henson
door henson Feb 24, 2013 om 22:05
Elektronica & tv

Groene verkleuring bij homevideo opnames

Bij het afspelen (en dus ook opnemen) van analoge video 8 bandjes is er rechts een kleine groene verkleuring van het beeld en onder zit een wit streepje. Dit is te zien op de videobewerkingsprogramma's op mijn computer, direct bij preview en ook na de opname, alsmede wanneer ik de beelden afspeel via de camcorder-ingang van mijn dvd/hd recorder....het beeld via de cameramonitor is echter prima, en ook als ik het direct op een tv afspeel (composiet) is het beeld ok.

Ik wil het beeld echter opnemen om te bewerken en digitaliseren. Wie weet wat er hier aan de hand is en hoe kan ik dit oplossen.
Heb alle beeld/opname-instellingen reeds geprobeerd, maar niets helpt.
(Weet iemand misschien een (oud) programma dat op XP draait waarbij je aan kunt geven of je 3:4 of 16:9 beeldverhouding kunt kiezen, volgens mij ligt het namelijk daaraan, maar kan dit niet in mijn (oude Pinnacle of U-lead programma's, versie 7, instellen).