Il
door Ilias_030 Apr 20, 2017 om 07:54
Elektronica & tv

Freedeals

Hoi ik had op internet een link via bol.com de aanbod gekregen om gratis oordopjes te bestellen wellos waar neppe! Ik heb ze ontvangen na een week maar vandaag kreeg ik een factuur incl aanmaningskosten dat ik nu 30.99 moet betalen.
Is dit waar of gaat dit om oplichting?

4292 22 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Apr 20, 2017 om 08:32
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het is waar helaas. U moet ook eigenlijk niet meer op internet komen als u zich niet kunt beheersen bij het woordje "gratis" want gratis bestaat niet. Het zal vast wel bij de voorwaarden gestaan hebben en u zult er vast ook nog wel onderuit kunnen komen na een hoop juridisch getouwtrek dus succes ermee!

hansje klein
door hansje klein - Apr 20, 2017 om 08:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Alle waarschuwingen ten trots ... hebben we het hier letterlijk over dovemansoren!

Een beetje oordopje kost per paar € 10,- en mogelijk heeft u nu ook nog een abonnement afgesloten.

Op de site Consuwijzer.nl (een betrouwbare site van de Overheid) krijgt u helemaal GRATIS meer informatie!

De definitie en bestrijding van oplichting: Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 20, 2017 om 13:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@HansjeKlein
Een beetje oordopje kost per paar € 10 Ik zat eerder aan 49,95 te denken voor een beetje knappe dopjes.

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2017 om 08:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een link via Bol.com? Die link zal wel gewoon reclame geweest zijn.

En vroeg u zich niet af waarom iemand GRATIS oordopjes aan u zou geven?

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2017 om 08:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En van wie kreeg je dan de factuur? Bol.com geeft geen gratis oordopjes weg, hooguit bij aanschaf van geluidsapparatuur. Aangezien je verhaal bepaald niet duidelijk is, een gokje: gratis oordopjes bij een maandabonnement op freedeals?

Il
door Ilias_030 - Apr 20, 2017 om 09:52
4 Antwoorden / 2 Vragen

Maar ben ik nu verplicht om te betalen en als ik betaal gaat er weer een rekening komen voor de volgende maand?

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2017 om 09:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je nou eerst eens duidelijke informatie verstrekt, zoals o.a. het plaatsen van een link (of de exacte naam) waar dat prachtige aanbod vandaan kwam?

DOOR ILIAS_030 - 20 APR. 2017 OM 09:52
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Maar ben ik nu verplicht om te betalen en als ik betaal gaat er weer een rekening komen voor de volgende maand?

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2017 om 10:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk waren de oordopjes gratis, maar de verzendkosten niet.

Topantwoord

Po
door Pontiac - Apr 20, 2017 om 10:04
131 Antwoorden / 5 Vragen

wellos waar neppe! ------Echt Real Dutch!

Il
door Ilias_030 Apr 20, 2017 om 10:11
4 Antwoorden / 2 Vragen

Weliswaar* type foutje maar dat wist je zelf vgm ook wel

Po
door Pontiac Apr 20, 2017 om 11:58
131 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is neppe ? zie onder :

neppe

neppe zelfst.naamw. [verouderd] kattenkruid <ref>Nederduitsch letterkundig woordenboek   Voorbeeld: `Daar groeit neppe. ` Bron: Wikiwoordenboek - neppe. SpellingJuist gespeld: 'neppe' komt voor in de spellingwoordenlijst van OpenTaal. Deze woorden beginnen met neppe: nep...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/neppe

Neppe

Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [in de plant- of kruidkunde] ) kattekruid.
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nieu01_0017.htm

neppe

• [archaïsch] kattenkruid.Nederduitsch letterkundig woordenboek. •verbogen vorm van de stellende trap van nep. •nauwelijks, vrijwel •nauwelijks, vrijwel •samenvouwen •omdoen
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/neppe

NEPPE

1) Kattenkruid 2) Nippe 3) Noppe 4) Plant 5) Soort plant
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/NEPPE/1

neppe

kattenkruid (toon de herkomst via de etymologiebank)
Gevonden op http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/neppe

hansje klein
door hansje klein - Apr 20, 2017 om 10:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

GRATIS bekijken van ...

Oordopjes zijn klaarblijkelijk erg hot: nog méér sites met 'gratis' oordopjes

Il
door Ilias_030 - Apr 20, 2017 om 10:09
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het komt van freedeals.nl en verder weet ik ook niet echt wat t bedrijf doet en of het een echt bedrijf is of dat het gaat om criminele activiteiten? Aangezien ik ook minderjarig ben is het al sowieso niet mogelijk om zelf een abonnement aan te sluiten zonder toestemming van mijn ouders?

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2017 om 10:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik probeer naar freedeals.nl te gaan, kom ik terecht op een andere site. Dus checken is voor mij niet mogelijk.

DOOR ILIAS_030 - 20 APR. 2017 OM 10:09
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het komt van freedeals.nl en verder weet ik ook niet echt wat t bedrijf doet en of het een echt bedrijf is of dat het gaat om criminele activiteiten? Aangezien ik ook minderjarig ben is het al sowieso niet mogelijk om zelf een abonnement aan te sluiten zonder toestemming van mijn ouders?

Il
door Ilias_030 Apr 20, 2017 om 10:21
4 Antwoorden / 2 Vragen

https://yourfreedeals.com/product_page.php?id=3431

Dit is de link!

marita5
door marita5 - Apr 20, 2017 om 10:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Edit

Cookies
door Cookies Apr 20, 2017 om 10:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, dat is wat anders (die had ik ook al gezien en bewust hier niet neer gezet). Bovendien hoe betrouwbaar is die site? Slechte Google translate en o.a. verwijziging naar onbetrouwbare Spyhunter.

marita5
door marita5 Apr 20, 2017 om 10:35
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Dat weet ik , maar ik wist niet op welke site Ts besteld had , de link van Ts kwam naar mijn reactie .

Cookies
door Cookies Apr 20, 2017 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien wil je de link (aangezien dit nog niet terzake doet) dan verwijderen voordat hij (of anderen die de link aanklikken) straks zit opgescheept met een abo op Spyhunter?

marita5
door marita5 Apr 20, 2017 om 10:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Oke directrice ;-)) doe ik .

Cookies
door Cookies Apr 20, 2017 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tnx namens alle slordige lezers en blinde klikkers.;-))

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2017 om 10:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je even niet op let, blijkt het dus toch te gaan om een abonnement: 'U krijgt na aanmelding de optie om ons betaalde lidmaatschap te activeren waarmee u elke 14 dagen een gratis deal mag bestellen, maar dit is niet verplicht!'

De rekening die je nu hebt ontvangen, lijkt dus voor je lidmaatschap te zijn. Dien een klacht in bij ze (meld ook dat je nog minderjarig bent en van je ouders geen toestemming hebt tot het afsluiten van dit abonnement) https://yourfreedeals.com/faq.php?faq_page=garantie_klachten

Lossen zij het niet op voor je dien dan de klacht in bij https://www.webwinkelkeur.nl/leden/yourfreedealscomnl_1200399.html

marita5
door marita5 - Apr 20, 2017 om 10:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Ilias-030 ,

Bedenktijd abonnement

  1. Heeft u een abonnement afgesloten? Binnen 14 dagen kan u kosteloos en zonder opgave van reden van het abonnement afzien.
  2. Voor de herroeping gebruikt u het standaardformulier (Modelformulier_voor_herroeping.docx). Of u neemt contact met ons op.

Bijlage

Modelformulier_voor_herroeping.docx

Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen .

Afhankelijk van de gekozen periode kan u het lidmaatschap elke maand per e-mail of telefonisch opzeggen.

Pakketten:
Maand: per maand opzegbaar
Kwartaal: per kwartaal opzegbaar
Jaar: stopt automatisch na 1 jaar

bron : yourfreedeals.com

Lees ook hier , koop of dienst afgesloten door minderjarig kind , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-dienst-afgesloten-door-minderjarig-kind

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2017 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u gaat nu wel schermen met het feit dat u minderjarig bent en dus geen abonnement mag afsluiten, maar dat wist u ook toen u due GRATIS oordopjes bestelde.

In het vervolg eerst lezen en verder niets meer kopen op het net.

hansje klein
door hansje klein Apr 20, 2017 om 11:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... zegt moeder-Tijger1 ... tegen een minderjarige zonder ervaring op het internet, die aan de gezondheid wil denken en oordopjes eigenlijk wel een goed idee vindt.

... ik geef TS wel een best redelijke kans met alle hier gegeven tips om van dit contract af te kunnen komen, maar misschien nu de ouders ook over deze onbezonnen actie moest gaan informeren.

tijger1
door tijger1 Apr 20, 2017 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, zonder ervaring op het internet. Daar zitten ze de hele dag op. Schermen met: ik ben nog minderjarig en dus.... is net zo dwaas als schermen met ik ben al 75 of zo....dus.

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2017 om 10:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog even een waarschuwing: Mocht die freedeals om een kopie van je ID vragen als bewijs dat je minderjarig bent, volg dan om ID fraude te voorkomen, de volgende tips https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2013/01/10/laat-u-niet-zomaar-kopieren-voorkom-fraude-met-een-kopie-van-uw-identiteitsbewijs

Belangrijkste stukje uit bovenstaande link even uitgelicht:

Waar staat wat?

  1. Schrijf groot op de kopie dat het een kopie is, voor wie de kopie is bedoeld en de datum.
  2. Streep uw burgerservicenummer door. Hotels enzovoort hebben dit nummer niet nodig.
  3. Het burgerservicenummer staat ook in de strook onderaan. Streep het ook daar door

Il
door Ilias_030 - Apr 20, 2017 om 10:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb net een mail terug gekregen;

Beste Ilias,

Sorry, Sorry, Sorry en nogmaals SORRY! Ik heb deze fout gemaakt en door mijn vakantie is het mij totaal ontschoten!

U had zich aangemeld voor het gratis account en door een naamsverwarring heb ik het account van u omgezet naar een betaald lidmaatschap, terwijl dit eigenlijk moest voor een andere klant met de zelfde voornaam! Ik schaam me diep voor deze fout! Dit had ik willen herstellen maar door alle "vakantie inpak stres" ben ik het totaal vergeten! Nogmaals SORRY!

Hopelijk vergeeft u mij deze ontzettend domme fout! Wilt u nog een product gratis ontvangen zodat ik mijn fout kan goedmaken?

Met vriendelijke groet,
 - Helpdesk

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 20, 2017 om 14:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo dat is persoonlijk, alle vakantiestress bij helpdesk.

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2017 om 10:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Terzijde: dergelijke oordopjes zie ik ook voor 2 - 3 eurootjes bij de Action liggen.

Il
door Ilias_030 Apr 20, 2017 om 10:52
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet het, maar heel erg bedankt voor je hulp, ik denk dat het nu is opgelost!

Cookies
door Cookies Apr 20, 2017 om 10:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Graag gedaan, hoor. En in de toekomst extra alert zijn bij het woordje 'gratis'. Edit: lees nu net dat je mailtje hebt ontvangen. Tip: Bewaar die mail goed.

lo
door lovewinnie - Apr 20, 2017 om 11:05
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Weer zon geval die de voorwaarden niet leest. Daar staat duidelijk in dat u akkoord gaat met maandelijks of kwartaal leveringen of een eventueel lidmaatshap en die kosten wel geld. Masaal gaan voor gratis producten en niet lezen

Il
door Ilias_030 Apr 20, 2017 om 14:15
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het is een fout die zij hebben gemaakt en ik heb niet wat je beweert op start een abbonement gedrukt het is gewoon een foutje vanuit hun kant.

hansje klein
door hansje klein - Apr 20, 2017 om 11:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Alles goed gekomen ...

Daar komt TS er nog met een blauw oog vanaf ... en krijgt nog extra oordopjes gratis aangeboden.

Heeft iemand van onze reageerders de webcare (succesvol) geïnformeerd over deze topic?

Il
door Ilias_030 Apr 20, 2017 om 11:29
4 Antwoorden / 2 Vragen

Wat bedoel je precies?

Cookies
door Cookies Apr 20, 2017 om 11:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: hoezo?

hansje klein
door hansje klein Apr 20, 2017 om 11:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@ Ilias_30. TS heeft inmiddels gemeld, dat het bedrijf een registratiefout heeft gemaakt en er verder geen consequenties aan vastzitten. TS komt er met een blauw oog vanaf ... hoeft dus niet in juridische verwikkelingen verstrikt te raken.

@Carola.83. Het zou door een melding van één van ons aan het bedrijf kunnen zijn, dat de webcare van het bedrijf hier direct heeft gereageerd. Iets wat m.i. toch niet zo vaak gebeurt ... of ben ik nog niet lang genoeg op dit forum om dat als 'vaststelling' te kunnen zeggen?

costnix
door costnix Apr 20, 2017 om 12:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De link naar het bedrijf sturen, wil nog wel eens helpen.

hansje klein
door hansje klein Apr 20, 2017 om 12:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat was mijn vraag, omdat ik me niet kan voorstellen, dat zo'n webcare de hele dag V&B gaat volgen. Inderdaad zal dit een positief effect hebben, alhoewel men wèl het eigen-initiatief voor de vraagsteller wegneemt als tegenargument. Ikzelf heb dit wel eens gedaan (heb de TS daarover wel geïnformeerd), maar bij deze topic was ik het niet!

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 20, 2017 om 14:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ben ik nu de enige die zich vebaasd over het feit dat ts ook nog merkdopjes had verwacht? Gratis en dan nog neppers ook, het zal toch niet.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2017 om 21:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus.... je bent minderjarig als dat je uitkomt?