mi
door mistyrial Dec 24, 2009 om 09:29
Elektronica & tv

Digitenne kon

hallo lieve mensen, ik heb sinds een paar dagen digitenne, en wel omdat je in dit land steeds meer uitgeknepen wordt, en digitenne scheelt de helft met caiway, dus vandaar, op jaarbasis is dit 90,00 euro en dat is voor mij heel erg veel geld, nu wil ik graag weten
wat jullie ervaring is met digitenne,
alvast hartelijk bedankt.

1512 11 Rapporteer

freya
door freya - Dec 24, 2009 om 09:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Mistyrial,

Heb het zelf niet,maar vaak genoeg bij anderen gezien. Digitenne is inderdaad niet zo duur, maar is toch niet voor iedereen weggelegd. Je moet aan een paar belangrijke criteria voldoen wil je het goed kunnen gebruiken en dat is:

1. Je moet in een gebied wonen waar een goede ontvangst mogelijk is. (dat is lang niet overal het geval)
2. Weinig last hebben van 'stoorbronnen'. (woon je b.v. in een straat waar ook de tram door rijdt of rijden er veel brommers langs, dan kun je digitenne wel vergeten).
3. Door de mindere kwaliteit van Digitenne t.o.v. de kabel kun je Digitenne eigenlijk alleen maar gebruiken wanneer je TV niet groter is dan zo'n 32" (81 cm). Daarboven wordt de mijndere kwaliteit zichtbaar.

Voldoe je aan al deze punten, dan kan Digitenne een goed alternatief zijn.

m.vr.gr. Freya

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 24, 2009 om 11:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Vanaf Oktober 2010 kun je bij Caiway ook alleen maar digitaal kijken, dus je wordt verplicht. Analoog kan dan niet meer.
En Caiway is idd peperduur.

mi
door mistyrial - Dec 24, 2009 om 12:29
5 Antwoorden / 6 Vragen

hoi freya
bedankt voor je antwoord, het klopt wel
wat je zegt, ik woon in aalsmeer dus veel vliegtuigen
en dat stoort inderdaad iets, maar omdat caiway
zomaar de dienst uitmaakt om digitaal te gaan en
verplicht om een duur kastje erbij te nemen voor een
2de tv a 16,00 euro per maand neem ik ook uit principe
een ander dan maar af en toe aan de antenne rommelen
en ik mag hopen dat er nog veel en veel meer mensen
opstappen bij CAIWAY want wij vinden het een grote
schande vooral voor de oude mensen.
maar hr bedankt vr gr van laura.

freya
door freya - Dec 24, 2009 om 12:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad droevig (ik noem het misdadig) dat kabelmaatschappijen de 'digitalisering' van de televisiemarkt misbruiken om extra inkomsten te genereren. En het ergste is nog dat de toezichthouder er helemaal niets aan doet. Het zal mij benieuwen wanneer de andere kabelmaatschappijen het voorbeeld van Caiway zullen volgen en de analoge televisie 'de deur uit doen'.

En dat terwijl de toezichthouder zich inspant om de kabelmarkt open te breken om ook andere kabelmaatschappijen toegang te geven tot de kabel van de concurent. Dit zou dan goed zijn voor de consument omdat er dan méér concurentie komt op de kabel. Je zou zeggen 'dat is een goede ontwikkeling', ware het niet dat de toezichthouder dit dan weer alléén regelt voor de analoge televisie en niet voor de digitale televisie. (Over 'achter de feiten aanlopen' gesproken......)

Freya

mi
door mistyrial - Dec 24, 2009 om 13:21
5 Antwoorden / 6 Vragen

ja, en weet je wat nu zo erg is, dat digitale gaat in oktober volgend
jaar maar ze hebben de kanalen nu al terug gebracht tot 15 en dat
voor hetzelfde geld, mjn buurman is 90 jaar en die snapt er echt
helemaal niks meer van, ik vind het echt heel smerig allemaal maar ik
zou echt niet weten wat ik er aan kan doen, de anbo een ouderenbond
is nu bezig in ieder geval voor de oudjes, maar ze doen gewoon wat ze
willen schoften zijn het echt waar, misschien iets voor kassa om hier
wat mee te doen?

freya
door freya - Dec 24, 2009 om 14:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt natuurlijk altijd via het contactformulier *klik* hier op de website je klacht kenbaar maken aan de kassaredactie. Zelf heb ik hier ook al eens aandacht voor gevraagd, maar toen zag de redactie er geen brood in. Maar hoe meer mensen er klagen, hoe groter de kans dat er toch eens aandacht aan wordt geschonken.

Freya

mi
door mistyrial - Dec 24, 2009 om 16:15
5 Antwoorden / 6 Vragen

nou dat ga ik zeker doen
nog bedankt voor je antwoorden
en hele fijne feestdagen en een
gezond goed 2010
groetjes.

freya
door freya - Dec 24, 2009 om 16:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan hoor en ook jij nog prettige feestdagen en een voorspoedig 2010.

Freya

knoop4x9
door knoop4x9 - Dec 24, 2009 om 16:26
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mistyrial,ik woon zelf in amsterdam (westerpark ) en ik heb een ontvangsterkte van 99% dus zeg maar 100% en niks geen last van storingen het beeld is idd wat grof maar op de juiste afstand kijken zie je er niets van,hoe hoog is de ontvangsterkte bij jouw?

mtvrgrt Nico

edwardus
door edwardus - Dec 24, 2009 om 17:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dag Laura,

Je verhaal over Caiway kan ik helemaal onderschrijven, een paar jaar geleden heb ik al m'n biezen gepakt en ben overgestapt op de schotel, omdat ik ook graag BBC1 en BBC2 wil kunnen ontvangen (onder andere). Het Digitenne pakket is mij te beperkt en bovendien vond ik de ontvangst met Digitenne niet om over naar huis te schrijven. Dat wisselt natuurlijk sterk met de omstandigheden ter plekke, in mijn geval was een buitenantenne noodzakelijk geweest, want binnen pikte ik nog niet de helft van de zenders op en dan nog in slechte kwaliteit ook nog.

De schotel-set was even een investering (je kunt het net zo duur of goedkoop maken als je maar wilt) maar uiteindelijk verdien ik dat wel weer terug.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 25, 2009 om 02:36
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Laura,

Sinds 2,5 jaar kijk ik Digitenne (=DVB-T). Volgens de site van KPN (postcode check) kan ik op mijn postcode geen Digitenne ontvangen.

Ik gebruik een tuner waar geen kaart in kan. Kost €35,--. Naar de commerciële zenders wil ik niet kijken. Bagger!
Op de vliering heb ik een raster antenne waar ik het raster af gesloopt heb. Zo kan ik aan de voorkant Nederland én aan de "achterkant" van de antenne Duitse programma's ontvangen. Veel meer dan de 4 Nederlandse, ook zonder kaart.
Probleemloos, via een antenneversterkertje onder de antenne. Via een signaalsplitter ontvang ik ook op de TV in de slaapkamer, met een 2-e tuner.

Omdat het Digitennebeeld nogal grof is, neem ik DVD's op via digitale satelliet tuner. (schotel) Daar is de kwaliteit veel beter van, én veel meer programma's.

Hardware ERror MAN.