ji
door jikja Mar 30, 2012 om 14:43
Elektronica & tv

Garantie Philips tv

Twee jaar geleden een Philips tv van plm 600 euro gekocht.
Een paar weken voor het einde van de tweejarige garantie zat er een streep door het beeld. De winkel waar hij gekocht is heeft hem gehaald en na 2 weken hadden we de zelfde tv maar met een nieuw scherm terug. Ongeveer 5 weken later zelfde mankement, ook dit werd weer keurig opgelost.
Toen na een kleine 3 weken drie strepen door het scherm.
Philips zegt nu (volgens de winkelier) dat ze het niet meer kunnen repareren maar dat ik wel een zelfde type tv kan krijgen maar dan moet ik wel 250 euro bijbetalen, omdat ondertussen de garantie is verlopen. Ik krijg dan wel weer 2 jaar garantie, maar voor mijn gevoel klopt dit niet. Wie weet of Philips en of de winkel eerlijk spel speeld.

1507 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2012 om 14:51
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Na de 2 jaar garantie is dit een alleszins redelijk aanbod. Een nieuwe tv met weer 2 jaar garantie. De huidige tv is niet meer te herstellen, dus aannemen dat aanbod is mijn advies. En om je vraag te beantwoorden: Wat is hier oneerlijk aan? Je komt er gelet op de omstandigheden zeker goed vanaf. Voor € 250 weer een tv t.w.v. € 500 a 600, en weer 2 jaar garantie.

getty
door getty - Mar 30, 2012 om 14:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vind het ook niet onredelijk. Voorkom een hoop gezeur en frustratie en accepteer het aanbod.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2012 om 16:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind het een zeer onredelijk aanbod, aangezien je mag verwachten dat een TV langer dan 2 jaar mee gaat. Zou het dan ook niet accepteren.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 30, 2012 om 16:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 16:52]Ik vind het een zeer onredelijk aanbod, aangezien je mag verwachten dat een TV langer dan 2 jaar mee gaat. Zou het dan ook niet accepteren.

Ik vind dit een mooi aanbod tenslotte 2 jaar gekeken, dus een gebruiks tijd van 4 jaar bepaalt.

freya
door freya - Mar 30, 2012 om 17:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 16:52]Ik vind het een zeer onredelijk aanbod, aangezien je mag verwachten dat een TV langer dan 2 jaar mee gaat. Zou het dan ook niet accepteren.
Een TV mag inderdaad langer meegaan dan 2 jaar, maar wat vind jij dan wel redelijk? Een nieuwe TV helemaal gratis voor niks? Dacht het toch niet. TS heeft immers al wel 2 jaar van z'n TV genoten.....

Economisch gezien is een TV in, pak hem beet, 4 à 5 jaar afgeschreven. Als die TV van €600 dan na 2 jaar niet meer te repareren is heb je die TV voor, pak hem beet, €250 à €300 'verbruikt' en goh, laten ze dát nu net aan TS aanbieden als korting op een nieuwe TV......

Kortom, aan het aanbod is niets 'onredelijk'....

Freya