Geert38
door Geert38 Jun 30, 2022 om 09:58
Elektronica & tv

Heb meer mensen zaken gedaan met zedra uit lichtenvoorde wil daar iets bestellen

Ik wil zaken doen met zedra uit lichtenvoorde alleen ik probeer die gene te bellen alleen krijg hem niet te pakken namelijk
Ik krijg een beetje rare gevoelens daarbij

Mvg geert

4201 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 30, 2022 om 10:03
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze info m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid etc.: (en bij twijfel niet bestellen).   Aanvullend: ik heb inmiddels de website gezien en men is niet aangesloten bij een keurmerk.

Verder kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot vermoeden komt dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie.

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. En ook een inschrijving bij de KvK.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 30, 2022 om 10:41
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een ps: op de site staan 4 medewerkers dus is het in ieder geval vreemd dat niemand bereikbaar blijkt te zijn.

Geert38
door Geert38 - Jun 30, 2022 om 10:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankje wel voor de reactie
Op hun site staat zelfs openingstijden daarom twijfel ik enorm namelijk

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 30, 2022 om 10:33
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Geert38 ,

Bezint voordat ge begint .

Deze site is geregistreerd op 30 - 5 - 2022 , amper 1 maand oud , adres is een woonhuis .
Zedra.nl is een bedrijfsonderdeel van Hashim te Lichtenvoorde , verkoopt ook via bol.com., is een eenmanszaak .
Contactpersoon : jeroen***0gmail.com
In de voorwaarden verwijzen ze bij klachten naar webwinkelkeur , zijn hier niet bij aangesloten .
In de voorwaarden staat een ander telefoonnummer !!! , dan op de site : Telefoonnummer: 316 33 742 446  tijdens kantooruren.

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 30, 2022 om 10:44
16845 Antwoorden / 202 Vragen

De site ziet er zeer gelikt uit, 4 medewerkers. Wel éénmanszaak.

marita5
door marita5 Jun 30, 2022 om 10:49
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Juist , staat bij Kvk ingeschrven als een eenmanszaak https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=78088194&start=0&site=kvk2014

Geert38
door Geert38 Jun 30, 2022 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wacht even af heb ze een WhatsApp gestuurt kijken als ze reageren en dan haal ik zelf de spullen op
Bedankt voor de reactie

marita5
door marita5 Jun 30, 2022 om 10:53
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Is uw eigen keus , maar geen haar op mijn hoofd die daar zou bestellen . Site is amper 1 maand oud en verwijzen naar webwinkelkeur , waarbij ze niet zijn aangesloten .

rj
door rjw Jun 30, 2022 om 11:43
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dat een site pas net bestaat is natuurlijk geen reden om er geen zaken mee te doen. Als je zo redeneert kan er nooit meer een bedrijf beginnen.

marita5
door marita5 Jun 30, 2022 om 12:03
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Maar wel een site , die nu al niet bereikbaar is , verwijst naar webwinkelkeur waar ze niet bij zijn aangesloten . In de voorwaarden een ander tel.nr als op de site . zeer betrouwbaar !!!

Geert38
door Geert38 Jul 4, 2022 om 20:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ik heb bij ze besteld je jullie raden het denk al de site is uit de lucht en de telefoon niet meer te bereiken op alles
Moeilijk om zo aangifte tedoen denk ik zo of kan dat wel

Topantwoord

sira
door sira - Jun 30, 2022 om 10:35
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik krijg een beetje rare gevoelens daarbij

Dan niet daar bestellen.

marita5
door marita5 - Jul 4, 2022 om 21:06
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Geert38 ,

N.a.v uw reactie ,

De site kan ik niet meer vinden , verkoopt wel nog via Bol.com

Vreemd , op 31 - 5 - 2022 is de site opnieuw geregistreerd , maar nu een ander contactpersoon : derzahi***@gmail.com

Zie ook deze link ,

https://www.scamadviser.com/check-website/zedra.nl

De site is inmiddels bekend bij de Politie .

Geert38
door Geert38 Jul 4, 2022 om 21:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kan je zien dat die wat verkoopt bij bol.com

marita5
door marita5 Jul 4, 2022 om 22:18
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Zie deze link , klik links bovenaan in het rijtje onder Zedra op aanbod  https://www.bol.com/nl/nl/v/zedra/1716262/?sellingOfferId=3bf625fb15603ac8526841d3dae87bf5

Geert38
door Geert38 Jul 5, 2022 om 10:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Top dankje wel
Ik heb ook gelijk bol.com ingelicht en heb via bol.com een mailtje gestuurd naar zedra kijken als ze reageren anders rij ik vrijdag langs ze huis in Lichtenvoorde kijken als er iemand thuis is

marita5
door marita5 Jul 5, 2022 om 10:35
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

marita5
door marita5 Jul 5, 2022 om 11:05
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik verder controleer op btw nummer , kom ik uit bij een andere website , zelfde Kvk nummer , Dropshipper https://www.sendova.de/pages/bedingungen-fur-die-mediation

Wesley5
door Wesley5 - Jul 6, 2022 om 10:13
2 Antwoorden / Vragen

Helaas ik wel,
Na de betaling ging de site plat en was email/telefonie niet meer bereikbaar.
Voor nu heb ik aangifte gedaan van oplichting.
Zelf ook op onderzoek gegaan naar de persoon achter deze site.
De naam is
[edit - redactie]
Woont in lichtenvoorde.
Een rijtjeshuis.
Ook familie leden hebben bv's in deze plaats. Zijn onder verschillende firmas actief op bol.com
Op social media ook gezien dat vrienden en familie werken voor bol.com of advies  bureaus runnen met bol.com als hoofdklant. Ook zijn er kennissen van deze die de reclame voor bol.com deels regelen.
Wees er dus op bedacht dat deze ook bij bol.com actief zijn.

Heeft er voor mij iemand nog een tip of iets wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen. Denk dat de politie niet veel gaat en kan doen helaas.

Gaat om een behoorlijk bedrag dat mijn zoontje gespaard heeft. En zijn terleurstelling maakt mij woedend.

Het liefste zou ik graag een tip willen om hoe het geld terug te krijgen via een normale manier en volgens de regels.

Hoor graag van iemand.
[edit naam + foto - redactie]

pe
door pebk Jul 6, 2022 om 11:00
581 Antwoorden / 0 Vragen

Toch is het niet netjes om de foto van de persoon hier neer te zetten. Wat u ook beweert dat hij gedaan heeft.

pe
door pebk Jul 6, 2022 om 11:04
581 Antwoorden / 0 Vragen

Maar reken er niet op dat u uw geld terugkrijgt. Als de politie iets doet (en daar hebben ze aangiftes voor nodig) dan is het geld vast al verdwenen.

Er staan voldoende tips in de links van Marita en H. Kreeft. Maar de meeste helpen alleen vooraf. Eerst uitzoeken of de site betrouwbaar is en zo ja dan pas bestellen. Als u twijfelt, niet bestellen.

Wesley5
door Wesley5 Jul 6, 2022 om 13:12
2 Antwoorden / Vragen

Door PEBK
Met de foto heeft u gelijk.
Deze zal ik verwijderen van hier.
Wel ga ik deze gebruiken over een tijd wanneer de persoon in kwestie niet tot terugave van het bedrag is gegaan. In social media
We gaan vanmiddag met een aantal na het adres om te kijken of de gene er woont en thuis is. Ook dan weten we zeker of de persoon op de foto te linken is aan het bedrijf.

Geert38
door Geert38 Jul 6, 2022 om 18:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zou u mij op de hoogte willen houden want ik ben ook in staat ok langs tegaan bij die persoon 0623756444
Wel vervelend voor u zoontje mag ik vragen om hoeveel het ging

Ik heb met bol.com gesproken en die ging ook actie ondernemen en hun hebben iets leuks naar me gestuurd omdat ik ze gewaarschuwd hebt

Geert38
door Geert38 Jul 7, 2022 om 21:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bent u al langs geweest en zo ja wat is er op uit gelopen

Wesley5
door Wesley5 - Jan 5, 2023 om 18:43
2 Antwoorden / Vragen

Gaat inmiddels door onder de naam excellent bij bol.com

Deze oplichter woont in Lichtenvoorde makkelijk te vinden op FB is rond de 20/25 jaar oud.

Heeft meerdere aliassen waarin hij Nederlandse namen gebruikt.

Meerdere  websites voor 2e hands appartuur. Die je na betaling uiteindelijk niet krijgt.