barnhoorn
door barnhoorn Mar 23, 2017 om 21:13
Elektronica & tv
AV out naar tulpingang op TV

Ik heb een mediabox die ik op de TV wil aansluiten via de AV-uitgang op de box. In die AV-uitgang gaat een mini-jack en dan ga ik over naar 3 tulpstekkers: geel, rood en wit.

Nu heb ik op de TV de aansluitingen zoals te zien op de foto. Kan ik de drie tulp-stekkers hierop aansluiten?

8200 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2017 om 21:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me niet, die rode en witte zijn voor het geluid, die gele voor video. Volgens mij zijn de aansluitingen op die TV allemaal voor geluid, surround ofzo?

Denk dat je iets als dit nodig hebt:

En dan dus op een scart-aansluiting van de TV aansluiten.

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2017 om 21:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Herstel, de drie bovenste zijn toch video aansluitingen voor de drie verschillende signalen van een component aansluiting.

barnhoorn
door barnhoorn - Mar 23, 2017 om 21:44
336 Antwoorden / 288 Vragen

maar waar moet dan mijn gele stekker in?

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2017 om 21:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die gele stekker is voor composietvideo, die andere component. Hier (klik) staat het verschil uitgelegd. Dus je moet iets vinden om van composiet naar component te komen lijkt mij.

gerbera
door gerbera - Mar 24, 2017 om 12:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Rood en Wit in de onderste aansluiting, geel in de bovenste voor zover ik weet.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2017 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het toch gewoon uitproberen? Dan ziet u vanzelf het resultaat.

marita5
door marita5 - Mar 24, 2017 om 12:31
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Barnhoorn ,

OT , Er moet me iets van het hart af , u stelt hier steeds nieuwe vragen zoals de klok slaat .
Is het mogelijk dat u ook laat weten of de geboden oplossingen resultaat heeft gehad , dit doet u bijna nooit , vind ik niet netjes .

Hoe is het afgelopen met deze vraag, is het gelukt .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/beeld-van-hdmi-aangesloten-apparaat-verspringt-van-kleur?id=589695

gerbera
door gerbera - Mar 24, 2017 om 15:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5,
Barnhoorn heeft daar geen tijd voor, is het ene probleem opgelost, ontstaat het volgende probleem. Ja en dan blijft er geen tijd over ff wat te melden;-))

marita5
door marita5 Mar 24, 2017 om 15:48
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , zo lijkt het wel , maar dit stoort me vind ik onfatsoenlijk , is misschien teveel gevraagd .

gerbera
door gerbera Mar 24, 2017 om 15:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen

nee hoor, is zeker niet teveel gevraagd. Stoort ook mij maar misschien verzameld deze zijn antwoorden en krijgen we ze straks in een rijtje opgesomd.

ro
door ronny530 - Mar 24, 2017 om 18:01
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Volgens mij is die rij tulp ingangen voor de RGB aansluiting van een pc om de tv als monitor te gebruiken. Als u het merk en typenummer van de tv hier vermeldt zijn er welllicht mogelijkheden te vinden want de wat oudere tv's hadden aan de zijkant/onderzijde een optie om een camera aan te sluiten middels composiet video en stereo geluid.

kooikers
door kooikers - Mar 27, 2017 om 15:41
43 Antwoorden / 0 Vragen

http://elektronicaweb.com/wp-content/uploads/aansluitingen-tv.png

Links boven de RGB aansluiting met daarnaast 2 audio ingangen LR. Totaal moeten er dus 5 tulpstekers beschikbaar zijn.

gerbera
door gerbera Mar 27, 2017 om 16:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Onder nr. 2 is de video ingang R/W is audio Geel is video, en dat zit er bij de Ts blijkbaar niet op. De mini-jack heeft 4 contactdelen t.w 1x min (top van de mini), 2x audio en 1x video.