we
door westerhuis_1 Jun 22, 2009 om 18:20
Elektronica & tv

Handset niet geregistreerd

Hallo, zit ik even met een probleem! Gisteren mijn nieuwe antwoordapparaat geïnstaleerd, alle snoertjes met elkaar verbonden..doet alleen het antwoordspparaat het nog, de telefoon (panasonic KX-A143EXC) geeft alleen linksonder knipperend aan dat het niet verbonden is met het basis station! De draden/snoertjes heb ik al zo'n 50x op een elke andere manier proberen te verbinden, maar de telefoon blijft aangeven dat er geen connectie is.

Ook als ik alles van het antwoordapparaat weghaal, en alleen de telefoon aansluit, knippert het niet aangemeld icoontje

Gebruiksaanwijzing erbij gehaald, die zegt: rechtsboven op de knop drukken, dan wordt het scherm leeg, dan ongeveer 5 seconden op de knop liks op het basis staion drukken..maar al druk ik 5 minuten, ik krijg nog steeds geen pieptoon dat de telefoon weer aangemeld is..

Panasonic gebeld, die zegt dat ik met de telefoon en het antwoordapparaat naar het verkooppunt moet gaan waar ik het gekocht hen (telefoon 4 jaar geleden bij V&D gekocht, antwoordapparaat afgelopen weekend bij Mediamarkt ) maar dat lijkt me zo omslachtig, er moet toch een makkelijker oplossing voor zijn..mischien weet iemand een inlog/aanmeldcode die ik kan intoetsen ? hij vraagt wel om een of andere code  (piepje en twee streepjes die van links naar rechts bewegen) Ik heb al 0000 gerpobeerd..Dus techneuten en probleemoplossers van Nederland..help asjeblieft!

De 2e telefoon boven doet het nog wel gewoon (uitgaande telefoontjes, als ik mijn nummer met mijn gsm bel, krijg ik te horen dat er geen verbinding mogelijk is..Ben dus alleen per gsm bereikbaar, is voor even niet erg, maar op de langere termijn...

Moet ik gewoon een nieuwe telefoon kopen met antwoordapparaat?

Help!

A.L. Westerhuis  Nieuwegein.

2822 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 22, 2009 om 19:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag alw, heeft u al geprobeerd door van alle stoestellen eerst de electra af te halen, vervolgens draad van tel. stopcontact (of modem als tel. via modem loopt) naar antw.app. dan aa verbinden met telefoon (basisstation) erna pas alle electra weer aansluiten. Probeer anders ook nog met eerst even de batterij uit de tel. te halen en terug te zetten. Kijk ook nog in de gebruiksaanw. van het aa of er nog iets gemeld wordt over soort stekker.

Ssucces en vr. gr.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 23, 2009 om 12:12
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik heb het idee dat u dingen door elkaar haalt. Ik kan nergens iets vinden over ene Panasonic KX-A143EXC. De aanmeldprocedure die u omschrijft lijkt op die van een Siemens DECT-telefoon.

Probeert u eens het volgende: - toestel aanzetten   - kort op 'ophangen' drukken   - op basisstation ca 3 seconden knop met de punt en de 3 groter-wordende schijfjes drukken, tot dat er een piep komt   - leg nu het toestel op het basisstation, u krijgt nu een registratiesignaal   - wacht tot u een bevestigingssignaal krijgt en het display niet meer knippert

Ik hoop dat ik u hiermee heb kunnen helpen. Zoniet, kunt u dan nog even het typenummer nakijken? (basis + toestel, beter nog de echte 'naam' van de complete set)

we
door westerhuis_1 - Jun 23, 2009 om 13:31
6 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo. ik heb allebei de antwoorden geprobeerd, maar geen van beide hielpen..

Panasonic maar weer gebeld...om de pin te achterhalen moest ik *7000 intoetsen en dan -->, dan vraagt het om een nieuwe code...maar ook dat hielp niet.. (geheugen vol)  ...in de gebruiksaanwijzing staat ook, ga naar bs instel druk op -->, maar dan geeft het 3 piepjes (niet mogelijk)

Panasonic maar weer gebeld..ga naar het verkooppunt..(v&D)         Ik wacht eerst even andere oplossingen af op deze site, anders ga ik maar terug naar de winkel, een nieuwe telefoon+ antwoordapparaat halen!  Raar, met het oude antwoordappaat+telefoon ging alles goed,alleen het antwoordapparaat deed het steeds slechter, vandaar...

Bedankt voor de antwoorden

A.L. Westerhuis, Nieuwegein.

we
door westerhuis_1 - Jun 23, 2009 om 13:33
6 Antwoorden / 12 Vragen

Het Panasonic telefoontoestel is KX-TCD430NL

A.L. Westerhuis, Nieuwegein.

dirck
door dirck - Jun 23, 2009 om 14:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Een handleiding voor de KX-TCD430NL kan ik zo gauw niet vinden, wel de handleiding voor de Panasonic KX-TCD430BL
Panasonic-KX-TCD430BL/handleiding

Ik zie dat jezelf ook de handleiding gebruikt hebt, maar in ieder geval staat op pagina 24 beschreven hoe je een handset kunt aanmelden.

Maar als het goed is, dan moet de handset automatisch weer aangemeld worden op het basisstation.

Als je inplaats van de Panasonic nu eens een bedraad telefoontoestel aansluit via het antwoordapparaat, dan kun je misschien te weten komen waaraan het zou kunnen liggen.

aurora1
door aurora1 - Jun 23, 2009 om 22:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het oude antw.app. met een cassettebandje werkt, kunt u misschien met koppen reinigen (wattenstaafje met alcohol bijv.) en eventueel een nieuw cassettebandje het apparaat weer goed werkend krijgen en vervolgens uw boodschap opnieuw inspreken. Lees anders ook nog de gebruiksaanw. van het oude antw.app.

Gebruikte standaardcodes in diverse toestellen zijn vaak 0000 (heeft u geprobeerd) of 1234 oid.

vr.gr.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 24, 2009 om 15:19
1163 Antwoorden / 60 Vragen

...tja, een typfout is natuurlijk snel gemaakt.....    :-(

we
door westerhuis_1 - Jun 27, 2009 om 01:59
6 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Mensen,

Uiteindelijk heb ik maar een nieuw telefoonsetje gekocht. Ben eerst teruggegaan naar het verkooppunt (V&D Utrecht), maar daar hadden ze geen mogelijkheid om het te testen, en het opsturen naar de leverancier koste al €30..Ze hadden wel een telefoon-antwoordapparaat combinatie, maar die had ik bij de Media Markt voor €10 minder gezien. Terug naar Media Markt, naar de service afdeling, gevraagd of ze de telefoon even konden testen..niet verteld dat ik het ergens anders had gekocht..en de telefoon was zo dood als een pier. (gewoon toeval werd er gezegd..)NU had ik dus een splinternieuw antwoordapparaat, maar geen telefoon..Dus bij de M.M. een setje, weer van Panasonic gekocht, die ik later bij thuiskomst zonder problemen heb kunnen aansluiten! Alles doet het perfect! Op google heb ik even het toestel bekeken, en hij was overal 10 tot 20 euro duurder dan wat ik ervoor betaald heb.

Er werd wel verteld dat dect telefoons tegenwoordig maar 4 tot 5 jaar meegaan..! En deze was al 4 jaar oud...ergens belachelijk toch?

Iedereen heel hartelijk bedankt voor jullie hulp op mijn vraag.

A.L. Westerhuis,  Nieuwegein

aurora1
door aurora1 - Jun 30, 2009 om 00:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugmelden alw en graag gedaan. Ik heb mijn dect e.d. opgeruimd (die overigens wel werkte met mijn ouderwetse aa met bandje) en heb weer overal oude gewone en een ouder type draadloos (van zolder en Kringloper) aangesloten en daarop mijn oeroude aa aangesloten. Werkt alles prima....

Veel plezier met de multifunctionele nieuwe telefoon.

vr.gr.