yt
door ytteb_1 Aug 15, 2005 om 12:40
Elektronica & tv

Exploderende batterij in MP3 speler

LS,
laatst heb ik een nieuwe MP3 speler gekocht bij de MediaMarkt. Hij is van het merk Oasis-Media. Er was een niet oplaadbare batterij bij geleverd. Er zijn tevens twee handleidingen in het Engels bijgeleverd. In de ene handleiding staat dat de niet oplaadbare batterij uit het apparaat dient gehaald te worden wanneer hij in de computer is in geplugd. In de andere staat dat de batterij in het apparaat moet blijven (er staat niet bij om wat voor soort batterij het gaat) wanneer deze in de computer is ingeplugd. Ik heb de batterij er ingelaten met als gevolg dat de batterij in mijn dure MP3 speler is geexplodeerd en hij nu kapot is. Zijn er meer mensen met dit probleem?

670 3 Rapporteer

tw
door tweeling45 - Aug 15, 2005 om 20:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als er twee handleidingen zijn die elkaar tegenpreken dan is het m. i. niet zo slim om toch maar een van de 2 aanwijzingen op te volgen.

Als je er een oplaadbare in had gestopt dan was er niets gebeurd. Ik haal hem er ook nooit uit als hij aan de pc zit. Fabrieksfout van de batterij????? Komt wel eens voor.

jo
door joem - Aug 15, 2005 om 20:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit ook meegemaakt, heel lang is het gewoon goed gegaan met de batterij erin, totdat ik plotseling een sissend en knetterend geluid hoorde. De batterij was gloeiend heet en lekte vloeistof, het plastic van de MP3 speler was aan het smelten en verbuigen. Ik had er een oplaadbare batterij in, dus dat maakt niet zoveel uit. Omdat ik er optijd bij was kan ik mijn MP3 speler nog gebruiken, maar sinds dien haal ik altijd de batterij eruit voordat ik hem aansluit op de PC. Als ik mijn MP3 speler er niet of iets later had uitgetrokken was deze waarschijnlijk zo heet geworden dat hij niet meer bruikbaar was geweest, of inderdaad ook ontploft.

theo
door theo - Aug 19, 2005 om 13:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij is dit nog net geen probleem geworden.

Bij Blokker Xiron 128 mb ; bij gebruik op PC (dus via USB) wordt de(uit veiligheid een oplaadbare) batterij al snel warm/heet. Dus deze haal ik eruit ondanks dat de handleiding (nou ja handleiding !!) hier niets over zegt.

De Blokker Xiron 512 mb ; de batterij blijft er koel onder ; handleiding (overigens van een andere fabrikant) zegt ook niets over verwijderen.

MIJN ADVIES ; FF KLEPJE ERAF EN BATTERIJ ERUIT