ba
door balletvos Nov 23, 2006 om 16:55
Elektronica & tv

Geen gesproken woord bij afspelen dvd

Al geruime tijd heb ik een heel raar probleem:

Bij het afspelen van sommige dvd's (goedkoop EN duur!) gaat alles goed met beeld en geluid TOT de hoofdfilm!                               Dan heb ik namelijk nog steeds een heel goed beeld en geluid van muziek etc., maar NIET meer het geluid van het GESPROKEN WOORD!!!                                                                              Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik een paar goedkopere dvd's had gekocht; maar later bleek het ook bij duurdere koopdvd's te gebeuren. En dan ook weer niet bij iedere dvd; dat is namelijk het rare!

Zijn er meer mensen die dit al eens hebben meegemaakt???          Ik hoor het graag!!!                                                                   De dvd speler waar ik de dvd's op afspeel is wel een goedkope, gratis verkregen dvd speler (bij een bestelling bij VikingDirekt) van het merk TomTec.                                                                           En een aantal duurdere dvd's waar het probleem bij voorkomt, zijn wel beveiligd tegen kopieren. Maar de andere duurdere dvd's weer niet!

5728 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat is het typenummer?

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is de TomTec DVD968

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al een andere speler geprobeerd of het fenomeen zich daar ook voordoet? het kan aan de speler liggen. Om een voorbeeld te noemen: ik heb een goedkope DVD met een Mozart Opera die in 16:9 zou moeten schakelen. Bij de DVD speler doet die dat niet en ik dacht dus: DVD stuk. Op de speler van de PC werkt het echter vlekkeloos.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor dit apparaat is alleen als nadeel opgegeven dat het niet met 5.1 kabelsetje wordt geleverd. audio (technisch) geen echt probleem.

succes met de andere mogelijke oplossingen

ve
door verwijderd - Nov 23, 2006 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als U het menu van de DVD speler doorloopt zou U deze uitschakel mogelijkheid moeten vinden, ooit blijkbaar een verkeerde knop ingedrukt, heeft dus niets met prijzen te maken..

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal de diverse mogelijkheden dit weekend eens uit gaan proberen. Al heb ik al wel een keer een dvd die het bij mij niet deed bij de buren uitgeprobeerd; en daar deed hij het toen dus WEL!!!

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal!

Reuze bedankt voor al jullie antwoorden; mijn probleem is opgelost!!!

Als eerste heb ik gekeken of de dvd's wel op mijn pc af te spelen zijn MET gesproken woord; en dat was dus wel zo.

Vervolgens ben ik op de dvd speler gaan kijken naar de LANG/R/L. En daar kreeg ik bij 1. (engels) er een andere spraak doorheen, bij 2. (duits) heeeeeel ver op de achtergrond wat spraak te horen, en bij 3. (2CH) er een andere spraak doorheenb en af en toe zomaar even ietsjes spraak.

Maar de uiteindelijke OPLOSSING!!! heb ik gevonden door toch maar eens naar de luidspreker instellingen in de SETUP te kijken. En daar ontdekte ik dat er bij het mixen UIT geselecteerd was; en die heb ik nu op STEREO gezet, en nu heb ik dus wel gewoon spraak op de dvd's!!!

Groetjes van Mieke.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo balletvos,

Dit heeft met de geluidsinstelling te maken en hoe je het geluid beluisterd. Hoeveel luidsprekers worden er b.v. gebruikt? En loopt het geluid via een versterker?
Waarschijnlijk wordt er géén gebruik gemaakt van een 'surroundset' of er is wèl sprake van een dergelijke set, maar er zijn wellicht maar twee luidsprekers (stereo) op aangesloten?

Als je het geluid van de DVD-speler bij het afspelen van een film op b.v. DTS hebt staan, dan wordt het geluid over meerdere kanalen (luidsprekers) weergegeven. De 'spraak' wordt dan hoofdzakelijk weergegeven over de 'centrale' luidspreker. Als deze niet is aangesloten (of defect is) lijkt het net of er bijna geen spraak in de film zit.
Controleer dus de luidsprekers en/of instelling op de DVD-speler.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een kleine aanvulling Mieke.
Bedenk goed dat het geluid niet op elke DVD op dezelfde manier is opgeslagen. Vaak staat het geluid in meerdere formaten op de DVD. Als je dus een DVD gaat afspelen kijk dan altijd eerst even in de 'audiosetup' van de DVD en kies daar het juiste audioformaat.

Freya