cr
door crameron May 18, 2011 om 16:17
Elektronica & tv

Bol.com weinig flexibel

Meer een opmerking dan een vraag. Gisteren de Dect-telefoonset ontvangen die ik bij Bol.com had besteld. Na uitpakken en aansluiten (incl. inprogrammeren telefoonboek) bleek de verkeerde geleverd te zijn. Het ingebouwde antwoordapparaat ontbreekt (er mist een A in de type-aanduiding). Op de factuur staat wel de goede.
Op zich niet zo'n ramp, want ik zal dat antwoordapparaat toch niet of nauwelijks gebruiken. Daarom Bol.com gemaild (met foto's als bewijs) met het verzoek het prijsverschil van 9 euro terug te storten.
Blijkt niet mogelijk. Ik moet alles terugsturen en krijg dan mijn geld terug. Vervolgens kan ik evt. de andere set bestellen. Dus veel rompslomp voor mij en extra verwerkingskosten voor Bol. Dat heb ik allemaal nog eens per mail uitgelegd, maar Bol.com toont geen enkele flexibiliteit.
Ben ik nou gek...?

656 4 Rapporteer

stacey
door stacey - May 18, 2011 om 16:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, jij bent niet gek maar bol ook niet :-)

Zo werkt het vaak gewoon, als zij het verkeerd aangeleverd hebben gekregen willen ze dit wellicht ook hersteld hebben.
En ze willen ook bewijs in handen zien en geen foto van de telefoon van de buren op een foto zien wellicht tegen betaling van 9,00 ;-)

Wel vreemd dat je hem dan zelf opnieuw moet gaan bestellen en ze dan niet gewoon opnieuw de juiste opsturen/omruilen.

rj
door rjw - May 18, 2011 om 16:59
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Als bedrijf (en uiteindelijk klant) moet je dit ook niet willen. Het meest eenduidige is gewoon in geval van foute levering, terugsturen, betaling terugdraaien en eventueel opnieuw verwerken. Alle variaties daarop maken de zaken onnodig complex (handmatig acties nodig) met nog meer kans op fouten.

cr
door crameron - May 18, 2011 om 17:09
3 Antwoorden / 2 Vragen

Stacey: dat verhaal met de telefoon van de buren is wel even door mijn hoofd gegaan. Heb er daarom ook nog een foto van de verpakking bijgedaan, maar dat is inderdaad ook geen bewijs. Zouden mensen voor 9 euro zo'n truc uithalen?
Rjw: is wel erg vanuit het bedrijf geredeneerd. Voor de klant kan 'mijn' optie wel degelijk praktischer zijn.

cr
door crameron - May 19, 2011 om 13:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Net een telefoontje gehad van Bol.com. Ze begrijpen mijn probleem, maar zijn admnistratief niet in staat om een bedrag(je) terug te boeken. Ze willen het oplossen door een cadeaubon te sturen. Verder waren er excuses voor het ongemak. Ik ben tevreden met deze nette oplossing.