St
door Steve_70 Jan 23, 2024 om 12:45
Elektronica & tv

Coolblue biedt geen alternatief maar jaagt de klant op extra kosten

Ik heb een beveiligings cameraset van 2 stuks gekocht bij Coolblue voor 249 euro. 1 Camera kreeg vocht in de lens waardoor Coolblue mij vroeg om binnen de garantie alles retour te sturen, ook de nog goed functionerende camera en Homebase. Nadat ik vroeg wat hier de reden voor was gaf Coolblue aan dat ze op die manier alleen maar een geheel nieuwe kunnen terugsturen. Eenmaal alles opgestuurd werd ik onaangenaam verrast met de mededeling dat er een tegoed klaar staat van 249 euro waarmee ik een ander product kan aanschaffen. De camera was niet meer leverbaar. Ik kon wel de upgarde van de camera kopen voor 100 euro extra. Coolblue zet mij met de rug tegen de muur, ik ben erg onaangenaam verrast hierdoor.

3251 7 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 23, 2024 om 12:50
2095 Antwoorden / Vragen

U heeft recht op en claimt garantie, als die camera niet meer leverbaar is moet men u schadeloos stellen en dat heeft men gedaan door het aankoopbedrag terug te storten. Daarmee heeft men aan zijn verplichten voldaan.

Patrick83
door Patrick83 Jan 24, 2024 om 09:40
Antwoorden / Vragen

Dat zou juist zijn als het geld gewoon terugbetaald wordt op de bankrekening van de klant.
niet als tegoed.....
je had voordat je het product kocht immers gewoon geld, en niet een tegoed in een winkel.
dus schadeloos ben je op deze manier dus niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 24, 2024 om 15:23
2095 Antwoorden / Vragen

Ik had begrepen dat ze hun geld terug hadden gekregen, inderdaad een tegoedbon is niet hetzelfde en niet toegestaan tenzij iemand daar zelf indertijd mee had betaald.

sira
door sira - Jan 23, 2024 om 12:53
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas, Coolblue kan er ook niets aan doen dat zijn groothandel deze niet meer heeft.

Vraag of ze het bedrag terug kunnen storten en ga op internet zoeken of u een zelfde kunt vinden. Vergeet ook AliExpress niet, misschien houdt u dan geld over, want dergelijk apparatuur komt meestal uit China.

Re
door Reinier182 - Jan 23, 2024 om 20:07
169 Antwoorden / Vragen

Je hebt netjes je geld terug wat wil je nog meer? Voor een lage prijs een veel duurder model krijgen? Is onredelijk. Je kan een betere en duurdere model aanschaffen door wat extra bij te betalen? Je staat niet met je rug tegen de muur want waarom zou Coolblue extra aan jou moeten gaan betalen als een product niet meer levenbaar is?

Bo
door Bobot - Jan 23, 2024 om 22:10
28 Antwoorden / 2 Vragen

Als de camera niet meer leverbaar is, kunt u de koopovereenkomst ontbinden en heeft u recht op uw geld terug. Het is niet juist als Coolblue u 'slechts' een tegoedbon geeft (tenzij u met een tegoedbon betaald had).

1paul
door 1paul - Jan 24, 2024 om 08:34
3173 Antwoorden / 0 Vragen

dit is niet juist gegaan, men had u een vervangend gelijkwaardig product toe moeten sturen..

als deze niet meer leverbaar is moet men u een ander gelijkwaardig OF beter product doen toe komen OF, als u er mee INSTEMT, uw geld terug geven

https://www.achmearechtsbijstand.nl/ondernemen/het-door-mij-verkochte-product-is-kapot#:~:text=Als%20het%20product%20niet%20meer%20leverbaar%20is%2C%20moet%20het%20product,hier%20dan%20wel%20mee%20instemmen.

mo
door mof - Jan 24, 2024 om 11:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het product binnen de garantie termijn defect raakt door fabricage fouten dan moet het product worden gerepareerd danwel u moet een gelijkwaardig product aangeboden krijgen, dus een product met dezelfde eigenschappen tegen dezelfde prijs, of uw moet uw aankoopbedrag retour krijgen. U kunt de waardebon weigeren en eisen dat Coolblue u het aankoopbedrag retour stort op uw rekening. Met dat geld kunt u dan een ander systeem naar uw wens inkopen. Coolblue kan u niet verplichten dat andere systeem bij Coolblue af te nemen. Dus dat tegoed dat mag niet. U kunt klagen bij de Geschillencommissie webshops, of u kunt naar de rechter.

tommd
door tommd - Jan 26, 2024 om 18:31
9 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moet je wel hopen dat Ali levert. In mijn geval volstond een zgn levering via Post.nl en Ali trekt zijn handen er vanaf..kijk maar eens bij trustpilot. Verder weet je nooit wat je betaald bij hem voor het zelfde geld zitten er nog extra verwerkings, invoerrechten en btw op..