cschouten_1
door cschouten_1 Oct 2, 2013 om 13:12
Elektronica & tv

Geluid alleen bij donker beeld monitor.

Ik kijk tv op mijn monitor Syncmaster P2370HD en HumaxIRHD 5000c. De beide apparaten zijn verbonden door een HDMI kabel. Bij een donker beeld op de monitor krijg ik een irritant zoemtoontje te horen.
Bvb. bij overschakelen naar andere zender. Bij normaal helder beeld is het geluid niet te horen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

662 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2013 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cschouten,

Al eens een ander kabeltje geprobeerd?

cschouten_1
door cschouten_1 - Oct 7, 2013 om 16:57
26 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 2 okt 2013, 18:32]Hallo cschouten,

Al eens een ander kabeltje geprobeerd?

Beste Edrick,
Zojuist een nieuw HDMI (GOLD) kabeltje gehaald en aangesloten.
Jammer genoeg geen verbetering.
Hopelijk heeft u nog een ander ideetje.
Mvg,
Cees

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2013 om 17:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op dit (klik) forum wordt door @wiethoofd op 4-7-2009 het advies gegeven om het backlight iets hoger te zetten, weliswaar voor een ander type.

cschouten_1
door cschouten_1 - Oct 8, 2013 om 12:31
26 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 7 okt 2013, 17:12]Op dit (klik) forum wordt door @wiethoofd op 4-7-2009 het advies gegeven om het backlight iets hoger te zetten, weliswaar voor een ander type.

Beste aurora1,
Als ik het backlight op 10 zet, dan krijg ik het zoemtoontje bij donker beeld.
Bij 9 en lager( tot 0) krijg ik het vervelende zoemtoontje bij helder beeld.
Vreemd toch?