ridder_1
door ridder_1 May 12, 2013 om 17:21
Elektronica & tv

Alternatief voor KPN Digitenne

de KPN verhoogt per 1 juli 2013 de maandelijkse kosten voor DIGITENNE van Eur 9,66 naar Eur 12,50 per maand !!!!
Ze willen hiermee natuurlij de tegenvallende inkomsten voor telefoonverkeer gewoon ergens anders terugverdienen.

Zijn er goede alternatieven voor Digitenne ?
Wil echter geen schotel plaatsen.
Op termijn zal een eenmalige aanschaf van een decoder voordeliger zijn dan Digitenne

20353 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 12, 2013 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een eenmalige aanschaf van een decoder? En wat wilt u daar dan op ontvangen?

Bij Canal Digitaal betaalt u dat zeker ook per maand.

ve
door verwijderd - May 12, 2013 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoek een decoder die het digitale signaal opvangt voor de meest gangbare
tv zenders in Nederland en enkele buitenlandse ( Belgie). Zo heeft Samsung decoders die het Digitenne signaal kunnen weergeven omdat het signaal van Digitenne "vrij in Nederlands wordt uitgezonden (vraag mij niet de dreg. of signaaltype)

ve
door verwijderd - May 12, 2013 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus u denkt een apparaat te kunnen kopen, waarop u de Nederlandse publieke zenders en commerciële zenders kunt ontvangen zonder een abonnement bij wie dan ook?

Lijkt mij onmogelijk.

ve
door verwijderd - May 12, 2013 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zenders die "Free To Air" zijn kun je gewoon blijven bekijken als je het Digitenne-abonnement stopt.

Als je in de buurt van de grens woont (vooral de Duitse, maar ook de Belgische grens) zijn dat er zeer veel. Anders heb je alleen Nederland 1, 2 en 3 en je eigen regionale omroep.

Het is wel van belang of je het Digitenne-kastje in bruikleen hebt of dat het je eigendom is.

ve
door verwijderd - May 12, 2013 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ltmvz

Ts wil de gangbare Nederlandse en Belgische zenders vrij kunnen ontvangen. En onder gangbare Nederlandse neem ik aan dat hij bedoelt de publieke en commerciële zenders. Dat kan dus echt niet zonder een abonnement bij deze of gene.

Als er zo'n decoder zou zijn, werden de kabelexploitanten en zo brodeloos.

ve
door verwijderd - May 12, 2013 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie is je leverancier van internet en vaste/voip telefonie (indien aanwezig)?

Mogelijkheid om kabel/glasvezel te nemen?

ve
door verwijderd - May 12, 2013 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN alles-in-1?!

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 01:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zoek een DVB-T decoder die o.a. het gescrabelde digitenne signaal vrij kan omzetten zodat ik dus in ieder geval naar de Nederlandse zenders kan kijken.
Ik koop dan dan zelf een decoder, maar dit alles zonder een insteekkaart anders heb ik nog een abonnement van bv KPN of Ziggo.
Weet dat in elektronica zaken e.e.a. verkrijgbaar is, maar zou graag een merknaam of type willen weten van iemand die hiermee ervaring heeft.

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 07:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De drie Nederlandse publieke zenders plus 1 regionale kun je sowieso al vrij ontvangen zonder kaart.

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar Ridder, als u dan zeker weet dat zoiets te koop zou zijn, dan gaat u toch naar een elektronicazaak toe en vraagt erom? Er zal dan ook beslist groots reclame voor gemaakt worden, want waarom zou er iemand dan nog een abonnement aanschaffen.

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ridder schreef op maandag 13 mei 2013, 01:09: Ik zoek een DVB-T decoder die o.a. het gescrabelde digitenne signaal vrij kan omzetten zodat ik dus in ieder geval naar de Nederlandse zenders kan kijken.
Ik koop dan dan zelf een decoder, maar dit alles zonder een insteekkaart anders heb ik nog een abonnement van bv KPN of Ziggo.
Weet dat in elektronica zaken e.e.a. verkrijgbaar is, maar zou graag een merknaam of type willen weten van iemand die hiermee ervaring heeft.

Wat een mooi sprookje zou dat zijn zeg. Helaas, betaalde zenders zijn niet gratis te decoderen, maakt niet uit wat mensen zeggen. Het gaat niet. Anders zou iedereen het wel doen :P

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 13 mei 2013, 09:49: Maar Ridder, als u dan zeker weet dat zoiets te koop zou zijn, dan gaat u toch naar een elektronicazaak toe en vraagt erom? Er zal dan ook beslist groots reclame voor gemaakt worden, want waarom zou er iemand dan nog een abonnement aanschaffen.

Tijger 1 ik bewonder uw positieve grondtoon in uw antwoorden om vraagstellers te helpen. Er zijn inderdaad genoeg mensen die tevreden zijn en geen zin hebben om verder te kijken dan elektronisch mogelijk is, ze betalen gewoon 25% voor dezelfde dienst, iedereen heeft toch geld genoeg in deze tijden !! Het spreekt voor zich dat de KPN en consorten de boel aardig hebben afgedicht en de consumenten graag dom houden. Er moet verdient worden !! UW gouden tip om eens te informeren bij een electronicawinkel snijdt aardig hout, maar had iedereen (ook ik )kunnen bedenken. Juist de doelstelling van deze site om op een consumentensite elkaar te helpen en kennis en kunde te delen wordt met 1dit soort opmerkingen weer

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off topic]

Als het al mogelijk is dat decoders zelfstandig, zonder smartcard, gecodeerde signalen kunnen decoderen dan is dat illegaal en verboden. Mooi verhaal hoor dat u liever gratis kijkt omdat het leven zo duur is, maar de publieke zenders zijn gratis en ongecodeerd uit de lucht te halen. Voor de commerciëlen zult u gewoon moeten betalen. Nee, het is niet de bedoeling van deze site om tot illegaal gedrag aan te zetten. Vragen daarover (tijdje geleden m.b.t. Windows) worden dan ook door de redactie verwijderd. Daar zijn dus andere fora voor.

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.a.w. niet voor een dubbeltje, neen, gratis op de eerste rang zitten!

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Digitenne neemt van Telfort kost het nog maar €4,- per maand.
Je kan dan ook nog 2 extra gratis smartcards krijgen op 1 abonnement zodat het per TV nog maar €1,33 kost.
De enige voorwaarde is dat je interactieve TV moet hebben van Telfort. (of een vriendje waar je bij meelift)
http://www.digitenne.nl/telfort/

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@janpatat

Als je al interactieve tv van Telfort hebt, waarom zou je dan nog digitenne erbij nemen? Ts wil alle Nederlandse zenders kijken zonder ergens voor te hoeven betalen.

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijger 1, ridder is ongelukkig met de prijsverhoging en dan vind ik het logisch dat hij een oplossing zoekt.
Hij kan via iemand anders interactieve TVabonnement gebriuik maken van het buitenkansje wat Telford biedt.
Heb ik ook gedaan 3 weken geleden, mijn moeder en de buurman kijken nu gratis omdat ik die €4 wel betalen wil. Die mensen hebben het niet zo breed en zijn er blij mee.

ve
door verwijderd - May 17, 2013 om 01:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

janpatat schreef op dinsdag 14 mei 2013, 17:19: Als je Digitenne neemt van Telfort kost het nog maar €4,- per maand.
Je kan dan ook nog 2 extra gratis smartcards krijgen op 1 abonnement zodat het per TV nog maar €1,33 kost.
De enige voorwaarde is dat je interactieve TV moet hebben van Telfort. (of een vriendje waar je bij meelift)
http://www.digitenne.nl/telfort/

Als u het nog niet wist: Telfort is een dochteronderneming van KPN!

Ook als je bij KPN een alles-in-1 pakket gaat nemen kost een digitenne abonnement nog slechts een schijntje als extra.

ve
door verwijderd - May 22, 2013 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ridder. DVB-T Ontvangers worden overal op internet aangeboden, soms in combinatie met sateliet-ontvangst. Veel nieuwe TV's hebben reeds een ontvanger ingebouwd en dan hoef je enkel een antenne te maken. B.V, Een rolletje karton van 28cm met daarom 2 banden van 13cm alu-folie, die 1.5cm uit elkaar zijn. De beide banden verbinden met 1 van de draden van een 75 Ohm TVkabel + stekker en voila.
(De-)codering is bedoeld door de aanbieders om een programma onder een abonnement te houden. Evenzo Conax van digitenne. Sinds enkele jaren is dit naar mijn weten niet meer echt goed te kraken. Iets wat voorheen wel lukte.
Dat KPN digitenne de prijs 30% omhoog gooit zal inderdaad met winst verhoging te maken hebben. De betaalde .nl uitzendingen komen van reclame-zenders die behoefte hebben aan doorgegeven te worden. M.a.w. ook ik geloof niet dat de prijsverhoging te maken heeft met doorgifte kosten van het zenderpakket. Ooit is Eurosport geweigert vanwege te hoge eisen voor doorgave.
Succes met de antenne en de vrije DVB-T kanalen.

ve
door verwijderd - May 22, 2013 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@viejo

Lees nou de vraag eens en de toelichting later. Ts wil de Nederlandse publieke en commerciële kanalen plus de Belgische ontvangen.

En dat lukt niet met uw antenne.

ve
door verwijderd - May 29, 2013 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.edpnet.nl/nl_nl/thuis/digitale-televisie

Al jaren hetzelfde tarief. Alleen de BTW verhoging is doorberekend. Ook KPN is gestart met € 6,95.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2013 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ridder schreef op zondag 12 mei 2013, 17:21: de KPN verhoogt per 1 juli 2013 de maandelijkse kosten voor DIGITENNE van Eur 9,66 naar Eur 12,50 per maand !!!!
Ze willen hiermee natuurlij de tegenvallende inkomsten voor telefoonverkeer gewoon ergens anders terugverdienen.

Zijn er goede alternatieven voor Digitenne ?
Wil echter geen schotel plaatsen.
Op termijn zal een eenmalige aanschaf van een decoder voordeliger zijn dan Digitenne

Neem een abonnement bij online.nl. Stukken goedkoper en dezelfde resultaten. Hier krijg je een harddiskrecorder als nieuwe klant erbij voor 49,--.