnieuw (een aantal malen).
Telkens als dit bedrijf dan weer een mailing verstuurt, zit uw nummer er ook weer bij.
Uitermate vervelend.
Een fax heb ik nog nooit aan de lijn gehad, maar ik veronderstel dat je ook dat zult zien, want het is immers ook maar een telefoonnummer voor het modem. Een telefoonnummer dat alleen maar piepjes spreekt, maar verder hetzelfde als alle andere.
Betreft log vermeldingen, hij geeft niets aan geen nummer en ook niet bijv. annoniem (in het engels). Ik heb Telfort nog maar weer een keer gemaild en een beetje dreigend misschien dat dat helpt. Ik kan jammer genoeg niet aan een fax komen wat waarschijnlijk het probleem opgelost zou hebben.
Welk type modem je hebt is niet vermeld, waarschijnlijk moet je nog de optie SIP aanvinken bij Maintenance > Logs > Log Settings.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer