esjelylo
door esjelylo May 9, 2010 om 02:40
Elektronica & tv

Foto's op t.v.

Hoe kan ik foto's vanaf mijn laptop op CD of DVD {?} geschreven, bekijken op de T.V. via de dvd speler.

6156 8 Rapporteer

dirck
door dirck - May 9, 2010 om 09:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is heel gemakkelijk, je stopt de CD in de DVD speler en kijken maar!

Als je iets anders bedoelt, dan graag wat meer info.

1: Heb je de foto's al op een CD gebrand?
2: Weet je niet hoe je de foto's op een CD moet branden, dan graag vermelden welke Windows versie je gebruikt.
3: Niet elke DVD speler kan foto's die gebrand zijn op een DVD laten zien, foto's gebrand op een CD is meestal geen probleem. (wel kiezen voor JPEG)

esjelylo
door esjelylo - May 10, 2010 om 12:09
10 Antwoorden / 9 Vragen

Goedemiddag Dirck,
Eerder lukte het op foto's, gebrand op een CD-R 80 700MB, via de dvd speler te zien op de tv. Nu komt er een angstaanjagend gebrom uit de tv als reactie.
Ik weet werkelijk niet waarom dit gebeurt.
Als het ligt aan de JPEG- keuze weet ik niet hoe ik dit moet instellen en waarop, op de laptop voor het branden of op de dvd speler voor ik wil kijken?
Vr.Gr. Esje

ja
door jank - May 10, 2010 om 12:47
168 Antwoorden / 8 Vragen

Er blijven een paar zaken onduidelijk in uw verhaal.
Kunt u geen foto's van een CD-R bekijken via de DVD speler, terwijl ditzelfde schijfje voorheen wel te bekijken was? Dan zit er mogelijk in uw DVD speler iets fout. U kunt wel normaal naar DVD's kijken?
Kunt u nieuw gebrande schijfjes niet bekijken, is er dan iets veranderd aan apparatuur of software?
heeft u misschien een nieuwe laptop of wordt er een ander programma gebruikt om te branden?
Doorgaans is bij het opslaan van een JPEG bestand de grootte aan te passen. Ik zou voor vertoning via DVD speler het bestand niet in maximale grootte opslaan. dan duurt het laden van een foto behoorlijk lang in de DVD speler.
Een kleiner formaat laadt sneller, wel is de foto dan ook kleiner op de tv.

hans515
door hans515 - May 10, 2010 om 12:54
250 Antwoorden / 117 Vragen

Wij bekijken foto's rechtstreeks van de laptop met een HDMI verbinding. Dat is het mooist, maar niet iedereen heeft die aansluitingen op TV en Laptop.
Tweede mogelijkheid is van een dvd speler via een scartkabel-verbinding met de TV de foto's bekijken.
Succes er mee, gr. Hans.

dg
door dgorter - May 10, 2010 om 16:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dirck,

Ik heb even voor je gezocht en getest maar een echte aanrader is:

Photo DVD Maker (Freeware, kost niks!!)

Een zeer eenvoudig maar professioneel programma. Alles wijst zichzelf. Er kan ook tekst en muziek worden bijgeplakt.

Te downloaden bij: http://www.photo-dvd-maker.com/download.html

Succes ermee!!

Dick (zonder r)

toolboy
door toolboy - May 10, 2010 om 17:23
965 Antwoorden / 40 Vragen

Meestal is de veroorzaker van het brommertje een defect kontact of verkeerd aangesloten.

T

karelstromph
door karelstromph - May 11, 2010 om 02:13
95 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan alles vanuit een 2TB USB HD rechtstreeks via de USB aansluiting van de TV afspelen. Heb je geen TV met USB aansluiting maar wel een DVD recorder dan heeft die wellicht ereen en dus via die ingang. Ook memory keys doen het goed. Er bestaan ook A-scart, B-USB kabels. Ook die doen het.

De foto's/films krijg ik op de USB HD op dezelfde wijze als jij ze op je laptop krijgt. Via de HDMI heb ik niet geprobeerd, omdat ik geen laptop heb, ik wist niet dat deze ook een HDMI aansluiting hadden.

En voor iedereen: ik ben afgesptapt van het DVD-branden, mijn 2TB HD kostte E 89,--, een (lege) DVD kost 6x zoveel - per DVD-grootte. Is die HD vol? Dan koop ik er een nieuwe (tegen die tijd E 75,--????). De volle gaat op de plank, waar hij niet meer plaats inneemt dan 3 DVD-doosjes (er gaan ruim 500 DVD's er op). Ik ben ervan overtuigd dat het DVD-branden voorbij is.

Groet, Karel

wimbremer
door wimbremer - May 12, 2010 om 08:10
122 Antwoorden / 19 Vragen

Een beetje tv heeft toch een USB aansluiting tegenwoordig? Nou, geheugenstick of HD aansluiten en spelen maar.
En idd via de HDMI aansluiing via laptop (of comp) moet dit ook eenvoudig gaan.