mr
door mrjack75 Feb 22, 2006 om 20:26
Elektronica & tv

DIVX branden om op dvd speler te bekijken!

Hallo,

Hopelijk kan mij iemand helpen! Ik heb namelijk een dvd recorder gekocht van Samsung en daarbij kreeg ik een registratie code voor www.divx.com om divx films te kunnen bekijken op de dvd speler!

Ik krijg het niet voor elkaar helaas, welke film types extensies zoals mov of avi zijn bestemd om om te zetten naar divx waarna ik ze daarna op mijn pc kan branden zodat ik ze daarna op de dvd speler kan bekijken! Moet ik daarvoor dvd of kan ik ook gewoon schrijfbare cd s gebruiken

hopelijk kan iemand mij helpen

mvg jurgen

alvast bedankt

3447 9 Rapporteer

wi
door windmolen1 - Feb 24, 2006 om 13:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Om welke DVD-speler van Samsung gaat het?

Alles over decoderen staat op www.dvdrhelp.com

mr
door mrjack75 - Feb 24, 2006 om 13:39
3 Antwoorden / 6 Vragen

Type samsung dvd r 120 zonder harde schijf met divx functie

het gaat er dus om, om bestanden vanaf de pc te kunnen zien op de dvd recorder player

alvast bedankt voor uw reactie

ru
door rue - Feb 24, 2006 om 15:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit uw dvd-speler?

http://www.samsung.com/nl/products/dvdplayers/dvdhddrecorders/dvd_r120.asp

Op de samsung site staat niet dat de DVD speler DivX ondersteunt, dit staat echter op sommige andere sites wel. Weet u zeker dat DivX af te spelen is op dit apparaat?

Verder: DivX IS .avi DivX is de manier waarop het filmbestand ingepakt is, en voor een .avi bestand is die manier gebruikt. .mov is een Apple quicktime bestand, en heeft niets met DivX te maken. Het is slechts een andere manier van inpakken.

Het laatste deel van uw verhaal is niet duidelijk. Wanneer je een .avi bestand op de pc hebt, kan je dat op een DivX-speler afspelen door het gewoon op een CD te branden (dat hoeft dus niet eens een DVD te zijn)
Mijn advies is om dit gewoon eens te proberen, kijken of de speler het afspeelt.

vin100
door vin100 - Feb 24, 2006 om 16:30
35 Antwoorden / 2 Vragen

Het heeft nix met de dvd-speler te maken zoals sommigen suggereren.

Je gaat als volgt te werk:

1- Download via Divx.com het gratis programmaatje GSpot. Hiermee kun je
van iedere door jou gedownloadde film zien welke 'codecs' er gebruikt
zijn. Vervolgens op DivX.com de codec downloaden en installeren (je
kunt ook hele codec-packs installeren maar dat gaat over het algemeen
gepaard met een hoop rotzooi die je misschien liever niet op je
computer wil hebben). Als je zelf films hebt gemaakt dan heb je
'vanzelf' al de juiste codecs op je pc staan.

2- KOOP EEN GOEDE BRAND-SOFTWARE of je kunt natuurlijk ook software
'lenen' via anderen. NERO is bijvoorbeeld een hele goede en
gebruiksvriendelijke optie. Als je de laatste versie gebruikt dan wordt
alles erg simpel. Hiermee kun je gewoon door te slepen een op je DVD
afspeelbare CD of DVD branden. (let wel ff op of je DVD speler zowel
DVD- als DVD+ speelt en of je brander + of - kan branden voor je lege
DVD's koopt). Koop trouwens geen goedkope cd's of dvd's - lijkt
aantrekkelijk maar het is écht zware troep - uitendelijk zonde van je
geld.

suxes

vin100
door vin100 - Feb 24, 2006 om 16:34
35 Antwoorden / 2 Vragen

p.s. Indien je dvd speler 'zelf' divx kan afspelen dan kun je dus ook
die codecs waar ik het over had downloaden en aan je dvd-speler voeren.
Je moet ze dan wel eerst zelf branden om ze in te voeren - in je
handleiding staat uitgelegd hoe dat precies in zijn werk gaat. Dan hoef
je uiteindlijk de gecodeerde avi of mpg bestanden alleen maar 'kaal' te
branden - als data-cd dus.

ru
door rue - Feb 24, 2006 om 17:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

vin100, ik begrijp totaal niet waarom je denkt dat de codecs eerst gedownload moeten worden. Dit zou enkel nodig zijn wanneer ze op de PC niet af te spelen zijn. Je kunt codecs niet op een CD branden en ze dan aan je DVD-speler "voeren", codecs op je DVD-speler zetten doe je door een "firmware-upgrade" van de samsung site te downloaden, en die op CD te zetten.
Wanneer de DVD-speler echt DivX ondersteunt, en hij is recent aangeschaft, dan zal hij ook de DivX codecs ondersteunen, en is het dus niet nodig om de firmware te updaten.

pr
door pruim - Feb 24, 2006 om 20:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

met DivxToDVD kan je eenvoudig je DivX bestanden omzetten in DVD formaat en vervolgens branden op een DVD (+ of -)

http://www.free-codecs.com/download/DivXToDVD.htm

Iedere moderne DVD speler kan dit formaat lezen

mr
door mrjack75 - Feb 25, 2006 om 12:51
3 Antwoorden / 6 Vragen

Geachte heer, mevrouw,

bedankt voor uw antwoord, ik ga het eens proberen maar helaas heb ik er niet alles bij verteld! Punt 1 de dvd speler ondersteunt divx want dat staat ook op de voorkant en ik kom het ook tegen in het menu van de dvd speler! Punt 2 is dat veel bestanden mpeg zijn op het internet! Moet je ze dan van mpeg omzetten in divx? Kun je ze dan afspelen! Graag zie ik jullie reactie tegemoet

mvg jurgen

ar
door ariet - Feb 26, 2006 om 10:47
58 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Jurgen,

Waarom zal je moeilijk doen als het makkelijk kan? MPEG en MPEG 2 word door iedere moderne DVD speler geaccepteerd en AVI is om te zetten naar MPEG. Alleen MPEG 4 word nog nauwelijks door DVD spelers ondersteund, (digitaleversie van MPEG). MPEG is ook heel eenvoudig op DVD te branden met NERO of Alcohol120%.

Suc6

ArieT