ge
door gemmagb Oct 10, 2012 om 12:47
Elektronica & tv

Bellen met skype

wie heeft ervaring met het bellen via skype?
ik hoor hier eigenlijk weinig over en omdat het gratis is vraag ik me af of er minpunten zijn.

bij voorbaat dank voor je reactie.

2645 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2012 om 13:25
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hi gemma, 't Is wel leuk, maar ontvangst is niet echt "om over naar huis te schrijven". Meestal is de persoon die je "aan de lijn hebt" wat wazig en, wat mij dan een beetje hindert is dat praten, want je wilt automatisch terug een antwoord geven, dan dooreen loopt. Dus een soort miniem tijdsverschil. Aan de andere kant is het toch een manier om, vooral in het buitenland, je familie en vrienden even te zien en te horen. Ik neem de kwaliteit voor lief, want we kunnen elkaar op zijn minst even zien. Verwacht er geen prachtbeeld bij.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2012 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gemmagb,

Vind het een geweldige (goedkope) uitvinding.
Met een webcam erbij kun je elkaar zelfs zien.
Heb er geen slechte ervaringen mee.
Bel zelfs naar vaste telefoons in verweggistan.
Kijk ook even hier.

Met vr.gr.

hereistom
door hereistom - Oct 10, 2012 om 15:27
740 Antwoorden / 1 Vragen

Skype is inderdaad perfect! De verbinding en het beeld en geluid is ook perfect maar ligt er soms aan wat voor camera, computer of verbinding de andere persoon heeft.
U kunt gratis bellen met alle andere Skype gebruikers, naar gewone vaste of mobiele nummer moet je wel betalen.
Dus ik zou zeggen probeer het gewoon eens als u een goede computer en microfoon/camera heeft, het is gratis ;-)

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2012 om 15:54
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hereistom schreef op woensdag 10 okt 2012, 15:27]Skype is inderdaad perfect! De verbinding en het beeld en geluid is ook perfect maar ligt er soms aan wat voor camera, computer of verbinding de andere persoon heeft.
U kunt gratis bellen met alle andere Skype gebruikers, naar gewone vaste of mobiele nummer moet je wel betalen.
Dus ik zou zeggen probeer het gewoon eens als u een goede computer en microfoon/camera heeft, het is gratis ;-)

Ja, dat klopt wat de ander voor verbinding heeft. Ze zien en horen mij altijd perfect maar ik hen niet zo. Haha, komt er net een binnen.

sl
door sloegedurk - Oct 10, 2012 om 16:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wij skypen vaak met onze kinderen in het buitenland. Perfecte uitvinding! Tenminste qua geluid; met beeld hebben wij geen ervaring.
Als ze niet online zijn sturen we even een sms-je om online te gaan zodat we gratis kunnen bellen.

gompy2
door gompy2 - Oct 10, 2012 om 17:40
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hereistom schreef op woensdag 10 okt 2012, 15:27]Skype is inderdaad perfect! De verbinding en het beeld en geluid is ook perfect maar ligt er soms aan wat voor camera
**knip**

Kun je ook zeggen wat een goede camera/microfoon voor Skype gebruik is?
Ben nieuwsgierig daar naar.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2012 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gompy2,

Ben hereistom wel niet, maar ... klik eens hier.
Goedkoop en met microfoon.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Oct 10, 2012 om 17:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt edrick3, zal zo na de koffie eens even gaan loeren...

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2012 om 18:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij een slechte verbinding : als iemand uit het buitenland met een trage internet verbinding werkt, zet je de camera uit en dan is de verbinding ( m.n. het geluid) beter.
Prima om contact te houden met familieleden die maanden in Verwegniestan bivakkeren.

jo
door jorisw - Oct 10, 2012 om 20:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Skype werkt prima. Skype is overigens maar deels gratis (Skype naar Skype gesprekken). Skype krijgt inkomsten van hun Skype-in en Skype-out dienst. Daarmee onderscheiden ze zich van sommige andere "gratis" aanbieders die middels duistere constructies inkomsten genereren.