Re
door Reindersjan@hotmail.com Oct 14, 2022 om 21:37
Elektronica & tv

Dag, ik ben op het internet aan het zoeken waar ik irritante sluikreclame kan me

Dag Flikken Rotterdam aan het kijken. Het viel mij altijd al op, maar vanavond helemaal. De Godsganse tijd is de auto merk Jeep vol in beeld. Iedere keer ( vaak dus) meer dan 5 seconden. Waar kan ik klacht indienen. Serie wordt ook nog eens gemaakt met publiek door belastingen opgebracht geld

6278 17 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 14, 2022 om 21:44
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Reinders,

Dit was mij ook al opgevallen,maar daar is weinig aan te doen.

Bij Flikken Maastricht reden de personages eerst in Fiat modellen en Chrysler, later in Volvo's en nu ook weer in Jeeps.

En Eva van Dongen draagt meestal Gstar kleding....

Bij Baantjer reden de hoofdpersonen vooral in Mazda's......

Geniet maar gewoon van de serie zou ik zeggen......

gerbera
door gerbera - Oct 14, 2022 om 21:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat wilt u dan dat ze in het vervolg op een merkeloze fiets gaan rijden. Waar een mens zich al druk over kan maken, ze rijden nou eenmaal met dat type auto maar het had ook een ander merk kunnen zijn. En wat het geld betreft er zit geen cent van uw belastinggeld in deze serie.

tenormin
door tenormin Oct 14, 2022 om 22:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, dat zou ik niet zo blond willen beweren. Zelfs al kijkt niemand (uiteraard niet) naar NPO 1, 2 en 3, we betalen echt wel altijd voor die zenders, toch? Heet alleen geen "kijkgeld" meer.

gerbera
door gerbera Oct 15, 2022 om 11:21
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@Tenormin, er wordt voornamelijk uit de lidmaatschapsgelden betaald, het belastinggeld is beperkt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 16, 2022 om 03:34
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

U heeft geen verstand over dit topic blijkt weer......

Klik op de volgende link om wat meer informatie tot u te nemen:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/npo-stel-direct-een-salarisplafond-in

gerbera
door gerbera Oct 16, 2022 om 11:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@GA, nee u bent bijdehand, wat heeft het salaris te maken met deze vraag, zoals gewoonlijk haalt u er weer allerlij onzin bij.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2022 om 22:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kijk Flikken Roterdam niet, alleen Flikken Maastricht. Maar ik kan me werkelijk niet storen als er verborgen reclame in zit. Waar ze in rijden, eten, drinken... let er nooit op, er is in ieder geval geen reclame waar men de uitzending onderbreekt. Optie? Als het u zo stoort? Alleen maar de commercieëlen kijken, dat weet u dat er reclame in komt. Brrrr....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 15, 2022 om 00:00
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

Flikken Rotterdam vind ik een niveau hoger dan Flikken Maastricht,waarbij ik mij toch elke keer afvraag wat die "oude snoeperd" Wolfs toch zoekt bij Eva........;<))

Wollfs begint ook steeds meer het figuur te krijgen van zijn mentor Baantjer.......:<))))))

tenormin
door tenormin Oct 15, 2022 om 00:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hi Groene A'dammer, ik vind Maastricht leuker, ha ha. Wolfs is, op TV, of serie verkikkerd op Eva. Zou ik ook zijn as ik en vent was.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 15, 2022 om 01:27
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Die Wolfs moet echt wat doen aan zijn uiterlijk en body.

Hij zit maar te zuipen in dat hostel van Eva,waar zij samen wonen......

Terwijl Eva altijd aan het joggen is...

Misschien hebben de schrijvers dit zo bedacht......?

gerbera
door gerbera Oct 15, 2022 om 11:23
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@GA is dat nou zo belangrijk wat u beter vindt, houd u bij de vraag en ga weer niet discusiëren wat u vindt.

me
door mein33 - Oct 14, 2022 om 23:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Reinders...@.............com

Verander uw gebruikersnaam om ontvangst  van ongewenste mail te voorkomen.

tenormin
door tenormin Oct 15, 2022 om 00:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Gerbera, geen zorg, krijgt hij niet hoor.

me
door mein33 Oct 15, 2022 om 09:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

???

gerbera
door gerbera Oct 15, 2022 om 11:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, wat krijgt hij niet?

tenormin
door tenormin Oct 15, 2022 om 12:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ongewenste mail. ;-)) En sorry, was inderdaad voor @mein33 bedoelt.

me
door mein33 Oct 15, 2022 om 13:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Waarom niet, als Ts zijn e.mail adres als gebruikersnaam gebruikt. Ik schrijf het met reden niet voluit. lees ook even de bijdrage van @heremietkreeft.

tenormin
door tenormin Oct 15, 2022 om 14:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, ik lees geen links waar ik cookies voor moet accepteren. En de verwijzingen van @heremietkreeft zijn vast waardevol maar veel te veel. (In dit geval maar 1).

me
door mein33 Oct 15, 2022 om 14:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Krijg het gevoel dat u @heremietkteeft en mij niet begrijpt.
Lees even in het openingstopic door wie het geschreven is, (de bovenste in het rood geschreven naam en dat is het e.mailadres van Ts.) en daar duiden wij op.

tenormin
door tenormin Oct 15, 2022 om 16:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, uiteraard weet ik wat er bedoeld word. Alleen, ik zou niet weten aan iemand die ik niet ken een mail te sturen. Dan heeft hij/zij mijn email adres immers ook? Overbodig te vermelden dat dit voor @mein33 bestemd is.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 15, 2022 om 17:47
166 Antwoorden / Vragen

@tenormin

Ben je nu naief of ben je aan het trollen? Nooit oplichting via de email gehoord? Het is nooit slim om je email openbaar te zetten. Basis kennis internet veiligheid.

En je hebt ook nog nooit van email spoofing gehoord? Of BCC? Je kan makkelijk iemand een mail sturen zonder dat jij jouw adres ziet.

tenormin
door tenormin Oct 15, 2022 om 19:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@ozymandias. Ik ben aan het trollen? Wel, dan heb ik het op deze site lang uitgehouden. Wat een nonsens. Spoofing, nooit van gehoord? Natuurlijk wel. Ik neem aan de TS ook. En wat moet ik met BCC? Ik zou niet weten hoe iemand een mail kan sturen zonder dat zijn/haar (al dan niet valse) adres zichtbaar is. Daar ben ik dan wel naïef in. Nogmaals, ik klik niet veel op links, tenzij ze van iemand hier op de site gegeven worden die ik wel geloof.

panter22
door panter22 - Oct 15, 2022 om 07:14
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk er niet meer naar, dan hoef je je niet meer te ergeren. Lees een goed boek.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2022 om 09:36
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U ergert zich aan door u vermeende sluikreclame. U wenst kennelijk wel graag veel spam etc. in uw mailbox gelet op het feit dat u uw volledige adsres op een site plaatst die door iedereen over ongeveer de gehele wereld via het -net te zien is en dus ook te misbruiken.

M.b.t. klachtmogelijkheid: https://www.cvdm.nl/ (Commissariaat voor de Media)

br
door brui0929 - Oct 15, 2022 om 15:38
634 Antwoorden / 10 Vragen

Installeer een adblocker dit programma blokkeert de reclame.
Of installeer Firefox in deze browser is een adblocker geprogrammeerd.

rj
door rjw Oct 15, 2022 om 16:36
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Of je leest de vraag/klacht van TS.

jewee
door jewee Oct 17, 2022 om 11:51
61 Antwoorden / Vragen

Firefox of adblocker voor een serie op NPO1. ????

Be
door Ben22 - Oct 15, 2022 om 17:14
57 Antwoorden / 6 Vragen

Sluikreclame (product placement) is verboden op de publieke omroep. Mogelijk kunt u een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Meer informatie op hun website.

tenormin
door tenormin Oct 16, 2022 om 01:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@ben22, lijkt me overdreven. Elke serie heeft zogenaamde "reclames", als ze in een auto rijden, tha, zal toch een of ander merk zijn. Overdreven om over zo'n naam te mekkeren van een auto. Ze gaan nu eenmaal van A naar B. Denk dat de RCC zich hier, uiteraard, niet druk over kan maken. Series, uitzendingen.... men kan van alles tegenkomen: ineens een naam retaurant of weet ik veel wat nog meer. De TS stelt zich aan, heel simpel gezegd.

rj
door rjw Oct 16, 2022 om 10:22
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Er zit natuurlijk wel verschil tussen dat een auto van een herkenbaar type in beeld komt of dat ingezoomd wordt op het logo. Bij Flikken Maastricht werkte ze op een gegeven moment ook op iMacs. Terwijl de politie dat in werkelijkheid niet gebruikt. En het seizoen er na stonden er opeens Dell monitoren.

Be
door Ben22 Oct 16, 2022 om 17:35
57 Antwoorden / 6 Vragen

Naar mijn beste weten heeft de RCC vastgestelde normen om een en ander te beoordelen.

richard83
door richard83 - Oct 16, 2022 om 17:23
386 Antwoorden / 28 Vragen

Waar maak je toch druk om???

Als zo iets specifiek in beeld komt. Moet je dan is op aftiteling kijken op het einde. Meestal wordt het dan vermeld, toch? Is bij de meeste series ook.

he
door henkie.penkie - Oct 17, 2022 om 11:14
149 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kijk altijd deze series en stoor mij helemaal hier niet aan. Waar ik mij wel aan stoor is de reclames die je op de commerciele zenders er tussen door krijg en daar moet je op reageren en niet op films die zonder reclames worden uitgezonden. En om deze zogenaamde sluikreclames tegen te gaan zal toch wel heel moeilijk zijn bij het maken van zulke series die meestal ook nog door bepaalde merken gesponserd worden.

EDIT Redactie: Belediging verwijderd.

gerbera
door gerbera Oct 17, 2022 om 11:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Meneer Reinders heeft het over een uitzending van NPO1 en die is zonder reclame.

Me
door Meindo Oct 17, 2022 om 13:50
63 Antwoorden / Vragen

Gerbera. Je moet wel goed lezen wat Henkie Penkie  heeft geschreven waar hij die reclameblokken tegen komt. Ik ben het volledig met hem eens.

gerbera
door gerbera Oct 19, 2022 om 21:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Meindo, je moet wel even goed lezen wat de vraag is, die gaat niet over de commerciële zenders, dus die reactie van henkie is zijn probleem en hoort hier dus niet thuis..

gerbera
door gerbera - Oct 17, 2022 om 11:26
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ja wat is sluikreclame, volgens mij iets waar mensen op gaan letten als het op het scherm verschijnt. Maar als men zich daaraan gaat ergeren vraag ik mij af wat men van de serie vindt. Met ergenis voor de buis zitten lijkt mij nou niet bepaald gezellig, en wat is nu 5 sec. 1x met de ogen knipperen en je hebt het gemist..

jewee
door jewee - Oct 17, 2022 om 11:40
61 Antwoorden / Vragen

Waar een mens al over valt??
Als je je al aan dit soort zaken irriteert, is het vast moeilijk in deze wereld.
Enige advies....kijk niet, ga afwassen ,strijken, de was vouwen of zet de tv uit of op een ander net.

john devries
door john devries - Oct 17, 2022 om 12:19
216 Antwoorden / Vragen

Een klacht kun je indienen bij jezelf. Er zijn meerdere merken auto's te zien in dez mooie serie , dus van reclame is geen sprake.

Me
door Meindo - Oct 17, 2022 om 13:54
63 Antwoorden / Vragen

Als het merk eraf gehaald wordt dan kun je aan het model de auto nog herkennen. Gewoon niet op letten dan zie je het ook niet.

marijke77
door marijke77 - Oct 17, 2022 om 16:16
158 Antwoorden / 3 Vragen

ogen dicht, er zijn vervelender reclame spotjes tussen programma's door. Ik kijk naar de film of het programma en heb geen tijd om me te ergeren aan automerken of andere merknamen.

mo
door mof - Oct 17, 2022 om 17:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ok, dat was ook zo bij Flikken Maastricht ... vooral in de eerste 10 seizoenen kwam steeds weer Fiat, Alpha Romeo, Lancia in beeld. Italiaanse auto's. In de aftiteling stond echter dat
de serie gesponsord was door deze merken. Of het dan nog sluikreclame is ? Misschien is wel gewoon voor de reclame betaald en dan is het geen sluikreclame.
Kan ook bij Flikken Rotterdam zijn.

Klachten kunt u altijd deponeren bij de Reclame Code Commissie.

marsha
door marsha - Oct 21, 2022 om 23:03
36 Antwoorden / 11 Vragen

Vind het best een leuke en echt geen verkeerde vraag! Zoals meestal zijn er nogal wat negatieve reacties maar als je de regels erop nagaat horen ze idd merknamen te blurren maar dit zie je zelden, tot niet. En daarmee word ook door andere branches die code niet serieus genomen....  en soms kunnen ze er misschien maar gewoon beter bij zetten gesponsord door.....??