Geen Garantie?
In januari 2005 een Scharp LCD televisie gekocht. Type LC-32ga4e. 14dagen terug kwamen er gekleurde strepen in het beeld. Ik heb 3 jaar garantie en de TV is opgehaald en onderzocht door Elesco Heteren BV. Vervolgens heb ik een brief van hun ontvangen. Hier staat in dat het defect is ontstaan door val of stootschade. Dit is voor 100% zeker NIET het geval. Ze gaan hem niet meer maken. Kan iemand mij helpen, over wat ik moet doen? Wat zijn m'n rechten ? Hoe kan ik bewijzen dat er geen stoot of val schade is en dat ze hem moeten maken. Bedankt en vriendelijke groet Rene Hamer
Hoi Rene,
Het Burgerlijk Wetboek stelt, dat binnen de garantieperiode de verkoper moet bewijzen dat die schade ontstaan is door jouw nalatigheid.
Het alleen mededelen is natuurlijk niet voldoende en is ook geen bewijs. Het moet wel echt bewijs zijn.
Elesco Heteren BV moet deze TV gewoon (laten) repareren.
Lees dit ook maar eens: Sta Ik Sterk
Ik zou zeggen, ga eens terug deel de verkoper mede wat hier boven staat. Laat je ook niet zo gauw wegsturen. Jij hebt recht op garantie.
Tip: bekijk jouw TV ook nog eens heel goed; wie zegt niet dat die TV inderdaad gevallen is, maar dan door Elesco.......... (dus nadat jij deze hebt afgeleverd...)
Succes,
gr. Hutch
Op grond van nedferlandse en Europese garantie wetgeving mag u er toch echt vanuit .aan dat gerepareerd moet worden. Dit tenzij de verkoper glashard kan bewijzen dat de oorzaak bij u zou liggen en m.i. kunnen ze dat niet.
Advies: per aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging (nogmaals) aandringen op reparatie conform garantieregels.
Succes
Als het defekt zou ontstaan zijn door vallen of stoten, zou dit van de buitenkant te zien moeten zijn. De persoon aan wie u het toestel ter reparatie aangeboden zou dit dan dus gezien en u daarvan op de hoogte gesteld moeten hebben. Is dit niet het geval, dan is het moeilijk om aan te tonen dat het toestel hierdoor defekt is. De enige mogelijkheid die dan nog bestaat is dan transportschade.
Elesco Heteren BV. voert de garantie uit voor Sharp, heb zelf ook een defect gehad met dit type lcd tv, naar paar weken de voeding kapot, netjes gehaald en terug bezorgd door een bode.
Toestel moet wel in orginele verpakking worden aangeboden ter reparatie dit tegen het beschadigen tijdens het transport.
abcdefe, il lees in de vraag dat het apparaat is opgehaald door de firma.
Bovendien is het helemaal niet nodig om een defect apparaat in originele verpakking in te leveren, dat kan bijn ook niet gelet op de plastic foliën etc. Bovendien is de verkoper/leverancier veranrwoordelijk voor transport naar elders.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer