Bol.com weinig flexibel
Meer een opmerking dan een vraag. Gisteren de Dect-telefoonset ontvangen die ik bij Bol.com had besteld. Na uitpakken en aansluiten (incl. inprogrammeren telefoonboek) bleek de verkeerde geleverd te zijn. Het ingebouwde antwoordapparaat ontbreekt (er mist een A in de type-aanduiding). Op de factuur staat wel de goede.
Op zich niet zo'n ramp, want ik zal dat antwoordapparaat toch niet of nauwelijks gebruiken. Daarom Bol.com gemaild (met foto's als bewijs) met het verzoek het prijsverschil van 9 euro terug te storten.
Blijkt niet mogelijk. Ik moet alles terugsturen en krijg dan mijn geld terug. Vervolgens kan ik evt. de andere set bestellen. Dus veel rompslomp voor mij en extra verwerkingskosten voor Bol. Dat heb ik allemaal nog eens per mail uitgelegd, maar Bol.com toont geen enkele flexibiliteit.
Ben ik nou gek...?
Nee, jij bent niet gek maar bol ook niet :-)
Zo werkt het vaak gewoon, als zij het verkeerd aangeleverd hebben gekregen willen ze dit wellicht ook hersteld hebben.
En ze willen ook bewijs in handen zien en geen foto van de telefoon van de buren op een foto zien wellicht tegen betaling van 9,00 ;-)
Wel vreemd dat je hem dan zelf opnieuw moet gaan bestellen en ze dan niet gewoon opnieuw de juiste opsturen/omruilen.
Als bedrijf (en uiteindelijk klant) moet je dit ook niet willen. Het meest eenduidige is gewoon in geval van foute levering, terugsturen, betaling terugdraaien en eventueel opnieuw verwerken. Alle variaties daarop maken de zaken onnodig complex (handmatig acties nodig) met nog meer kans op fouten.
Stacey: dat verhaal met de telefoon van de buren is wel even door mijn hoofd gegaan. Heb er daarom ook nog een foto van de verpakking bijgedaan, maar dat is inderdaad ook geen bewijs. Zouden mensen voor 9 euro zo'n truc uithalen?
Rjw: is wel erg vanuit het bedrijf geredeneerd. Voor de klant kan 'mijn' optie wel degelijk praktischer zijn.
Net een telefoontje gehad van Bol.com. Ze begrijpen mijn probleem, maar zijn admnistratief niet in staat om een bedrag(je) terug te boeken. Ze willen het oplossen door een cadeaubon te sturen. Verder waren er excuses voor het ongemak. Ik ben tevreden met deze nette oplossing.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer