heksje49
door heksje49 Apr 9, 2008 om 21:29
Elektronica & tv

Garantie?

In juni 2006 heb ik een JVC camcorder gekocht bij Mediamarkt in Eindhoven.Mijn bandjes tot op heden bewerkt op DVD recorder, in januari j.l. wil ik `t proberen op mijn PC, werkt niet. PC herkent de camera niet. Hij is inmiddels 2x onder garantie opgestuurd ( 21-1-08 en 7-3-08)maar werkt nog niet dus op 27-3-08 weer opgestuurd, nu krijg ik `t verwijt dat ik de camera heb opgeblazen.Zij schrijven: Micro controller wederom opgeblazen door aansluiten van de camcorder terwijl deze onder spanning staat en/of het gebruik van een niet geaarde PC. Mijn PC is WEL geaard en als ik geen spanning ( netstroom-advies gebruiksaanwijzing JVC of accu ) mag gebruiken doet de camcorder natuurlijk helemaal niks.


Ik moet nu onderzoekskosten € 44,63 , reparatiekosten € 134,45 of afstand doen.


Dat is toch te gek voor woorden, eerst valt `t onder garantie en zodra `t vooe de 3e keer niet werkt krijg je zo`n hoge kosten dat `t kalf groter is dan de koe! Ik wil gewoon een goed werkend product.


Ik zie uit naar jullie reacties. bvd

548 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

akkefiet
door akkefiet - Apr 10, 2008 om 13:05
1075 Antwoorden / 10 Vragen
0

Waarbij ik me dan nog afvraag in hoeverre dit dan een deugdelijk product is.
Makkelijk gebeurd: je sluit het apparaat aan terwijl de aan/uit knop op aan staat.
Zal menigeen (per ongeluk) weleens overkomen: dat het apparaat niet afdoende beveiligd is en defect raakt lijkt me een ontwerpfout....

Vrgr. AF




heksje49
door heksje49 - Apr 10, 2008 om 14:00
13 Antwoorden / 11 Vragen
0

Hutch,


Bedankt voor je snelle reactie, ik heb de camcorder aangesloten zoals de gebruiksaanwijzing voorschrijft: DV kabel in PC, dan op de camcorder, maar dan komt `t probleem:volgens Media Markt mag ik geen spanning gebruiken, als ik dan vraag hoe `t verder moet weten/geven ze geen antwoord.Ik heb gezegd dat ik een antwoord op mijn vraag wilde, toen voelde de medewerkster zich opeens bedreigd en wilde mij laten verwijderen door Trigiton (beveiliging).Van deze beveiligingsambtenaar kreeg ik te horen dat een camcorder van bijna 2 jaar oud nooit kon werken met een PC van bijna 1 jaar oud.


Ik heb contact gezocht met Consuwijzer maar tot op heden nog niets gehoord, ook heb ik Media Markt Eindhoven en hoofdkantoor in Rotterdam een brief en mail gestuurd.Vanuit Eindhoven heb ik weer de rekening gekregen als antwoord en vanuit Rotterdam een mail met de vermelding dat elke Media Markt zijn eigen problemen oplost wat voor mij betekent dat ik zo geen stap verder kom.


Wat nu nog te doen?


mvg Heksje49

hutch
door hutch - Apr 10, 2008 om 14:35
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Heksje,


".... dat een camcorder van bijna 2 jaar oud nooit kon werken met een PC van bijna 1 jaar oud."


deze uitspraak betwijfel ik ten zeerste, maar daarnaast is deze persoon niet geheel onpartijdig....


Ik heb zojuist MM te Eindhoven een mailtje gestuurd met het verzoek om hier te reageren of, indien dat niet gewenst is, naar mijn emailadres. Volgens (een standaard reactie van) MM kan ik binnen 3 dagen een reactie verwachten.


Gr. Hutch

heksje49
door heksje49 - Apr 10, 2008 om 14:40
13 Antwoorden / 11 Vragen
0

Hutch,


Alvast heel erg bedankt voor je genoemde moeite,ik ben benieuwd.


heksje

heksje49
door heksje49 - Apr 15, 2008 om 18:31
13 Antwoorden / 11 Vragen
0

Hallo Hutch,


Ik wilde je even laten weten dat ik zojuist om 18.00 uur een mail heb ontvangen van MM Eindhoven waarin me wordt medegedeeld dat mijn camcorder kosteloos wordt gerepareerd, excuses voor de manier van handelen en ik krijg er nog een cursusje : hoe zet ik `t op de PC bij :).


Of ik `t te danken heb aan mijn brieven, mail naar de directeur van MM of door jouw bemiddeling maakt niet uit maar ik ben wel heel blij.


Heel hartelijk dank voor de genomen moeite jouwerzijds !!

hutch
door hutch - Apr 15, 2008 om 18:32
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Heksje,


zoals ik het begrijp heeft u nog steeds garantie op die camcorder (mogelijk 2 jaar?).


Uitgaande van dit feit, zit u wel met een klein probleempje. De wetgeving stelt dat binnen de eerste 6 maanden na aankoop, een (opgetreden) defect al aanwezig was ten tijde van de aankoop en dat de verkoper dan moet bewijzen dat dit niet het geval is, m.a.w. dat het defect aan u te wijten is. Maar na die genoemde 6 maanden kan de verkoper van u verlangen dat u aantoont dat het hier een fabricagefout betreft. En dat is in dit geval niet makkelijk, daar het apparaat al gerepareerd is.


".... terwijl deze onder spanning staat..."


Maar het is uiteraard ook mogelijk, dat u die camcorder heeft aangesloten terwijl deze reeds aan stond. Het kan namelijk inderdaad zo zijn, dat u de camcorder dient aan te sluiten voordat u deze aan zet. Echter dit dient dan wel duidelijk in de gebruikershandleiding zijn opgenomen, anders kan en mag de Mediamarkt hier niet op terug vallen, namelijk: hoe zou u dat dan moeten weten?


Terug gaan en naar de manager vragen en met hem overleggen, maar wel eerst de gebruikershandleiding goed doorlezen. Is dit niet expliciet vermeld, dan die handleiding meenemen en hierna verwijzen.


Succes, gr. Hutch

hutch
door hutch - Apr 15, 2008 om 18:57
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Heksje,


dank voor de terugkoppeling. Heel fijn te lezen dat de zaak goed is opgelost. Door wie, is niet belangrijk. Het gaat om het resultaat.


Wel mag er nog een woord van dank gericht worden aan Media-Markt te Eindhoven, voor deze zeer correcte wijze van afhandelen.


 voor MM Eindhoven.


Heksje, heel veel plezier met de camcorder en met de 'cursus'.....


Gr. Hutch

heksje49
door heksje49 - Apr 15, 2008 om 19:40
13 Antwoorden / 11 Vragen
0

Hutch,


De bedankmails zijn meteen verstuurd naar Eindhoven en Rotterdam.


Nogmaals mijn dank


heksje


 

hutch
door hutch - Apr 16, 2008 om 13:15
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Met die emoticon ging het niet helemaal goed......


MediaMarkt Eindhoven:  [d]


Gr. Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer