Hoe krijg ik mijn geld terug ?
Volgend situatie:
Tv gekocht bij de mediamarkt (I know..). Dit apparaat ging binnen de garantietermijn kapot. Mediamarkt heeft mij gelijk doorgestuurd naar de fabrikant. enfin, dan maar oplossen met in dit geval Samsung.
- Bij de eerste reperatie ging het al fout. Tijdens het openmaken van het toestel vloog het plastic om je oren. Was vrij gebruikelijk, aldus de reperateur. Toen het moederbord vervangen was en het bouwpakket weer in elkaar gezet moest worden, bleek dat de reperateur toch iets te hardhandig was geweest en dat de achterkant niet meer bevestigd kon worden. Was geen probleem, er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden voor de vervanging van de achterkant.
-tweede reperatie, weer een dag vrij moeten nemen van werk. Nieuwe reperateur, nieuwe achterkant. Bij het vervangen schoot het kunststof weer om de oren. Oeps, de achterkant is niet kapot, maar het het frame van de tv.. blablabla. Nieuwe panel niet aanwezig dus wordt weer een nieuwe afspraak maken.
- derde afspraak, weer een dag vrij moeten nemen. Eerste reperateur, nieuwe panel. Dit keer bespaarde de reperateur mij de plastic kogels. Helaas blijkt dat niet alleen het paneel kapot is, maar ook de achterkant kapot is. Helaas had de reperateur geen achterkant mee, dus of ik weer een nieuwe afspraak wil maken.
Nu heb ik niet zo heel veel zin meer in een vierde afspraak. Het opnemen van vrije dagen is namelijk beperkt en van die droeftoeters krijg je geen garantie dat het dan wel in orde is. Tijdens de 2e reperatie vertelde de reperateur dat wanneer het niet opgelost is na de derde reperatie, ik, de consument, een nieuwe toestel zou krijgen. De 3e reperateur ontkent dit. Ik heb geen vertrouwen meer in het product en zie graag een restitutie van het aankoopbedrag. Hoe maak ik mij zo sterk mogelijk tegenover zo'n groot bedrijf?
Bijvoorbaad dank.
Wat was er eigenlijk voor probleem aan die tv?
Het beeld stond op zijn kop. Na de recovery stond alles in het chinees en reageerde het niet meer op de imputs (HDMI etc.)....
kapotte moederbord.
Topantwoord
Ja, de vraag is of het 3 reparaties zijn.
Eerste echte reparatie was het moederbord.
Monteur heeft toen achterkant of frame kapotgemaakt.
Wanneer hij deze bij zich had gehad, had hij niet terug hoeven komen.
Bij de tweede en derde afspraak is er niks gerepareerd.
Door niet kijken wat er precies kapot was zijn nu 3 extra afspraken nodig.
Neem aan dat u ook zonder de achterkant TV kunt kijken.
Ik zou in dit geval geen vertrouwen meer hebben in de monteurs, maar nog wel in de TV.
Het voordeel is: uw tv werkt. En dat is het belangrijkste. Van een werkende tv kan u de overeenkomst niet ontbinden. U moet bij de MM aankloppen en die moet zorgen dat de tv ook heel is.
Hallo Benjamin Jansen ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
De MM moet het als verkoper oplossen, maar je hebt de klacht bij Samsung neergelegd.
Heb je Samsung al geinformeerd over de reparaties van hun monteurs en dat je er nu klaar mee bent en en er geen vertouwen meer in hebt en een nieuwe tv wilt?
Weer eens een typisch Mediamarkt verhaal dat al vaker langs kwam. Kort en krachtig: volgens de consumentenwetgeving is de verkoiper dus hier Mediamarkt verantwoordelijk voor het lkeveren van een deugdelijk apparaat. Als dat niet zo is dient Mediamarkt te zorgen voor afdoende reparatie en als dat niet kan zoals bij u dient men een nieuw toestel te leveren. U heeft dus wettelijk NIETS maar dan ook Niets met Samsung te maken!
De Mediamarkt vestiging handelt hier dus volstrekt foutief en onwettelijk.
Herhaald: zij dienb zorg te dragen voor het leveren van een goede TV en u behoefde dus helamaal geen eigen afspraken te maken met welke repoarateur dan ook!! Zie de wetgeving in deze.
In de basis hebt u gelijk. MM is en blijft eerste aanspreekpunt, maar die kan afspreken dat reparaties en geparantiegevallen rechtstreeks door de fabrikant afgehandeld kunnen worden. Het voordeel is dat het sneller opgelost wordt.
Stel de tv moet opgestuurd worden. Ik moet dan eerst naar de MM die daarna de tv doorstuurt naar de fabrikant. Ook kosten en vooral tijd te besparen kan je ook rechtstreeks de tv opsturen. De kosten worden verrekend tussen MM en fabrikant.
Dit mag, maar je mag het ook weigeren als klant. Aldi is hiermee al vaker in het nieuws geweest. Consumenten die een machine kopen en naar de winkel terug gaan voor een garantie geval. De winkel is verplicht dit aan te nemen en het verder op te lossen. Echter duurt het een aantal dagen langer voordat de machine terug is. Rechtstreeks mocht en is de klant sneller mee geholpen.
In dit geval is het gewoon zuur dat de achterkant steeds kapot gaat.
Grote LCD TV 's worden niet meer opgestuurd maar ter plaatse door de fabrikant of verkoper gerepareerd.Reparatie is schijnbaar wel gelukt .MM hoort de veroorzaakte schade te vergoeden . Zij zijn reparatie opdrachtgever van de reparatie
Als ik u was zou ik het over een andere boeg gooien. Zet uw klacht neer op klachtkompas.nl van de consumentenbond, de klacht gaat dan over Mediamarkt, dat is degene met wie u de overeenkomst heeft. Zet erbij bij welke Mediamarkt u uw apparaat heeft gekocht als u de tv in een winkel heeft gekocht en wat er allemaal is misgegaan. Eis een nieuw zelfde toestel of anders geld terug.
U bent er nog ;-)) is lang geleden .
Ik heb het erg druk, daarom weinig tijd om vragen te beantwoorden. Gelukkig gaat het zonder mij ook prima hier ;-))
@zoekster: niemand is onmisbaar, zelfs ik niet.;-)) Sterkte in deze voor jou drukke tijd.
De Mediamarkt wordt eigenlijk als de schuldige aangewezen want zij hebben u doorverwezen naar in dit geval Samsung die de garantie uitvoert. De Mediamarkt heeft geen invloed op het reparatie traject want de reparatiedienst van Samsung is aansprakelijk voor de reparatie afhandeling. Als de reparateur fout op fout stapelt dan is Samsung aansprakelijk voor een juiste afhandeling en niet de Mediamarkt. Het is wel zo dat als na een derde poging tot reparatie het oorspronkelijke defect blijft bestaan u recht heeft op een vervangend tv toestel maar het aankoop bedrag terug krijgen is geen optie. Het gedoe over het opnemen van verlofuren is uw pakkie an en voegt niets toe aan uw relaas of is het zo dat u voor die verlofuren ook nog geld wil ontvangen.
Is t pin of poen ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer