es
door essie02 Jun 10, 2010 om 13:14
Elektronica & tv

Creatief omzeilen bel-me-niet register??

Sinds een paar maanden ben ik geregistreerd bij het bel-me-niet register. Werkt prima, werd niet meer gebeld.

Nu werd ik vandaag gebeld door iemand van een hotelkaart bedrijf o.i.d. Gezegd dat ik geen telefonische aanbiedingen wens te ontvangen en aangemeld ben bij het bel-me-niet register.

Zij vertelde dat ik, omdat ik laatst in een hotel overnacht heb en daar mijn telefoonnr. achtergelaten heb, "nu dus weer gebeld mocht worden.." En ZIJ zou mij dan weer aanmelden bij dit register...

Ik vond dit een beetje een vreemd verhaal.. Ik overnacht in een hotel en vervolgens "vervalt" mijn aanmelding bij het bel-me-niet register?

Is er iemand die een beetje op de hoogte is van deze voorwaarden? Of is dit gemeld om te voorkomen dat ik "lastig" ging worden?

gr. Esther

1851 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 10, 2010 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt. Bedrijven waar u reeds zelf contact mee hebt opgenomen mogen u benaderen.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vermelding in het Bel-me-niet register is permanent en kan niet vervallen...

"De blokkades in de oude Infofilter hadden een geldigheidsduur van 3 jaar. Adressen die op 1 oktober 2009 automatisch zijn overgezet uit de oude Infofilter behouden die termijn. Nieuwe blokkades in Bel-me-niet zijn permanent opgenomen." (bron: Bel-me-niet FAQ)

Echter bedrijven mogen wel bestaande klanten bellen met een aanbod voor een vergelijkbaar product.

"Organisaties zijn niet verplicht om te controleren of hun bestaande klanten in het bel-me-niet-register zitten. Maar dan moet het telefonisch aanbod wel aansluiten op het product dat u al van deze adverteerder heeft gekocht. Dat betekent dus dat, indien u al klant bent, men u voor vergelijkbare producten mag blijven benaderen. Daardoor kan het best voorkomen dat uw leveranciers telefonisch contact met u zullen houden, ook al staat u ingeschreven in het register." (bron: Consumentenlijn Telemarketing)

Dus als u in een hotel overnacht heeft, mag dit hotel u benaderen met een aanbieding voor overnachting of arrangement. Echter het hotel mag uw gegevens niet aan een ander bedrijf verstrekken dat u dan belt met een aanbieding voor een hotelkaart. Als het hotel zelf een actie met een hotelkaart heeft en u benaderd, is het een ander verhaal. Een kaart voor hotelovernachtingen kan namelijk als een vergelijkbaar product gezien worden.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2010 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Recht van Verzet

Als klant bij een bedrijf kunt u gebruik maken van uw Recht van Verzet.
U verbiedt een bedrijf u op geen enkele manier meer te benaderen met reclame of aanbiedingen.
Tevens aangeven dat u verbiedt dat uw gegevens doorgegeven wordt aan derden.
Recht van Verzet

ve
door verwijderd - Jun 10, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

essie02

In feite kun je het beste bij de aanvang van zo'n gesprek zeggen, dat je het gesprek opneemt en dat je een klacht zult indienen bij Consuwijzer en de toezichthouder OPTA. In vrijwel alle gevallen wordt de verbinding dan direkt verbroken.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Note: in dit geval mag er natuurlijk niet gebeld worden, omdat er geen sprake is van een klantrelatie, waarbij het aanbod in het verlengde van die relatie ligt.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd vandaag gebeld door intomart, of ik mee wilde doen met een enquete over radioluisteren.
Ik sta ben ook aangemeld bij het BMN register en vroeg die mevrouwdus hoe ze aan mijn nummer kwam.
Zegt zij, de computer maakt zelf nummers en die worden gebeld.
Vandaar ik dus ook.
Ik vraag me af, heeft zo'n BMN register dan wel zin?

ve
door verwijderd - Jul 20, 2011 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Ik vraag me af, heeft zo'n BMN register dan wel zin?........

Jawel, ze horen het BMN register te raadplegen; intomart is hierbij nalatig geweest.