jo
door joke.p Sep 7, 2013 om 01:46
Elektronica & tv

CanalDigitaal absurde prijsverhoging

Omdat er geen rubriek Satelliet-tv is, maar bij kabel-tv geplaatst.

Op 29-8-2013 ontving ik van CanalDigitaal bericht dat het Familiepakket per 1 november wordt uitgebreid met de HD-zenders van de commerciële omroepen. Daar zit ik niet op te wachten want ik kijk nooit naar die commerciële rommel. Tegelijk wordt het tarief verhoogd van €14,95 naar €17,95 per maand. Een prijsverhoging van 20% !!
Veranderen van abonnement is geen optie. Het Familiepakket is het goedkoopste waarin de Vlaamse zenders Eén en Canvas zitten. En dat zijn naast Nederland 1, 2 en 3 de enige zenders waar ik naar kijk.
Het basispakket is inmiddels ook in prijs verhoogd naar €16,95. Wat de prijs voorheen was is niet meer na te gaan, maar in elk geval minder dan de €14,95 die ik nu betaal voor het Familiepakket.

En zijn er alternatieven? In feite niet. In mijn woonplaats is Ziggo de bekabelaar. Het basispakket met Eén en Canvas kost daar €17,75. Digitenne is met €12,50 goedkoper, maar de kwaliteit is allerbelabberdst. TV via de internetprovider stuit op de slechte kwaliteit van de KPN-telefoonkabel die naar mijn woning loopt.

Kortom, je wordt als consument in de tang genomen door de tv-provider die in feite een monopoliepositie bekleedt en een prijs kan vragen die hij wil.
Het is overigens opvallend dat de prijzen van CanalDigitaal en Ziggo op 10 cent na exact gelijk zijn.
Is hier sprake van kartélvorming?
Er is ooit sprake geweest van de noodzaak van concurrentie op de kabel-tv markt om de prijzen voor de consument laag te houden. Nooit meer iets van gehoord. De tv-kabel die hier uit de muur komt is van Ziggo, daar krijg ik echt geen UPC of Caiway uit. En zo blijft de markt mooi verdeeld zonder noemenswaardige concurrentie.

Als consument sta je rechteloos en er wordt je gewoon een rad voor ogen gedraaid (of is het nu 'rat'?).

1134 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2013 om 09:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Er zijn dus wel alternatieven, maar die vind je duur. Helaas overal gaan de prijzen omhoog en omdat we in Nederland wonen zijn de Vlaamse publieke zenders niet iets wat gratis of heel goedkoop doorgegeven hoeft te worden. De Nederlandse publieke zenders zijn, met de juiste apparatuur, gratis te ontvangen. Aan u dus de afweging hoeveel u over heeft over heeft voor de twee Vlaamse zenders.

Als de aanbieders voor iedereen maatwerk zouden leveren dan zou alles nog duurder worden.

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2013 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als u niet per se naar de Belgen wilt kijken, kunt u uw abonnement bij Canal Digitaal opzeggen en dan kijkt u met uw kaartje helemaal gratis naar Nederland, 1, 2 en 3.

Misschien Digitenne met een buiten antenne?

ol
door olijfje3 - Sep 8, 2013 om 23:29
284 Antwoorden / 26 Vragen
0

de prijsverhoging vind ikook wel fors moet ik zeggenVerder geeft u vooral aan wat u niet wilt.
Overstappen kan ook moeizaam gaan. al prijs de belangrijkste drijfveer is is digitenne toch wel een optie.
U kijkt eigenlijk maar 6 zenders

olijfje3

ha
door harriebarrie - Nov 18, 2013 om 10:49
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb ook een mail gestuurd naar hen, maar je moet het maar accepteren. Ze zeggen dat ze je hebben geinformeerd hierover, maar ik heb nooit een mail ontvangen, ook anderen die ik vroeg hebben niets ontvangen. Het vreemde is dat op de site nog steeds de prijzen staan van het oude en nieuwe abonnement. Ook de prijs voor een 2e en 3e kaart, staat nog steeds op 2,50 ipv 3,50. Ik vind dit behoorlijk misleidend. Ik voel me dan ook behoorlijk belazerd door canal digitaal.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer