un
door unbinkly Jun 11, 2005 om 18:26
Elektronica & tv

Beste merk audio???

Gekke vraag mischien, ik heb een "Bose " acoustimass systeem, de nog oude "melkpakjes" genaamd, en zoek een nieuwe reciever met tuner erbij, ik ben nu in 5 winkels geweest voor een passende merk audio,(losse component) bij de ene winkel kraken ze SONY af en bij de andere winkel JVC en ga zo maar door.....waar is de vakman tegenwoordig die gewoon eerlijk advies kan geven over wat het beste bij mijn "Bose"boxen past, ik weet het even niet meer!!! ik had zelf de SONY stdre  497 in gedachten = 5x80 wat, volgens 2 verkopers zal het geluid niet zuiver overkomen omdat Sony niet goed met Bose gaat (eerlijk gezegd nog nooit van gehoord) het ging zozeer niet om het feit dat iets 5x80 watt is of 2x 100 maar dat het Sony is. Deze beveelde mij YAMAHA aan, maar daar heb ik weinig ervaring mee als audio (alleen op de weg dan!!)

Wie kan mij hier verder een goed advies in geven???

14239 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 11, 2005 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zelf ook niet voor sony kiezen. Ik kraak ze niet af, maar ze richten zich gewoon met die serie die jij bedoelt op een iets ander segment van de markt. Wellicht dat de QS serie van sony wel voldoet aan jouw eisen. Zelf vind ik Yamaha (kies dan niet de allergoedkoopste versterker) en Harman Kardon (AVR330!) erg mooi bij de acoustimass serie van bose passen. Denon schijnt ook erg goed te gaan. Succes met je keuze.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2005 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Umbinkly,De beste adviseur voor  uw aankoop zijn uw eigen oren,Ga met uw favoriete geluidsdragers naar een VAKAUDIOZAAK met acoustisch goede luisterruimtes. neem ook de Bose melkpakken mee, en ga luisteren en uitproberen,vraag aan de verkoper of u de gelegenheid kunt krijgen om uw keuze ook nog thuis in de eigen woonomgeving mag uitproberen.(Demonstratie)daarna hebt u een indruk wat het beste past in uw belevenis van muziek.Dit advies is op basis van ongeveer 22jaar Audioverkoop.fred

ve
door verwijderd - Jun 11, 2005 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraag is zeker niet gek,al zou ik persoonlijk nooit in een kamer willen zijn met een accoustimassysteem.

Welke versterker voor uw smaak het beste is is alleen maar te bepalen door te luisteren.Goede HiFi-winkels bieden deze mogelijkheid.Hoe goed iets is hangt af van wat U er van verwacht/verlangt.Yamaha of Harmann-Kardon kunnen zijn wat U zoekt,maar alleen U kunt dit bepalen.  Heel veel succes,en geloof alleen uw eigen oren!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2005 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt vast voor je antwoord, wacht even verdere reacties af, en ga met dat advies aan de slag!!

ve
door verwijderd - Jun 12, 2005 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke de beste is kan ik je niet in principe niet vertellen, maar ik gebruik hier nu al een tijd apperatuur van Yamaha.
Receiver RX-496 en heb er ook nog een losse tuner bij, TX-592.
Enkele vrienden van mij wilden ook nieuwe audio en het hier bekeken en uitgeprobeerd en ook aangeschaft en allemaal uitstekend tevreden......
Uitstekende specificaties en gebruikersgemak en goeie zware versterker met regelbare loudness,signaaluitlezing, 4 speakers aansluiting enz......
Ga het bekijken en e.v.t. proberen bij je dealer, want het is klasse spul dat voor de massa onbekend is, maar bij de liefhebber des te bekender en voor de prijs hoef je het ook niet te laten !
Receiver €319,- en Tuner €249,- en ze zijn er ook in andere en lichtere types voor iets "lichtere" prijzen.....
Dit soort merken staat vaak op een wat hoger niveau dan het gangbare spul, maar het is zeer wel bereikbaar.....
http://www.yamaha-hifi.de/index.php?lang=h
Kijk hier maar eens op en anders even via google op yamaha nederland, succes en het zal je vast meevallen !

ve
door verwijderd - Jun 13, 2005 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een goede installatie te krijgen zal je eerst moeten investeren in goede boxen. Melkpakjes geven absoluut geen goede geluidsdragers. De aloude boxen met klankkast geven een veel beter en warmer geluid. Zelf heb ik een pakket van speakers en toebehoren van Visaton, alleen de kast moet je zelf maken. Tekeningen zijn te downloaden via www.visaton.de.

Heb je eenmaal goede boxen kun je op zoek geen naar een bijpassende receiver/versterker. Zelf heb ik Technis SA-AX720, maar Denon en Onkyo hebben geweldige apparatuur.

Succes

ve
door verwijderd - Jun 13, 2005 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad zijn normale boxen als klankkast toch beter dan die kleine dingen met een dikke basbox er bij........
Maar je went wel aan een geluid, b.v. hoog. laag, donker en dat kun je tot op zekere hoogte wel regelen, maar in de speaker zelf zit ook nogal wat verschil.......
Hier dus Yamaha apperatuur met Jamo boxen, voor mij de ideale combinatie !

ve
door verwijderd - Jun 14, 2005 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Audio betekent in het Grieks "gehoor" en heeft dus met de oren te maken. Om te kiezen voor een audio-installatie ben je dus geheel afhankelijk van je eigen oren.

Het eerder gegeven advies om zelf in een echte audiozaak (dus niet Radio Modern, Mediamarkt, en andere ketens) je oor te luisteren te leggen is eigenlijk het beste.

In een audiospeciaalzaak verkoopt men geen rotzooi en geen loze praatjes. Die acoustimass boxen zijn prima als je niet beter weet, maar er gaat niets boven echte geluidsboxen.

Goede audiomerken voor de betaalbare apparatuur:

Denon, Onkyo, Yamaha, Harman Kardon, Marantz

Goede merken voor betaalbare geluidsboxen:

JBL, Infinity, B&W, Yamaha, Magnat

Er zijn ook enkele veel duurdere merken voor het veeleisende oor:

Audio: NAD, Quad, het hogere segment van Marantz, etc.

Geluidsboxen: MB Quart, Pied Piper, etc.

Als je wilt oriënteren op internet, ga dan eens naar http://www.hobo.nl of http://www.audiogallery.nl

ve
door verwijderd - Jun 14, 2005 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch nog even iets toevoegen...........................

Wat is het beste merk audio?

Dat is moeilijk te beantwoorden. Dit is namelijk afhankelijk van de omgeving waarin je je audio apparatuur plaats, van welk soort muziek je houd en waar je wil je het voor gebruiken.

Audio apparatuur is vaak een kwestie van wat je er voor over hebt. Ga naar een goede audio zaak en maak je wensen kenbaar. Vaak zal er dan een afspraak met gemaakt worden en dan krijg je een demonsatratie over wat mogelijkheden zijn. Ze vragen dan ook vaak om je eigen muziek mee te nemen, zodat je dat kan luisteren. Afhankelijk van wat binnen je budget valt zal een goede audiozaak jouow keuze aan apparatuur gratis in een proefopstelling bij je thuis plaatsen. Meestal mag je dan 1-2 weken kostenloos ervaren hoe jou keuze aan apparatuur bij jou thuis klinkt en of je er tevreden over bent. Goede audioapparatuur koop je niet even op een zaterdagmiddag bij de mediamarkt of zo

Wil je je eens verder orrienteren kijk dan eens op: www.hifi.nl

Hier vind je alle goede audiozaken per provincie en per plaats. Maak een afspraak met een audiozaak bij jou in de buurt en laat je eens verrassen.

P.S. Laat je niet afschrikken door prijzen. in elk segment is wel wat te vinden, maar voor een goede audioset ( versterker of recevier / luidsprekers / cd of dvd-speler beginnen ongeveer bij €. 2500,00

Succes

ve
door verwijderd - Jun 14, 2005 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

nogmaals .

               fred

ve
door verwijderd - Dec 5, 2005 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval moet je ervoor zorgen dat de luidsprekers de klankmatige
tekortkomingen van de versterker of receiver compenseren. De
klankeigenschappen van Bose is eigenlijk tussen warm(zachte laag-midden
en midden tonen) en koud(hardere midden en midden-hoge tonen) met veel
dynamiek. Dit noemen ik typisch Amerikaans. Bij een neutrale klank
worden (bij vlakke toonregeling) alle tonen even luid weergegeven. Je
zou dus een receiver nodig hebben die hebt die of warm(b.v.Sony, Onkyo,
Technics) of neutraal(Marantz,Harman Kardom) klinkt met minder dyanmiek
om de luidsprekers aan te vullen. Beter kun je (voor goed geluid) de
luidsprekers vervangen door bijvoorbeeld voor Harman Kardon te
combineren met JBL. Deze combinatie wordt daarom meestal ook als pakket
aangeboden in de winkels. Yamaha heeft een koude klankkleur met weinig
dynamiek waardoor het geluid niet aangenaam ( of schreeuwend) zou
kunnen gaan klinken i.c.m. de Bose luidsprekers. Vraag jezelf in ieder
geval af hoe je wilt dat het klinkt (Warm, koud of Neutraal). Ik hoop
dat je keus hierdoor makkelijker is geworden. Succes ermee.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2005 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Technifreak,

let jij wel op de data bovenin (in deze: 11-06-2005).... ook dit is een oud "geluidsdraadje". Ik denk dat zij de zaken na een half jaar wel voor elkaar hebben.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 4, 2006 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat de verkopers praten in eigen belang..

Persoonlijk heb ik een goed resultaat met de Panasonic receivers. De vrogere Technics zijn hiervan het resultaat