sa
door sandeman11 Mar 12, 2013 om 20:16
Elektronica & tv

De Samsung tv promotie /actie - Galaxy tab

geweldig.

- Tv gekocht bij Plasmadiscounter (deelnemend aan actie) op 26 januari, keuze mede bepaald door actie van gratis galaxy Tab én een model waar de actie op geldt.
- Tv geregistreerd op Samsung-website.
- Formulier uitgeprint en met streepjescode van doos, opgestuurd naar Samsung (dezelfde dag) ruim voor sluitingsdatum inzenden

Vandaag nagevraagd bij Samsung wanneer ik de tab kan verwachten, "sorry, ik kan uw gegevens niet vinden" op mijn vraag wat dat betekent de reactie: "dat u de Tablet niet ontvangt"
Ik heb aangegeven aan álle voorwaarden te hebben voldaan, is de reactie "dan is deze waarschijnlijk te laat binnen geweest of niet voldoende gefrankeerd"
Pardon? Envelop was zelf "overgefrankeerd" en je maakt mij niet wijs dat de post tegenwoordig de post te laat (2,5 week!) of zelfs niet bezorgd. Ik moest maar een email sturen naar de betreffende afdeling want deze zijn telefonisch niet bereikbaar. Dat heb ik gedaan dus dat is afwachten.

Ik ben des duivels, ik heb deze tv gekocht ondanks dat ik de tv ergens anders € 100,- goedkoper kon kopen toch gekozen voor de Tab-actie want die kun je immers nergens voor € 100,- kopen en kon ik daar mijn kids blij mee maken. Een ding is zeker, Samsung heeft een verkeerde getroffen want ik laat me niet 123 afwimpelen en zeker niet als ik meen dat me onrecht is aangedaan en ik iets niet ontvang waar ik wél recht op heb.

Samsung kan de schuld wel op de consument afschuiven maar ik vermoed dat zij zelf steken hebben laten vallen waar de formulieren binnenkomen waar de consumenten de dupe van zijn. Ik kan toch ook de factuur nog overleggen? Desnoods voorzien van een afbeelding van het serienummer aan de achterzijde van de TV.

Te goeder trouw formulier op de bus gedaan met streepjescode, had deze (achteraf) aangetekend moeten versturen. Nogmaals een streepjescode overleggen gaat natuurlijk ook niet meer, doos is met oud papier mee. Zou ik hier iets mee kunnen met rechtsbijstand oid?

4543 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2013 om 20:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U bent er zelf al achter gekomen dit soort zaken altijd aantekenen om bewijs te hebben dat het werklijk heb op gestuurd.Nu wordt het echt een moeilijke zaak om gelijk te krijgen en u geschenk.

sa
door sandeman11 - Mar 12, 2013 om 20:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop dat Samsung gaat beseffen dat ze meer bereiken met klantvriendelijk optreden dan het probleem afkappen en bij de consument laten. Overal op het web zijn meer klachten over casback, galaxy tab acties van Samsung. Waar ze de spullen niet ontvangen zouden hebben, dat komt net wat te vaak voor bij Samsung.

Het bedrijf waar ik werkzaam ben stuurt honderden afspraakkaartjes per dag en wij horen nooit dat er een kaartje niet aankomt. Des te opvallender dat het bij Samsung bij acties het wel vaak gebeurt...

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2013 om 22:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sandeman11 schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 20:42]Ik hoop dat Samsung gaat beseffen dat ze meer bereiken met klantvriendelijk optreden dan het probleem afkappen en bij de consument laten. Overal op het web zijn meer klachten over casback, galaxy tab acties van Samsung. Waar ze de spullen niet ontvangen zouden hebben, dat komt net wat te vaak voor bij Samsung.

Het bedrijf waar ik werkzaam ben stuurt honderden afspraakkaartjes per dag en wij horen nooit dat er een kaartje niet aankomt. Des te opvallender dat het bij Samsung bij acties het wel vaak gebeurt...[/quote

Daarom ook aantekenen, heb ik ook gedaan heeft langer geduurt dan ze beloven maar het is dan toch in orde gekomen. Was bij een TV 150 euro's

sp
door spoekie999 - Mar 13, 2013 om 10:41
9 Antwoorden / 19 Vragen

Begin januari 2013 ook een TV gekocht. Ik zou 250 euro terugkrijgen. Alles opgestuurd. Na 5 weken gebeld waar het geld bleef. Ze hadden wel alle gegevens binnen, maar normaal staat er 6 tot 8 weken voor voordat dat er uitbetaald word. Na 8 weken vanmorgen weer gebeld: iedereen zou op hetzelfde tijdstip zijn geld overgemaakt krijgen, dat was voor Samsung goedkoper(?). Nog steeds geen geld ontvangen. Ik ga mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen. Van alle stukken die ik opgestuurd heb en waarvan Samsung zegt dat ze binnen zijn, heb ik gelukkig nog copieen.
Zou VARA Kassa hier eens aandacht in de uitzending aan willen besteden?

sa
door sandeman11 - Mar 13, 2013 om 16:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Samsung heeft ondertussen aangegeven dat de TAB wél verstuurd gaat worden.

Hulde voor Samsung dus!!

kw
door kwikstaart - Mar 18, 2013 om 08:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Samsung maakt er een zooitje van lijkt het...ik heb een soortgelijke ervaring met een telefoon de samsung galaxy Y, een actie waarbij je € 20 terug krijgt gestort. Alles keurig ingevuld, streepjescode uitgeknipt(geen kopie, maar origineel van de verpakking!)opgestuurd...en nu krijg ik een mail dat ze niet alles goed ontvangen hebben...de streepjescode ontbreekt...en nu mag ik WEL een kopie hiervan opsturen...tsja...die heb ik niet natuurlijk...zo kan ik ook geld weggeven!! Woest ben ik!

valerius-2
door valerius-2 - Mar 18, 2013 om 13:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sandeman11 schreef op woensdag 13 mrt 2013, 16:09]Samsung heeft ondertussen aangegeven dat de TAB wél verstuurd gaat worden.

Hulde voor Samsung dus!!
Al binnen?

me
door messedup - Mar 20, 2013 om 14:04
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hier een prima ervaring meteen cashback actie van Samsung.
De € 50 cashback bij aanschaf van een wasmachine bleek alleen te kunnen door het meesturen van een barcode van de verpakking.
Aangezien de wasmachine was geïnstalleerd en de verpakking meegenomen had ik die niet. Een berichtje met uitleg over het ontbreken van de de barcode naar Samsung was voldoende om de cashback gewoon te ontvangen.

_connie_
door _connie_ - Mar 20, 2013 om 16:58
168 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook het geluk dat de cashback actie goed is verlopen.
Ik had een notebook 10.1 aangeschaft met €75.00 cashback.
Na 2 maanden werd het bedrag naar mijn rekening overgemaakt.

ma
door marco1974 - Mar 24, 2013 om 12:53
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik ken dat zelfde bij canon geld terug 3x van actie gebruik gemaakt 3x maal niet ontvangen moest alles nog maar eens opsturen en mailen, gelukkig hat ik kopieen gemaakt , wand je moet altyd orginelen sturen. dus garatie bon weg , doos stuk voor barcode. enz.
lijkt wel opzettelijk moeilijk gemaakt .
uiteidelijk halfjaar later toch gehad . canon top , maar waarvoor zo lastig doen? laat mensen het gelijk retoer krijgen in de winkel. bij info balie of zo.

ic
door icstan - Jul 31, 2013 om 10:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Precies en mand geleden heb ik een wasmachine WF80F7E6P6W/EN gekocht , bij deze was een actie van 100 cashback of een tablet .Ik heb alles ingevuld en gekozen voor een tablet en naar de opgegeven adres opgestuurd in 2 x , want het wil nog welles voorkomen dat desbetreffende formulieren kwijt zijn geraakt.
Omdat ik niet eens een ontvangst bevestiging heb mogen ontvangen , ben ik 2 weken geleden gaan bellen met jullie en ik wordt van een afdeling naar een andere gestuurd , e-mails naar info@samsung .nl en samsung@consumercare.nl worden niet geantwoord wat best frustrerend is .
Gisteren zag ik tot mijn grootte verbazing dat de wasmachine is nog tot 150 eur goedkoper geworden , had ik nog maar een maand gewacht had ik deze gezeur niet meer ;-(
Zojuist een gesprek met Wilma van Samsung , sorry, ik kan uw gegevens niet vinden..... dus niet een van de twee eneveloppen zijn aangekomen dus ook geen tablet !
Wat nu? Dit slaat nerges op .

sp
door speelman73 - Aug 9, 2013 om 15:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, ook ik kan naar mijn € 50,= euro fluiten.
Een paar maand geleden een nieuwe Galaxy Tab 2.0 gekocht met CB actie en alles netjes op tijd en conform voorwaarden opgestuurd.

Krijg nu, nadat ik maar eens ben gaan mailen waar mijn geld blijft, simpleweg de reactie dat Samsung niet verantwoordelijk is voor zoekgeraakte inzendingen.
Oftewel: ze kunnen alle aanvragen zo in de prullenbak flikkeren en zeggen dat ze niets hebben gekregen. Schijnbaar zijn ze dan niet tot uitbetalen verplicht.

Nu snap ik wel ineens dat je bij de adressering duidelijk "cashback-actie" op de enveloppe moest vermelden. Hoeven ze die tenminste allemaal niet open te maken.......

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2014 om 11:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Als eerste hierboven moest ik het modelnummer doorgeven, maar het artikel waar het hier om gaat kan ik niet tussen de lijst zien. Wij hebben het modelnr ue40f70000sl ......

Dat model bestaat ook niet, wel UE40f7000slxxn. Heb je hem wel bij een deelnemende leverancier gekocht? Was het binnen de actieperiode? Heb je dat gecheckt?

ni
door nienkepienke - Apr 15, 2014 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier hetzelfde verhaal met de actie van de gratis tablet, ik ben woest... Al heb ik aangetekend verzonden, de jongeman aan de telefoon geeft doodleuk aan, dat er niet getekend kan worden...het is immers een postbus adres!

Dit is mijn verhaal welke ik net naar kassa heb verstuurd, ik hoop echt dat ze Samsung aan gaan pakken:

Beste Redactie van Kassa,

Bij de aankoop van ons samsung tv werd ons een mooie tablet beloofd. Deze zouden wij pas ontvangen, nadat de papieren, zoals de originele streepjescode van de kartonnen doos, kopie van de aankoop en een vragenlijst ingevuld en opgestuurd was. Omdat ik al een onderbuikgevoel had, heb ik van alle papieren een kopie gemaakt en de documenten aangetekend verstuurd.
Dan begint het wachten....voor ons kinderen na twee dagen natuurlijk al veel te lang, maar na enkele weken worden wij ook wat ongeduldig. Mijn man belt met Samsung en die geven aan dat er door de enorme drukt vertraging op deze actie is ontstaan en wij maar geduld moeten hebben. Dat doen we dan ook.....
Dan bel ik maar weer eens, nu geven ze aan dat de papieren niet zijn aangekomen. Ik geef aan dat ik het bewijs van tnt heb dat de papieren zijn aangekomen. Waarop de man aan de telefoon zegt, dat er niet getekend kan worden omdat het een postbus adres is. Ik mail dan maar naar Samsung nadat mijn telefoontje niet echt serieus wordt genomen en ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dit was de inhoud van mijn mail:

Beste heer/ mevrouw
Als eerste hierboven moest ik het modelnummer doorgeven, maar het artikel waar het hier om gaat kan ik niet tussen de lijst zien. Wij hebben het modelnr ue40f70000sl Maar ik ga er vanuit dat mijn vraag/klacht wel wordt doorverwezen.

Enige tijd geleden heeft mijn partner gebeld wanneer wij het cadeau (de tablet 3) voor ons kinderen konden verwachten. Jullie hebben aangegeven dat het wegens drukte verlaat was.
Later heeft mijn man weer gebeld en nu geven jullie aan dat de stukken niet zijn aangekomen. Na enig zoeken heb ik het bewijs gevonden van ons aangetekende brief naar jullie toe. Hierop kan ik zien dat de stukken die ik jullie op 6 jan. 2014 verzond ook zijn ontvangen.
Bij deze voeg ik ook de foto''''s toe van de kopieën die ik voor het verzenden heb gemaakt.
Ik ga er van uit dat de galaxy tab3 waar wij ons al zo lang op verheugen, snel ons kant op zal komen en een reactie van jullie te vernemen.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Geadviseerd antwoord
Referentie: 2811829052
[ edit - correspondentie verwijderd - redactie]
W: www.samsung.com/nl/info/contactus.html

Fijn, ik lijk eindelijk serieus te worden genomen, nu komt het vast allemaal goed.....ze geven immers ook aan dat het hun spijt dat ik zoveel moeite moet doen voor iets waar ik recht op heb....mooie woorden!

mijn antwoord was dan ook op 26 maart:

Beste heer/mevrouw,

Ik dank u voor de snelle reactie.Het telefoonnummer dat u daar heeft klopt ook niet, er staat een 8 teveel. Het moet nl zijn; 06-..........
de regestratie is gedaan onder de naam nienke...... of misschien B....... de postcode is 8... cj
Bijgaande voeg ik foto's van de papieren op, want het inscannen lukt bij ons printer niet meer.

Met vriendelijke groeten,

Nienke

Op deze mail kreeg ik geen reactie en stuurde weer een mail met een leesbevestiging. nl.;

Beste Heer/Mevrouw,

Op 26 maart stuurde ik u onderstaande mail. Spijtig genoeg heb ik nog niets van jullie vernomen. Ik hoop dat wij ons beloofde tab. 3 spoedig krijgen en ik niet genoodzaakt ben om verdere stappen te hoeven ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Toen kreeg ik ineens wel een reactie, kort en bondig en hun vegen mijn probleem gelijk van tafel (ahum) met het volgende:

Geachte heer, mevrouw,

[ edit - correspondentie verwijderd - redactie]
Samsung Electronics Benelux

Helaas.......?!!Ik begin zo'n beetje te koken..,..nééééé, dit meen je toch niet????
Ik heb hun gelijk weer een mail gedaan met het volgende:

Mevrouw [edit-red.],

Wij hebben al meerdere keren en ruime tijd geleden contact met jullie hierover opgenomen. Bij jullie werd gezegd dat door de enorme drukte i.v.m de actie er vertraging bij jullie was en het allemaal wat langer duurt dan normaal. U kunt mij nu niet hiervan de schuld geven dat de fout bij mij ligt en ik pech heb, gezien de actie afgelopen is. Ik heb toch een bewijs dat de documenten die ik aangetekend heb verstuurd bij jullie zijn aangekomen! Dan kunnen jullie niet zomaar afdoen dat het jullie probleem niet is.
Wij hebben de tv gekocht met een tablet. Ik heb de papieren op tijd ingestuurd (zie ook mijn scan die ik hiervan heb gemaakt) Indien u nog van mening bent dat ik geen recht meer heb op de tablet, wil ik graag uw manager spreken. Deze kan mij bereiken op het volgende nummer; 05...... of 06-...

Graag hoor ik van jullie!

Met vriendelijke groet,

Nienke

Ik denk niet dat ik nog verder kom met hun en vraag me af of er nog meer mensen zijn met deze klachten? Ik vraag dan ook jullie bij deze te hulp, misschien kunnen jullie Samsung op het matje roepen en duidelijk maken, dat je zo niet met klanten om kunt gaan.

Graag hoor ik van jullie en kan ik eventueel documenten van de kopieën, bewijs van TNT etc. doorsturen.

Met vriendelijke groet,

Nienke [edit - red.]

ni
door nienkepienke - Apr 15, 2014 om 12:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Carola, dat is het nummer wat op de doos/tv staat vermeld en ik heb de formulieren ruim voordat de actie afgelopen was opgestuurd. Wat bedoel je precies met of ik hem bij een deelnemende leverancier heb gekocht? De winkel waar ik hem kocht verkoopt veel tv's van dit merk. Hoe moet ik weten of hij een deelnemende leverancier is? Hij heeft mij toch verteld dat er een mooie tablet bij de tv zat.

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2014 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er staat altijd een overzicht van deelnemende leveranciers vermeld op de site van Samsung. Willekeurig voorbeeld KLIK

ni
door nienkepienke - Apr 15, 2014 om 15:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

in dat geval is mijn dealer wel aangesloten!