ha
door hamerr Feb 25, 2006 om 15:57
Elektronica & tv

Geen Garantie?

In januari 2005 een Scharp LCD televisie gekocht. Type LC-32ga4e. 14dagen terug kwamen er gekleurde strepen in het beeld. Ik heb 3 jaar garantie en de TV is opgehaald en onderzocht door Elesco Heteren BV. Vervolgens heb ik een brief van hun ontvangen. Hier staat in dat het defect is ontstaan door val of stootschade. Dit is voor 100% zeker NIET het geval. Ze gaan hem niet meer maken. Kan iemand mij helpen, over wat ik moet doen? Wat zijn m'n rechten ? Hoe kan ik bewijzen dat er geen stoot of val schade is en dat ze hem moeten maken. Bedankt en vriendelijke groet Rene Hamer 

307 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Feb 25, 2006 om 16:10
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hoi Rene,


Het Burgerlijk Wetboek stelt, dat binnen de garantieperiode de verkoper moet bewijzen dat die schade ontstaan is door jouw nalatigheid.


Het alleen mededelen is natuurlijk niet voldoende en is ook geen bewijs. Het moet wel echt bewijs zijn.


Elesco Heteren BV moet deze TV gewoon (laten) repareren.


Lees dit ook maar eens: Sta Ik Sterk


Ik zou zeggen, ga eens terug deel de verkoper mede wat hier boven staat. Laat je ook niet zo gauw wegsturen. Jij hebt recht op garantie.


Tip: bekijk jouw TV ook nog eens heel goed; wie zegt niet dat die TV inderdaad gevallen is, maar dan door Elesco.......... (dus nadat jij deze hebt afgeleverd...)


Succes,


gr. Hutch

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2006 om 16:14
16966 Antwoorden / 202 Vragen
0

Op grond van nedferlandse en Europese garantie wetgeving mag u er toch echt vanuit .aan dat  gerepareerd moet worden. Dit tenzij de verkoper glashard kan bewijzen dat de oorzaak bij u zou liggen en m.i. kunnen ze dat niet.


Advies: per aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging (nogmaals) aandringen op reparatie conform garantieregels.


 


Succes

technifreak
door technifreak - Feb 26, 2006 om 20:28
142 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als het defekt zou ontstaan zijn door vallen of stoten, zou dit van de buitenkant te zien moeten zijn. De persoon aan wie u het toestel ter reparatie aangeboden zou dit dan dus gezien en u daarvan op de hoogte gesteld moeten hebben. Is dit niet het geval, dan is het moeilijk om aan te tonen dat het toestel hierdoor defekt is. De enige mogelijkheid die dan nog bestaat is dan transportschade.

  


ab
door abcdefe - Feb 26, 2006 om 21:28
23 Antwoorden / 0 Vragen
0

Elesco Heteren BV. voert de garantie uit voor Sharp, heb zelf ook een defect gehad met dit type lcd tv, naar paar weken de voeding kapot, netjes gehaald en terug bezorgd door een bode.


Toestel moet wel in orginele verpakking  worden aangeboden ter reparatie dit tegen het  beschadigen tijdens het transport.


 

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 27, 2006 om 09:09
16966 Antwoorden / 202 Vragen
0

abcdefe, il lees in de vraag dat het apparaat is opgehaald door de firma.


Bovendien is het helemaal niet nodig om een defect apparaat in originele verpakking in te leveren, dat kan bijn ook niet gelet op de plastic foliën etc. Bovendien is de verkoper/leverancier veranrwoordelijk voor transport naar elders.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer