ja
door janschut Feb 26, 2005 om 08:19
Elektronica & tv

Amerikaanse koelkast van Whirlpool

Wij zijn sinds 4 jaar in het bezit van een Whirlpool Amerikaanse koelkast. Al vanaf de eerste dag staat de motor (compressor) zo'n 75 à 80 % van de tijd te draaien wat een enorm brommend geluid met zich meebrengt. Destijds gelijk de leverancier gebeld en er kwam een monteur langs van Whirlpool. Die verzekerde ons dat het constant aanslaan van de motor en de hoge frequentie normaal was. Als we dit geweten hadden dan hadden wij de koelkast nooit aangeschaft! Aangezien wij een open keuken hebben worden we gek van dat lawaai, vooral als we visite hebben. Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met deze koelkast van Whirlpool? Is het echt wel normaal? Wij voelen ons bij de poot genomen. We hebben het hier wel over een koelkast van ruim 1800 euro! Graag uw reacties.

2118 3 Rapporteer

sunset_1
door sunset_1 - Feb 26, 2005 om 10:06
265 Antwoorden / 22 Vragen

Als het inmiddels 4 jaar geleden is dat u de koelkast heeft aangeschaft lijkt het mij dat het sowieso te laat is om hier nu nog een oplossing voor te krijgen. Waarom nadat de monteur geweest is niet meteen op je strepen gaan staan?

vladja
door vladja - Feb 26, 2005 om 11:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb al 8 jaar een amerikaanse koelkast van Whirlpool. Hij maakt iets
meer geluid dan een gewone koelkast. Dat ie 75% van de tijd aan staat
is niet normaal.

Dat kan als oorzaak hebben dat ie te weinig warmte kwijt kan. De
koelkast raakt zijn warmte kwijt aan de onderkant en niet zoals de
meeste koelkasten aan de achterkant. Het is daarom noodzakelijk om heel
regelmatig de flap onder de deur los te halen en de koelingselementen
goed schoon te houden. Het is vaak een stofnest. Het is wat onhandig
schoonmaken, maar dat opgelost worden door een stukje flexibele slang
op de stofzuiger te zetten, zodat er beter bij kan.

Naast de onderste la (voor het vlees) zit een verbinding met het
vriesgedeelte. Het is handig om met het schuifje om wat te
experimenteren om de juiste stand te vinden. Daardoor kan de koelkast
ook minder gaan draaien.

Ik heb het ding nu 8 jaar. Werkt voortreffelijk en zou 'm niet willen
missen. Hij is alleen niet geschikt voor een open keuken vanwege de
zwaardere motoren.

Vladja

vladja
door vladja - Feb 26, 2005 om 11:46
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je vlug tikt schieten er hier en daar een paar woorden bij in, maar ik dacht dat het wel duidelijk is. Sorry, Vladja