chipo_1
door chipo_1 Dec 4, 2005 om 18:06
Elektronica & tv

Diepvriezer slaat niet af

Ik heb een klein diepvriezertje van Zanussi, ong 2 jaar geleden bij de Witgoedmarkt in Eindhoven gekocht. Die geven sowieso maar 3 maanden garantie.


Het probleem is dat ding niet meer afslaat. Ik heb hem pas geleden helemaal laten ontdooien en het ijs verwijderd, een dagje uit laten staan en vervolgens weer aangezet. In het begin sloeg hij nog wel af, maar nu hoor ik hem permanet geluid maken.


Hij staat in een onverwarmde, gewone, slaapkamer, zo waterpas als kan en er zit op dit moment geen ijs aanslag in. Hij is ook niet belachelijk vol. Er zitten twee standen op: een soort van super en een normaal, en hij staat op normaal. Wat zou het kunnen zijn en hoe moet ik dit aanpakken? Zanussi benaderen of de Witgoedmarkt?

3949 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo chipo,


Zit er op het diepvriezertje nog een instelmogelijkheid voor de temperatuur of zijn het alleen deze twee vaste instellingen? Als er verder geen instelmogelijkheid is, zal de stand 'normaal' een vooringestelde waarde hebben. In de handleiding zal vast wel ergens staan op welke temperatuur dat is.


Het lijkt me verstandig om eens met een losse thermometer te controleren hoe koud de diepvriezer wordt. Leg een gewone buitenthermometer een uurtje in de vriezer en kijk hoe koud deze wordt. Het niet afslaan kan twee redenen hebben.


Of het element dat de temperatuur meet is stuk en in dat geval zal het in de diepvriezer dus kouder worden dan de opgegeven waarde. Reparatie hoeft dan niet al te veel te kosten.


Of er is iets met de koeling (motor, koelvloeistof) zelf mis waardoor de ingestelde waarde niet wordt gehaald, en waardoor hij dus niet afslaat. Deur sluit neem ik aan goed af? Dit zou een dure aangelegenheid kunnen worden.


Via www.zanussi.nl kun je onder de rubriek 'service' contact met ze opnemen om eens te informeren naar de eventuele kosten.


m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Chipo,vreemde zaak ?, maar voor de oplossing kunt u het beste eerst
naar de witgoed markt gaan. Ondanks dat de garantie er af is, kunnen
zei u helpen (de weg wijzen ) hoe verder te gaan met dit
probleem.Succes Fred

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer