henk14
door henk14 Jan 8, 2009 om 17:37
Elektronica & tv

Al jaren last van bedrijf die mij een fax stuurt.

Ik heb al jaren last van 1 of ander bedrijf die mij probeert een fax te sturen. De telefoon gaat dan over en lijkt het alsof ik gebeld word maar krijg dan die vervelende fax toon. Dit gebeurd bijna dagelijks en is erg vervelend. Ik heb ooit hierover contact gehad met toen Tiscali maar deze hadden op 1 of andere manier geen toegang om het nummer te achterhalen. Heb Telfort hier ook over bericht maar er word gewoon niets aan gedaan. Weet iemand wat ik nog meer kan doen om dit zeer vervelende probleem opgelost te krijgen ?

Gr. Henk

1410 28 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 8, 2009 om 18:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Lastig probleem ;-(

Mogelijkheid zou zijn even een Fax lenen en aansluiten dan kun je hem ontvangen en houd het wellicht een keer op, hij zal op herhalen staan en dan gaat hij door tot het (juist) is afgeleverd.........  dan zou je ook gegevens hebben over de verzender zodat je zelf contact kunt opnemen.

Overigens wel slechte zaak dat afzender blijkbaar niet ziet/snap dat er iets fout (blijft) gaan.Bij ons wordt na aantal herhalingen/niet verzonden wel even gecontroleerd of nummer wellicht niet klopt.

Maar dat je provider niet zou kunnen achterhalen wie het is is onzin, ze mogen jouw niet zomaar de gegevens doorgeven maar ze kunnen zelf wel de beller berichten te stoppen/melden dat er iets fout gaat.

Ik zou ze schriftelijk (en eventueel als ze niet reageren nogmaals aangetekend) melden dat je van ze verwacht dat ze nu eindelijk deze Telefoonterreur, wat het onderhand zo`n beetje wel is, zo spoedig mogelijk (gaan) verhelpen.

Succes,

henk14
door henk14 - Jan 8, 2009 om 20:34
163 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad stacy, ik zal even moeten kijken of ik ergens een faxapparaat vandaan kan halen en een boze fax terug sturen. Onvoorstelbaar dat de provider daar niets aan doet inderdaad, zou dat nou zo moeilijk zijn een nummer te traceren ? Bedankt in ieder geval voor je lange reactie.

grindweg
door grindweg - Jan 8, 2009 om 21:43
2308 Antwoorden / 28 Vragen

kunt u het niet via een nummer melder zien.??

henk14
door henk14 - Jan 8, 2009 om 22:33
163 Antwoorden / 85 Vragen

Ik zie geen nummer in mijn display van de telefoon, ik weet trouwens niet eens of ik wel nummer melding heb. Ik heb internet en telefoon in 1 van Telfort voorheen Tiscali.

edwardus
door edwardus - Jan 8, 2009 om 22:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

In de Logs van je modem kun je zien welk nummer je belde, behalve als het een afgeschermd nummer is.

henk14
door henk14 - Jan 8, 2009 om 23:16
163 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad edwardus, ik moet even in de gaten houden wanneer ik weer zon telefoontje krijg. Zou hij ook een faxnummer weergeven ?

hyperion1
door hyperion1 - Jan 8, 2009 om 23:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is dit een bedrijf dat een bulk mailing verzend. Ze hebben ergens een mailinglist gekocht, waar uw nummer tussen staat. Via de computer worden een paar honderd (of meer) nummers gedraaid.

Als u dan uw telefoon opneemt, constanteerd het verzendende fax-apparaat geen pieptoon, verbreekt dan de verbinding en probeert het weer opnieuw (een aantal malen).

Telkens als dit bedrijf dan weer een mailing verstuurt, zit uw nummer er ook weer bij.

Uitermate vervelend.

edwardus
door edwardus - Jan 8, 2009 om 23:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een fax heb ik nog nooit aan de lijn gehad, maar ik veronderstel dat je ook dat zult zien, want het is immers ook maar een telefoonnummer voor het modem. Een telefoonnummer dat alleen maar piepjes spreekt, maar verder hetzelfde als alle andere.

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 14:11
163 Antwoorden / 85 Vragen

Betreft log vermeldingen, hij geeft niets aan geen nummer en ook niet bijv. annoniem (in het engels). Ik heb Telfort nog maar weer een keer gemaild en een beetje dreigend misschien dat dat helpt. Ik kan jammer genoeg niet aan een fax komen wat waarschijnlijk het probleem opgelost zou hebben.

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2009 om 22:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Welk type modem je hebt is niet vermeld, waarschijnlijk moet je nog de optie SIP aanvinken bij Maintenance > Logs > Log Settings.

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:05
163 Antwoorden / 85 Vragen

edwardus, mijn modum is een ZyXEL P-2602H-D1A. Heb inmiddels gedaan wat je zei, sip aangevinkt. Hij geeft/gaf wel bekende nummers weer die ik belde of als ik gebeld werd. Ik hou het in de gaten als ik weer zon fony belletje krijg.

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2009 om 23:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK, dan zou het een afgeschermd nummer kunnen zijn. In de Status pagina van het modem zit ook een link VoIP Statistics, als je dat aanklikt krijg je een schermpje waarin het huidige bellende nummer getoond wordt, alsmede het laatst gekozen en laatst binnenkomende nummer, misschien kun je er wat mee op het moment dat die fax weer belt.

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:11
163 Antwoorden / 85 Vragen

edwardus ik kreeg trouwens deze melding in mijn email als voicemail bericht van waarschijnlijk dat bedrijf ,1903F275-27F3-4654-99AA-0F6689CE8966 kan ik hier misschien iets mee ? Het is dan een wave bestand wat in mijn email komt.

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2009 om 23:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is een willekeurige titel en is inderdaad een .wav bestand. Je kunt het afspelen, maar als het de fax is zal je daar niet veel aan hebben. Aan de piepjes is voor een mens nogal weinig te herkennen.

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:21
163 Antwoorden / 85 Vragen

ja ik maak er inderdaad weinig van, ik heb even gekeken wat je bedoelde met dat 1 en laatste bericht. Ik zie links wel VoIP en dan kan ik kiezen Sip/Phone/Phone Book. Bedoel je dat ?

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:26
163 Antwoorden / 85 Vragen

sorry ik heb het gevonden denk ik, in de statuspagina VoIP statistics aangeklikt en nu ? moet ik deze open houden of kijken als er gebeld word ?

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2009 om 23:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Open houden kan, als je binnenkort het telefoontje verwacht.

Je kunt het ook sluiten en meteen aanklikken zodra de bel gaat, maar ja, timing he.

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:30
163 Antwoorden / 85 Vragen

ik zie nu wel het laatst ingebelde nummer van vanmiddag

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2009 om 23:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wanneer je het nummer zou kennen heb je een zeer krachtig hulpmiddel in handen, je kunt namelijk het modem zó instellen dat hij dat nummer altijd blokkeert zodra het weer belt.

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:36
163 Antwoorden / 85 Vragen

oke dat moet je me nog maar een keer uitleggen dan tegen die tijd. Hopelijk geeft hij het nummer weer, ik weet trouwens niet meer of ze in het weekend ook bellen. Als ik erachter kom gooi ik een brandbom naar binnen (grapje) het wel erg irritant hoor.

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2009 om 23:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bij KPN was het altijd zo dat je melding kon maken van telefoonterreur, er werd dan een onderzoek ingesteld en de dader kreeg een waarschuwing en eventueel andere maatregelen opgelegd. Je kreeg dan ook uiteindelijk het nummer te weten als de dader toch ermee doorging. Je ook bij Telfort zo'n procedure starten.

Zie Telefonische overlast - onderzoek

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:40
163 Antwoorden / 85 Vragen

je hebt er wel aardig verstand van werk in dit soort werk ?

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:45
163 Antwoorden / 85 Vragen

Dat had ik nog niet gezien van Telfort, dat ze mij daar niet eerder naar toe hebben verwezen. Ik ga meteen zon formulier invullen harstikke bedankt.

henk14
door henk14 - Jan 9, 2009 om 23:57
163 Antwoorden / 85 Vragen

Het lijkt erop dat dit alleen voor een mobiel nummer bestemd is of is dit ook voor de vaste lijn weet jij dat ?

edwardus
door edwardus - Jan 10, 2009 om 00:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat is waar, ik had een Search gedaan en niet gezien dat het bij Mobiel staat. Het lijkt me toch wel nodig dat een telefonie aanbieder zo een service biedt. Gewoon proberen?

Ter zijde: nee ik werk er niet, ook niet in die branche. Wel ben ik er zelf ook klant en heb al redelijk wat netwerken geïnstalleerd en verder help ik met de vergaarde kennis anderen op weg.

Bezoek ook eens forum.tiscali.nl en telfort.gebruikers.eu (ook daar kom je mij tegen).

henk14
door henk14 - Jan 10, 2009 om 13:49
163 Antwoorden / 85 Vragen

edwardus, nog zeer bedankt dat je mij gisteren geholpen hebt en iedere keer meteen antwoord terug gaf, hulde.

Groet, Henk

aa
door aavee - Mar 1, 2009 om 12:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nog een tip om de fax te kunnen ontvangen als je zelf geen faxapparaat hebt: Sluit een analoog modem aan en zet een faxprogramma klaar om de fax te ontvangen

of

Schakel je lijn door met *21 naar een faxlijn van iemand die je kent en dan rolt daar de fax eruit.

Maar waarschijnlijk is het inderdaad fax-spam en zie je aan de fax ook niet veel vrees ik...en je lijn is dan constant doorgeschakeld. Maar krijg je niet elke keer een paar keer achter elkaar een fax binnen? Zo kan je na de eerste keer doorschakelen en na een minuut of 10 weer uitzetten en de kennis bellen of hij de fax ontvangen heeft...

fujitsu
door fujitsu - Mar 1, 2009 om 12:43
87 Antwoorden / 60 Vragen

Ik heb hier ook wel eens last van, ben benieuwd naar de uitkomst.

Met vriendelijke groeten van: Fujitsu