Garantie Philips tv
Twee jaar geleden een Philips tv van plm 600 euro gekocht.
Een paar weken voor het einde van de tweejarige garantie zat er een streep door het beeld. De winkel waar hij gekocht is heeft hem gehaald en na 2 weken hadden we de zelfde tv maar met een nieuw scherm terug. Ongeveer 5 weken later zelfde mankement, ook dit werd weer keurig opgelost.
Toen na een kleine 3 weken drie strepen door het scherm.
Philips zegt nu (volgens de winkelier) dat ze het niet meer kunnen repareren maar dat ik wel een zelfde type tv kan krijgen maar dan moet ik wel 250 euro bijbetalen, omdat ondertussen de garantie is verlopen. Ik krijg dan wel weer 2 jaar garantie, maar voor mijn gevoel klopt dit niet. Wie weet of Philips en of de winkel eerlijk spel speeld.
Na de 2 jaar garantie is dit een alleszins redelijk aanbod. Een nieuwe tv met weer 2 jaar garantie. De huidige tv is niet meer te herstellen, dus aannemen dat aanbod is mijn advies. En om je vraag te beantwoorden: Wat is hier oneerlijk aan? Je komt er gelet op de omstandigheden zeker goed vanaf. Voor € 250 weer een tv t.w.v. € 500 a 600, en weer 2 jaar garantie.
Ik vind het een zeer onredelijk aanbod, aangezien je mag verwachten dat een TV langer dan 2 jaar mee gaat. Zou het dan ook niet accepteren.
[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 16:52]Ik vind het een zeer onredelijk aanbod, aangezien je mag verwachten dat een TV langer dan 2 jaar mee gaat. Zou het dan ook niet accepteren.
Ik vind dit een mooi aanbod tenslotte 2 jaar gekeken, dus een gebruiks tijd van 4 jaar bepaalt.
[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 16:52]Ik vind het een zeer onredelijk aanbod, aangezien je mag verwachten dat een TV langer dan 2 jaar mee gaat. Zou het dan ook niet accepteren.
Een TV mag inderdaad langer meegaan dan 2 jaar, maar wat vind jij dan wel redelijk? Een nieuwe TV helemaal gratis voor niks? Dacht het toch niet. TS heeft immers al wel 2 jaar van z'n TV genoten.....
Economisch gezien is een TV in, pak hem beet, 4 à 5 jaar afgeschreven. Als die TV van €600 dan na 2 jaar niet meer te repareren is heb je die TV voor, pak hem beet, €250 à €300 'verbruikt' en goh, laten ze dát nu net aan TS aanbieden als korting op een nieuwe TV......
Kortom, aan het aanbod is niets 'onredelijk'....
Freya
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer