jc
door jcaspers Oct 18, 2009 om 15:35
Elektronica & tv

Harddisk met decoder voor Ziggo en DVD?

Ik heb Ziggo, daarvoor een Humax decoder voor de digitale tv. Nu heb ik ook nog een videorecorder, en dat geheel werkt niet zo best. Je neemt analoog op en dat beeld is nu heel slecht en ik kan nooit iets opnemen en naar een andere zender kijken.

Ik wil door een decoder, harddisk en dvd in één. Heb een kleine TV, Sharp die niet HD ready is. Ik hoef ook niet allerlei extra scherpe dure toestanden maar wil wel gebruiksgemak.

Wat is een goede oplossing? Als ik de HUMAX harddiskrecorder koop dan kan ik 100 uur opnemen en zit de decoder erin maar geen dvd. Evt een aparte dvdspeler kan, maar extra randapparatuur verslechtert het signaal. Dus all in one is handiger. Maar misschien moet ik de DVD ook gewoon laten. Is niet zo erg ik huur toch nooit iets. Krijg echter wel heel af en toe een DVDtje.

876 5 Rapporteer

holpen
door holpen - Oct 18, 2009 om 15:49
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet kunt opnemen terwijl je naar een andere zender kijkt, dan is de boel niet goed aangesloten! Normaal gesproken wordt je analoge signaal doorgelust naar je videorecorder, terwijl het digitale signaal naar de tv gaat. En die kun je onafhankelijk van elkaar op aparte kanalen instellen. Dus daar zit al iets fout.

Een alles-in-één-apparaat is qua gebruiksgemak misschien wel het gemakkelijkst. Maar het hoeft niet per sé. Dat extra randapparatuur het signaal verslechtert, is alleen maar waar als je ze in serie achter elkaar doorschakelt. Als je tv bijvoorbeeld twee scart-ingangen heeft, is het geen enkel probleem. DVD-ding op de ene en recorder op de andere aansluiten.

Hoe dan ook, ga eens langs een paar winkels (echte vakzaken), laat je goed voorlichten en maak dan een keuze.

Succes!

jc
door jcaspers - Oct 18, 2009 om 15:55
74 Antwoorden / 100 Vragen

Dank voor je reactie.

Ik had ook al zo'n idee dus toen het serviceteam van Ziggo hier was, meteen een afspraak gemaakt. Nou daar heb je dus helemaal niets aan want het enige wat ie zei was 'zit goed' ik zei dat het eerder wel ging, één kijken één opnemen maar dat kon niet volgens hem. PFFFFFFF

Bij de 'speciaalzaak' hebben ze me een scartkabel en splitter verkocht en deze maken nu juist dat het zo slecht werkt.

Dus ik vraag me echt af of er nog vakzaken zijn en mensen die het weten.
Ik heb in een andere vakzaak gevraagd naar een goede kabel naar boven en heb slechte kwaliteit meegekregen.

poltol
door poltol - Oct 18, 2009 om 18:52
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik zie hier dat u het over boven heeft. Als u probeert om het signaal na de decoder te splitsen dan snap ik uw probleem. Dat gaat namelijk niet. Uit de decoder kunt u maar één [1] signaal naar een TV leiden. Als u boven ook digi TV wilt bekijken dan moet u toch echt een tweede decoder aanschaffen. Dus analoog naar boven en daar de [tweede] DIGI decoder aansluiten en dan door naar de TV.

Succes, poltol

kenwel2
door kenwel2 - Oct 18, 2009 om 21:50
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag jcaspers: ' en splitter verkocht' ik haat splitters!! Splitters verzieken je aangeleverde signaal namelijk. Dan heb je ook nog een groot verschil in wat voor splitter(s). Het tegenwoordig aangeleverde signaal (daar gaaan we weer..!) om optimaal van al de digitale aangeleverde diensten te kunnen genieten voor 100% is in zeker 90% te weinig 'vroeger'had je genoeg aan zo'n 64-64 db signaal op je aansluitpunt, dat is nu zeer zeker niet (meer) het geval. Je moet tegenwoordig zeker 70db aangelverd krijgen! (Maar goed, ik schrijf hierover niets meer) volgens de kabelaars is het toch niet waar...laat de kabelkijkers maar dom heet dat ...ik kan er een boek over vol schrijven, maar daar heeft de (huidige) moderne internetter/digitale kijker nu niets aan, de kabelaars moeten eerst eens zorgen voor fatsoenlijker signaal! Wat ik hier heb beschreven wordt ten alle tijden ten stelligste ontkend, omdat het allemaal te veel poen kost om e.e.a beter aan te kunnen leveren. Het door mij omschreven probleem doet zich al meer dan 10jr voor! Toen al was er in erg veel gevallen veel te weinig signaal, te denken valt dan aan veel te lange kabellengtes (coax 12) van mt naar huisaansluiting. e.e.a is wel op te lossen, het kost (nogmaals!) investering door de kabelaar(s) Veel te vlug wordt aan klanten doorgegeven, dat ze maar een goede (retour)versterker aan moeten schaffen, ook dat is nonsens (in de meeste gevallen dan) het signaal dient gewoonweg goed te zijn, zodat je de normale apparatuur, zoals inderdaad een dvd recorder en lcd tv aan kunt sluiten, alsook eventueel een 2e (analoge) coax naar je slaapkamer bijvoorbeeld.

Groeten van (malle) Henri , en dit is echt geen fictie-verhaaltje!

jc
door jcaspers - Oct 29, 2009 om 17:27
74 Antwoorden / 100 Vragen

Het werkt nog niet, niet zonder en niet met splitter. Als ik de decoder en Tv alleen met een kabel verbindt heb ik heel slecht beeld, met scart erbij is het wel goed. Alleen scart werkt ook niet. Dan heb ik alleen nog een scart over voor de video met tv en moet dat via de splitter. Vroeger heb ik dit ooit anders gehad maar ik kom er nu niet meer uit.
Nu zei men in de winkel dat je ook twee decoders van verschillende merken kan gebruiken. Hoe/wat is me nog een raadsel. Ik heb een Humax en een bon voor een samsung ontvanger voor 15 euro. Dat is misschien sowieso handig om te halen, extra kastje, extra smartcard.
Maar werkt dit twee decoders op 1 tv en een video?????