sa
door sanne1958 Jun 24, 2011 om 16:02
Elektronica & tv

DVD uit Amerika kan hier niet afgespeeld worden

Mijn dochter heeft via AMAZONE een DVD besteldd in Amerika. Wij kunnen hem op de DVD niet afspelen. Is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

16217 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 24, 2011 om 16:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Op sommige spelers is het mogelijk de regiocode aan te passen, als dat mogelijk is moet je wel even opletten of hier restricties aan zijn, soms kun je die code maar 1 of max. aantal keer aanpassen en dan kun je er daarna dus weer geen andere regio dvd`s op afspelen .........

rj
door rjw - Jun 24, 2011 om 16:23
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan ook eens proberen de DVD op een pc af te spelen. Of een hele goedkope DVD speler kopen. Die houden zich wat minder aan de afspraken die zijn gemaakt tussen hardware- en content leveranciers.

beorn
door beorn - Jun 24, 2011 om 16:51
66 Antwoorden / 1 Vragen

Ja zou kunnen proberen om je DVD speler regiocode vrij te maken.

Dan kan je in principe alle DVD's ongeacht hun regio afspelen.

DVD speler regio vrij maken: Klik hier!

Succes

stacey
door stacey - Jun 24, 2011 om 17:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=beorn schreef op vrijdag 24 jun 2011, 16:51]Ja zou kunnen proberen om je DVD speler regiocode vrij te maken.

Dan kan je in principe alle DVD's ongeacht hun regio afspelen.

DVD speler regio vrij maken: Klik hier!

Succes

Je moet er wel even rekening meehouden dat je als er iets fout gaat je garantie kunt verspelen........
want die methodes zijn volgens mij niet (allemaal?) helemaal `legaal` voor wat ik her en der begreep.

freya
door freya - Jun 24, 2011 om 17:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey:

En ook als het goed gaat ben je de garantie op het apparaat gewoon kwijt. Apparaat is dan niet meer in originele staat, dus als ze bij een reparatie ontdekken dat er aan de firmware gerommeld is kun je de garantie wel op je buik schrijven.

Mijn optie zou zijn om even uit te kijken naar een aanbieding van een goedkope DVD-speler. (b.v. als de Aldi weer eens een aanbieding heeft). Dergelijke apparaten zijn vrijwel altijd regiovrij en kosten bijna niets.

Freya

bouke1966
door bouke1966 - Jun 24, 2011 om 17:42
157 Antwoorden / 3 Vragen

het zal wel zijn dat de dvd Ntsc is. je moet dus kijken of je dvdspeler en tv ntsc ondersteunen. zo ja dan in instellingen omschakelen naar ntsc.