lieston
door lieston Oct 13, 2009 om 15:32
Elektronica & tv

Bin/Cue file converteren naar DVD

Ik heb vandaag de Western Digital Media Player gekocht en geinstalleerd.Bij video-folders krijg ik de films te zien die op mijn losse externe harde schijf staan, BEHALVE de BIN/Cue-file films.

Weet iemand hier een oplossing voor?Is het mogelijk deze films te converteren naar (DVD?)formaat zodat de WDMP die films in het overzicht WEL laat zien.

Bedankt alvast.

1458 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2009 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Misschien heb je iets aan het volgende forum:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=281755

Suc6

labswans
door labswans - Oct 13, 2009 om 16:31
1918 Antwoorden / 10 Vragen

bin / cue files behoeven niet te worden omgezet naar dvd.

http://www.weethet.nl/dutch/cdrw_usingnero_bincue.php

U heeft nero nodig im te branden en voor de rest zie de link welke duidelijk zal zijn voor u

groetjes , labswans

holpen
door holpen - Oct 13, 2009 om 22:46
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Bin/Cue files zijn eigenlijk zogenaamde "images" van een cd of dvd. Je kunt deze bestanden niet rechtstreeks converteren. Er zijn wel een aantal stappen die kunt zetten om de filminhoud naar een media-bestand (avi of mpg, bijvoorbeeld) om te zetten.

Scenario 1: Je brandt de image rechtstreeks op een dvd en gebruikt in het vervolg deze dvd.

Scenario 2: Je brandt de image op een dvd en je gebruikt vervolgens een dvd-rip-programma om de dvd als bijvoorbeeld avi op te slaan.

Scenario 3: Je downloadt en installeert de Daemon Tools. Hiermee krijg je o.a. een virtuele dvd-speler. Je kunt dan de bin/cue file als virtuele dvd inladen. Met een dvd-rip-programma maak je hier vervolgens een videobestand van.

Gratis DVD-rippers vond je o.a. hier: Download

lieston
door lieston - Oct 14, 2009 om 12:06
50 Antwoorden / 27 Vragen

Bedankt voor de reacties, maar ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest.Het gaat mij niet om het BRANDEN van de BIN/CUE-(film)files.Dat lukte mij tot nu toe wel.

Maar om de films niet eerst meer te hoeven branden alvorens ze te kunnen bekijken heb ik die WDMPlayer gekocht om de gedownloade films direkt (zonder dus eerst te branden)op mijn TV te kunnen bekijken.

Welnu, dat gaat allemaal goed, BEHALVE dat mijn gedownloade films (gedownload op mijn externe harde schijf)in BIN/CUE-formaat NIET opgenomen worden in het overzicht van mijn WDMPlayer.

WDMPlayer geeft alleen een overzicht van mijn films Video-TS, AVI, ISO maar GEEN films BIN/CUE, zoals:

-Doubt

-The Day the Aerth stood still

-The Boy in the striped Pyjamas.

labswans
door labswans - Oct 14, 2009 om 12:35
1918 Antwoorden / 10 Vragen

om (uit uw nieuwe informatie ) dat probleem te verhelpen kan u deze twee files openen in een virtuele schijf (deamon tools ). Deze schijf kan u dan open en al deze bestanden van de cd of dvd te kopieren naar een aparte map ( met nieuwe naam )

Dan worden de bestanden wel herkend. U moet ze wel op deze manier kopieren op uw externe schijf of op de pc ( dat bepaal u zelf )

groetjes ,labswans

aajee
door aajee - Oct 14, 2009 om 12:39
118 Antwoorden / 5 Vragen

Het is mogelijk BIN bestanden om te zetten naar ISO. Gebruik BIN2ISO.

holpen
door holpen - Oct 14, 2009 om 13:36
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je gelezen wat ik geschreven heb? Bin/cue files zijn "image" bestanden, oftewel een 1-op-1-kopie van een cd/dvd. Om die om te kunnen zetten, moet je ze eerst branden of m.b.v. Daemon Tools als dvd zichtbaar maken.

Maar als je WDMP wel ISO-bestanden ondersteunt, dan kun je rechtstreeks converteren naar ISO-formaat met Bin2Iso. Hiermee kun je de bestandjes meteen omzetten.

lieston
door lieston - Oct 18, 2009 om 14:58
50 Antwoorden / 27 Vragen

Beste mensen, sorry dat ik op het converteren terug kom.Ik heb Deamon Tools lite alsmede CD/DVD Ripping Tools gedownload en ben tijden hiermee bezig geweest om mijn BIN/CUE bestanden op mijn externe schijf te converteren naar ISO en/of AVI,maar het lukt me gewoon weg niet (leeftijd 62 misschien?).Ik heb ook al gegoogled naar handleidingen omtrent die tools maar heb niks gevonden.

Eigenlijk zou ik geholpen zijn bij een stap-voor-stap beschrijving hoe te handelen met die Deamon Tool en daarna het rippen naar ISO of AVI.

Kan iemand me daaraan helpen?

PS:Ik woon op het platteland in Frankrijk en heb daarom geen "hulptroepen" in mijn nabijheid.

Bijvoorbaat bedankt voor de moeite!