co
door corzijlstra Oct 19, 2011 om 10:22
Elektronica & tv

Dvd-recorder

Mijn DVD-recorder is aangesloten op de kabel. Als ik een avondje weg ben, en ik wil 3 programma's zien, 1 op Nederland 1, 1 op Nederland 2 en 1 op Nederland 3 (op veschillende tijden van de avond) , dan kan ik mijn DVD-recorder daarop programmeren. Inmiddels heb ik mij opgegeven bij KPN voor de combinatie internet-telefoon-televisie (interactieve tv). Neem ik een pluspakket, dan komen er meer dan 100 zenders op. Mijn videorecorder kan niet meer dan 100 zenders bergen. Hoe stel ik mijn DVD-recorder daarop in? Kan ik dan ook op een avond, als ik een avondje uit ga, die 3 programma's van verschillende zenders op die DVD-recorder opnemen? En hoe?

742 6 Rapporteer

jw
door jwnanne - Oct 19, 2011 om 16:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt dit ondervangen door alleen je voorkeurzenders op je dvd recorder in te stellen.Meestal zij dit er bij een redelijke recorder er toch wel zo'n 99.

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2011 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat gaat niet werken.

De tuner in de DVD-recorder gebruik je namelijk niet meer. Je krijgt een digitale ontvanger met een eigen tuner. Als je de ontvanger op de scart ingang van de DVD-recorder aansluit kan je mogelijk het signaal dat dan wordt weergegeven opnemen, maar je moet dan dus op de digitale ontvanger het kanaal kiezen. Dus tenzij je die ontvanger kan programmeren dat ie van kanaal wisselt, kan je slechts één kanaal opnemen.

Vermoedelijk heeft het pakket Programma Gemist, dan hoef je helemaal niets meer op te nemen van de Nederlandse kanalen als je binnen niet al te lange tijd wil terugkijken.

Afhankelijk van het pakket kan je opnemen er gratis of tegen betaling bij krijgen:[quote]Nieuw: Opnemen Pakket

Met het Opnemen Pakket kun je op twee tv's met ontvanger tot maar liefst 200 uur opnemen: ruimte genoeg voor al je favoriete series en films. En als je op de ene tv iets anders wilt opnemen of afspelen dan op de andere, dan is dat ook mogelijk. Het Opnemen Pakket is maandelijks opzegbaar, dus je zit nergens aan vast.

* Het Opnemen Pakket kost € 5,- /mnd bij Basis en Extra.
* Het Opnemen Pakket kost € 0,- /mnd bij Premium.

Alle opties

willem-a
door willem-a - Oct 21, 2011 om 23:45
63 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gaat inderdaad niet werken. Als je een recorder hebt, met een analoge tuner, gemaakt voor de kabel, kan deze niets met het digitale signaal, het signaal van KPN, KPN Digitenne, of dat van de schotel. Inderdaad is dan alleen nog maar een opname vanaf de decoder mogelijk, indien deze daarin voorziet, d.m.v. een scart aansluiting. Het beeld is dan, als je de instellingen op de apparaten aanpast wel fraaier en ook zijn er meer zenders op te nemen, maar je kan dan doorgaans alleen die zender opnemen die op dat moment wordt bekeken. In een aantal gevallen raad ik mensen dan ook aan een aparte decoder te gebruiken waarop de recorder kan worden aangesloten. Tegenwoordig is echter het gebruik van een PVR (Personal Video Recorder) ofwel een decoder met harde schijf meer aan te bevelen, omdat deze ook in staat is opnamen in HD te maken. Een DVD recorder is daartoe niet in staat en kan alleen SD content aan.

Willem.

willem-a
door willem-a - Oct 22, 2011 om 02:43
63 Antwoorden / 0 Vragen

Cor, kijk ook even hier:

http://www.kieskeurig.nl/dvd-recorder/panasonic/dmr-eh67/vragen/264930/mvan_doorn/4869447

In mijn reactie (Willem-A 08-11-2010) op deze vraag heb ik een uitgebreide uitleg achtergelaten voor het aansluiten van een DVD recorder op een decoder met de daarbij behorende instellingen, welke wellicht ook door jou gebruikt kunnen worden. Ik zag n.l. elders een vraag waarin je opmerkte of het mogelijk was een DVD recorder op die manier aan te sluiten en meestal is dat dus wel mogelijk.

Gr. Willem.

co
door corzijlstra - Oct 24, 2011 om 10:24
16 Antwoorden / 12 Vragen

Ik hoef niet persé in HD. In SD vind ik ook goed om op te nemen.

willem-a
door willem-a - Oct 24, 2011 om 17:10
63 Antwoorden / 0 Vragen

Cor,

In dat geval kun je dus je DVD recorder op deze manier inzetten. Het beeld ziet er met de goede instellingen en het gebruik van goede kabels zeer redelijk tot goed uit en ikzelf heb ook een DVD recorder op deze manier ingezet. Ik heb daarop een decoder van Humax (Fox c) aangesloten.

Gr. Willem.