re
door remi16 Aug 26, 2012 om 16:39
Elektronica & tv

Compacte Digitale Camera

Wij fotograferen al weer een tijdje met onze Samsung Digimax S800 naar volle tevredenheid.

Toch zijn wij opzoek naar een waardige opvolger die een wat groter scherm heeft en een SDHC kaartje aankan.
Misschien kan iemand ons een beetje opweg helpen, daar we door de bomen het bos niet meer zien wat goed is en minder goed.

Hoor het graag...............

2106 22 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Aug 26, 2012 om 17:55
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Het is wellicht een open deur, maar loop eens binnen bij enkele goede speciaalzaken en leg daar je wensen op tafel.

Sukses.

re
door remi16 - Aug 26, 2012 om 18:15
101 Antwoorden / 41 Vragen

Dat is inderdaad optie twee, maar wil eerst zelf wat huiswerk verrichten, vandaar mijn vraag via dit forum.

Cookies
door Cookies - Aug 26, 2012 om 18:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt eens kijken op:

www.kieskeurig.nl
www.letsgodigital.org
www.alatest.nl

abarth
door abarth - Aug 26, 2012 om 19:55
845 Antwoorden / 19 Vragen

Wat is het budget?
Waarvoor gaat de camera gebruikt worden (vooral binnen, buiten, 's avonds, vakantie, continue etc)
voorkeur voor een compact camera, systeem camera, speigelreflex.
accu of batterijen?

Kijk ook eens bij:

Cameranu.nl
Digitalstreet.nl
Kameraexpress.nl

3 webshops door het land verspreid die aanzienlijk goedkoper zijn dan de gemiddelde dozenschuivers of 'speciaal' zaak.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij Nikon of Panasonic

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 26, 2012 om 20:01
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Beste Remi, er zijn camera's die niet alleen een redelijk groot scherm hebben maar waar je ook nog kunt overschakelen naar een zoeker en dat betekent een heel groot beeld. (Bijv. Sony alfa 330)

re
door remi16 - Aug 26, 2012 om 20:10
101 Antwoorden / 41 Vragen

Ik zoek wel een compacte camera en geen spiegelreflex.

Abarth heeft het over de Nikon, de coolpix wekt al eerder mijn interesse...

abarth
door abarth - Aug 26, 2012 om 20:20
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=remi16 schreef op zondag 26 aug 2012, 20:10]Ik zoek wel een compacte camera en geen spiegelreflex.

Abarth heeft het over de Nikon, de coolpix wekt al eerder mijn interesse...

Remi,

probeer mijn vragen te beantwoorden daarmee kan er meer gericht gezocht worden.
ps. wil je ook kunnen filmen met de camera?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 26, 2012 om 20:26
16887 Antwoorden / 202 Vragen

remi, geef antwoord op de vragen van abarth, slechts een vraag is beantwoord via mij: geen spiegelreflex.

re
door remi16 - Aug 26, 2012 om 23:09
101 Antwoorden / 41 Vragen

Budget tussen € 100/200 euro.
Compacte camera, dus geen spiegelreflex.
Gebruik voor binnen/buiten/'s avonds vakantie
Accu of batterijen maakt me niet zoveel uit.

Filmen is soms wel eens handig maar is geen must.

freya
door freya - Aug 26, 2012 om 23:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo remi16,

Als je bij de bekende merken blijft, zal je je geen buil kunnen vallen. Welk merk/type je koopt blijft toch héél persoonlijk. Het gaat niet alleen om kwaliteit, maar ook om hoe een toestel in je hand ligt en hoe het bedieningsgemak is. Dat is voor iedereen verschillend, dus een echt advies is er niet te geven.

Zoals gezegd, lees wat reviews en ga vooral naar een winkel waar veel keus is. Niet iedereen is weg van b.v. de Mediamarkt, maar er ligt daar wel heel veel om vast te pakken en te bekijken.....

m.vr.gr. Freya

su
door susannef - Aug 26, 2012 om 23:40
303 Antwoorden / 9 Vragen

Ik ben zo brutaal om even aan te haken; heb namelijk eenzelfde toestel en ben erg benieuwd naar wat er nu geadviseerd wordt.

abarth
door abarth - Aug 27, 2012 om 09:15
845 Antwoorden / 19 Vragen

rond 175,-
Fujifilm FinePix F550EXR
Nikon Coolpix S8200/S9100
Canon Powershot SX220 HS

rond 125,-
Canon PowerShot SX130

Verder is het vooral voelen en kijken wat je het best bij je vind passen.
Dus lees wat reviews van deze camera's, ga naar 1 van de door mij voorgestelde winkels en kijk wat je zelf het fijnst vind.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 28, 2012 om 18:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Met Lumix zit je vaak goed qua kwaliteit/prijs verhouding voorbeeldje; TZ30
Wil je nu toch minder uitgeven kun je voor een iets ouder model gaan.

abarth
door abarth - Aug 28, 2012 om 18:55
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 28 aug 2012, 18:17]Met Lumix zit je vaak goed qua kwaliteit/prijs verhouding voorbeeldje; TZ30
Wil je nu toch minder uitgeven kun je voor een iets ouder model gaan.

€ 70 boven max dan begroot dus heb ik niet meegenomen in voorbeelden, maar inderdaad een goede prijs kwaliteit verhouding.
Als je dan toch wil investeren in een goede camera meer geen SLR wilt kun je in een systeem/ bridge camera investeen

ramonnetje
door ramonnetje - Aug 28, 2012 om 19:07
72 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb zelf onlangs ter vervanging van mijn Fuji FinePix S5500 (..ja die was wel aan vernieuwing toe..) een Olympus SZ-30MR gekocht die qua uiterlijk wel op jouw Samsung lijkt. Dit toestel is al weer een jaartje oud en nu soms al in de aanbieding (ik kocht deze op iBood.nl voor 169.95+5.95). Ik moet zeggen dat deze camera uitstekend bevalt (ondanks dat ik de meeste functies niet gebruik). De camera is vanuit uit-stand in een seconde of twee volledig bruikbaar. Is zo klein dat het in de broekzak past (10.5 x 5.5 x 4 cm dus als een pakje sigaretten) een redelijk groot scherm (4,5 x 6 cm) en, wat ik zelf belangrijk vind, een 24x optische (dus niet digitale) zoom. De 16 Megapixel is ook wat overdreven maar zo gaat dat tegenwoordig want méér is áltijd beter! denkt de gemiddelde consument. De camera is tevens geschikt om full HD filmpjes te maken met de nu gangbare MPEG-4 AVC codec (.mov bestandsextensie).

Deze camera zal voor mij de komende 20 jaar ruim voldoende zijn (als hij in de tussentijd niet stuk gaat natuurlijk en meer megapixels heb je echt niet nodig en 1080p beelden zijn ook echt ruim voldoende voor een filmpje.

Toch is het kopen van iets zoals een camera, schoenen of auto iets heel persoonlijks. Het advies is al gegeven: Ga naar de Mediamarkt en houd de toestellen eens in je hand (en ga dan bijvoorbeeld naar de BCC voor een betere deal).

jo
door jorisw - Aug 28, 2012 om 20:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=abarth schreef op dinsdag 28 aug 2012, 18:55]
Als je dan toch wil investeren in een goede camera meer geen SLR wilt kun je in een systeem/ bridge camera investeen

Een Bridge of systeemcamera is niet noodzakelijk als je meer kwaliteit wilt. Camera's als de Canon G12, Nikon P7x00 of Fujifilm X10 presteren subliem en zijn net wat compacter en voordeliger.

ray1967
door ray1967 - Aug 28, 2012 om 20:36
93 Antwoorden / 38 Vragen

Ik weet niet waar je het net iets voordeliger vandaan haald, maar de Canon G12 is er vanaf € 365, en de andere genoemde types zijn al niet veel goedkoper.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 28, 2012 om 22:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=abarth schreef op dinsdag 28 aug 2012, 18:55]Als je dan toch wil investeren in een goede camera maar geen SLR wilt kun je in een systeem/bridge camera investeren
Daar gaat mijn persoonlijke voorkeur ook naar uit, hoe mooi en top spiegelreflex ook is je neemt het gewoon niet makkelijk mee. Daarom snap ik TS ook goed dat hij iets wil wat in de binnenzak kan.

Ben TS ook dankbaar voor zijn vraag, aangezien ik nu zag dat Lumix een nieuw model heeft, ben zeer benieuwd naar de ervaringen.
Voor nu veel te duur, droom gewoon nog even verder..

gsm
door gsm - Aug 28, 2012 om 23:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier vind je een overzicht op de USA digital camera resource site.

Let wel op dat sommige camera's in Europa een andere model aanduiding kunnen hebben.

diumenge
door diumenge - Aug 28, 2012 om 23:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je de Engelse taal beheerst kan je 's kijken op DPreview.

re
door remilaguna - Aug 30, 2012 om 18:26
76 Antwoorden / 46 Vragen

Wat vinden jullie van de Nikon coolpix s60.

gsm
door gsm - Aug 31, 2012 om 12:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De S60 is een redelijke camera, maar met een touchscreen bediening, die nogal traag reageert en die je op den duur nogal zou kunnen frustreren.
Het aanraakscherm is veel minder logisch en reageert lang niet zo snel als op bijvoorbeeld een goede moderne telefoon.

De fotokwaliteit is gemiddeld. Een leuke compacte camera voor huiselijk gebruik en voor beginners, maar verwacht er niet teveel van.