pm
door pmuller Oct 6, 2005 om 14:14
Elektronica & tv

Hoe betrouwbaar is Mediamarkt II ??

Op 01/07/05 heb ik een digitale camara gekocht (Panasonic DMC-FX7 EUR 399,-) by de Mediamarkt, te Amsterdam. Nog geen drie weken later, wil de lens unit niet meer sluiten. Heb drie dagen met de camara open in een tas rond gelopen voor dat ik hem bij de Mediamarkt kon brengen.

Na onderzoek blijkt dat er zandschade is gecontateerd waardoor de lens unit moet worden vervangen. Of ik akkord ga met de herstelkosten van EUR 238,45.

Ik vertrouw het niet omdat het te makkelijk is om te zeggen dat het schade van buiten af is. Zie "Hoe betrouwbaar is Mediamarkt" op deze site. Volgens klant onplofte display is nu volgens Mediamarkt  valschade dus geen garantie.

Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben met deze camara en dan voornamelijk met de lens-unit? Ik zou graag willen weten of ik een degelijk product heb gekocht of niet. Als het geen degelijk product is, kunnen we samen aktie ondernemen?

Mvg,

P.Muller

891 3 Rapporteer

se
door sebastian - Oct 6, 2005 om 15:18
13 Antwoorden / 8 Vragen

De vraag is niet hoe betrouwbaar is de Media Markt maar hoe betrouwbaar is de gekochte camera. Zodra de lens unit niet meer sloot moet je die niet nog drie dagen in een tas laten ! Als er dan zand inkomt is het naar mijn idee logisch dat het zandschade, dus schade van buitenaf is. De zand zat bij aankoop immers niet in de lens ! Die is er ingekomen door na constatering van het euvel de camera toch in de tas te laten....

zeijen
door zeijen - Oct 6, 2005 om 18:04
13 Antwoorden / 0 Vragen

als je het niet eens bent kun je de camera altijd ophalen en naar een
andere winkel brengen voor een second opinion, maar ik ben bang dat
mijn voorganger gelijk heeft dat het niet handig is om hem na
constatering nog 3 dagen in een tas te laten zitten. Beter is dan om
hem op een plek neer te leggen waar hij veilig kan blijven liggen tot
je er wel aan toe komt. Second opinion kan trouwens wel geld kosten.
b.v. € 25,00 onderzoekskosten.

bk
door bklerk - Oct 15, 2005 om 11:32
12 Antwoorden / 11 Vragen

Mediamarkt Ik vind dat ze in het algemeen correct handelen. Ik was vorig jaar in Thailand met vakantie en nam in de late namiddag mijn Digitale Handycam mee naar het strand om schelpdieren te filmen tegen schemering komt dat mini leven tot leven en verplaasen zich terwijl ik lag te filmen stak er plotseling een harde wind op. Ik stopte meteen met filmen en ging naar mn Hotel terug. Op mijn kamer aangkomen sloot ik meteen mijn camera aan de TV aan . En wat zag ik een trillend beeld en ik kreeg veel sneeuw te zien Receptie gebeld die plaatste meteen een andere tv die was goed Maar video zelfde Problemen. Ik naar Speciaal zaak gegaan Wat bleek er zat zand in mn Handycam. Toen ik terug was in Nederland, heeft de Media Markt er voor gezorgt tegen een betaling van 65 Euro dat mn Handy naar Sony in Amsterdam(schiphol) werd gestuurd. Ik kreeg na 3 dagen tel. Dat mn Handy gerepareerde kon worden voor 600 Euro. Deze is tot volle tevredenheid gerepareerd. De schadepost heb ik via m'n verzekering kunnen verhalen. Dank zij een voor mij gunstig advies van de media markt. Dus voor dure apparaten is de mediamarkt een goed adres.      gr bert