Benjamin Jansen
door Benjamin Jansen Mar 28, 2018 om 19:20
Elektronica & tv

Hoe krijg ik mijn geld terug ?

Volgend situatie:

Tv gekocht bij de mediamarkt (I know..). Dit apparaat ging binnen de garantietermijn kapot. Mediamarkt heeft mij gelijk doorgestuurd naar de fabrikant. enfin, dan maar oplossen met in dit geval Samsung.

- Bij de eerste reperatie ging het al fout. Tijdens het openmaken van het toestel vloog het plastic om je oren. Was vrij gebruikelijk, aldus de reperateur. Toen het moederbord vervangen was en het bouwpakket weer in elkaar gezet moest worden, bleek dat de reperateur toch iets te hardhandig was geweest en dat de achterkant niet meer bevestigd kon worden. Was geen probleem, er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden voor de vervanging van de achterkant.

-tweede reperatie, weer een dag vrij moeten nemen van werk. Nieuwe reperateur, nieuwe achterkant. Bij het vervangen schoot het kunststof weer om de oren. Oeps, de achterkant is niet kapot, maar het het frame van de tv.. blablabla. Nieuwe panel niet aanwezig dus wordt weer een nieuwe afspraak maken.

- derde afspraak, weer een dag vrij moeten nemen. Eerste reperateur, nieuwe panel. Dit keer bespaarde de reperateur mij de plastic kogels. Helaas blijkt dat niet alleen het paneel kapot is, maar ook de achterkant kapot is. Helaas had de reperateur geen achterkant mee, dus of ik weer een nieuwe afspraak wil maken.

Nu heb ik niet zo heel veel zin meer in een vierde afspraak. Het opnemen van vrije dagen is namelijk beperkt en van die droeftoeters krijg je geen garantie dat het dan wel in orde is. Tijdens de 2e reperatie vertelde de reperateur dat wanneer het niet opgelost is na de derde reperatie, ik, de consument, een nieuwe toestel zou krijgen. De 3e reperateur ontkent dit. Ik heb geen vertrouwen meer in het product en zie graag een restitutie van het aankoopbedrag. Hoe maak ik mij zo sterk mogelijk tegenover zo'n groot bedrijf?

Bijvoorbaad dank.

6082 11 Rapporteer

simon55
door simon55 - Mar 28, 2018 om 19:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Mediamarkt is de verkopende partij, en dient dit voor u op te lossen. U heeft recht op n nieuw werkend toestel

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2018 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat was er eigenlijk voor probleem aan die tv?

Benjamin Jansen
door Benjamin Jansen Mar 28, 2018 om 20:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het beeld stond op zijn kop. Na de recovery stond alles in het chinees en reageerde het niet meer op de imputs (HDMI etc.)....

kapotte moederbord.

Topantwoord

Ge
door Genee - Mar 28, 2018 om 19:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, de vraag is of het 3 reparaties zijn.
Eerste echte reparatie was het moederbord.
Monteur heeft toen achterkant of frame kapotgemaakt.
Wanneer hij deze bij zich had gehad, had hij niet terug hoeven komen.
Bij de tweede en derde afspraak is er niks gerepareerd.
Door niet kijken wat er precies kapot was zijn nu 3 extra afspraken nodig.
Neem aan dat u ook zonder de achterkant TV kunt kijken.
Ik zou in dit geval geen vertrouwen meer hebben in de monteurs, maar nog wel in de TV.

ne
door neodutchio - Mar 28, 2018 om 20:10
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Het voordeel is: uw tv werkt. En dat is het belangrijkste. Van een werkende tv kan u de overeenkomst niet ontbinden. U moet bij de MM aankloppen en die moet zorgen dat de tv ook heel is.

marita5
door marita5 - Mar 28, 2018 om 20:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen
panter22
door panter22 - Mar 28, 2018 om 21:58
6599 Antwoorden / Vragen

De MM moet het als verkoper oplossen, maar je hebt de klacht bij Samsung neergelegd.
Heb je Samsung al geinformeerd over de reparaties van hun monteurs en dat je er nu klaar mee bent en en er geen vertouwen meer in hebt en een nieuwe tv wilt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2018 om 10:27
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Weer eens een typisch Mediamarkt verhaal dat al vaker langs kwam. Kort en krachtig: volgens de consumentenwetgeving is de verkoiper dus hier Mediamarkt verantwoordelijk voor het lkeveren van een deugdelijk apparaat. Als dat niet zo is dient Mediamarkt te zorgen voor afdoende reparatie en als dat niet kan zoals bij u dient men een nieuw toestel te leveren. U heeft dus wettelijk NIETS maar dan ook Niets met Samsung te maken!

De Mediamarkt vestiging handelt hier dus volstrekt foutief en onwettelijk.
Herhaald: zij dienb zorg te dragen voor het leveren van een goede TV en u behoefde dus helamaal geen eigen afspraken te maken met welke repoarateur dan ook!! Zie de wetgeving in deze.

www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

ne
door neodutchio Mar 29, 2018 om 10:37
5165 Antwoorden / 12 Vragen

In de basis hebt u gelijk. MM is en blijft eerste aanspreekpunt, maar die kan afspreken dat reparaties en geparantiegevallen rechtstreeks door de fabrikant afgehandeld kunnen worden. Het voordeel is dat het sneller opgelost wordt.
Stel de tv moet opgestuurd worden. Ik moet dan eerst naar de MM die daarna de tv doorstuurt naar de fabrikant. Ook kosten en vooral tijd te besparen kan je ook rechtstreeks de tv opsturen. De kosten worden verrekend tussen MM en fabrikant.
Dit mag, maar je mag het ook weigeren als klant. Aldi is hiermee al vaker in het nieuws geweest. Consumenten die een machine kopen en naar de winkel terug gaan voor een garantie geval. De winkel is verplicht dit aan te nemen en het verder op te lossen. Echter duurt het een aantal dagen langer voordat de machine terug is. Rechtstreeks mocht en is de klant sneller mee geholpen.

In dit geval is het gewoon zuur dat de achterkant steeds kapot gaat.

Grunnen.
door Grunnen. Mar 30, 2018 om 17:59
509 Antwoorden / Vragen

Grote LCD TV 's worden niet meer opgestuurd maar ter plaatse door de fabrikant of verkoper gerepareerd.Reparatie is schijnbaar wel gelukt .MM hoort de veroorzaakte schade  te vergoeden . Zij zijn reparatie opdrachtgever van de reparatie

zoekster1
door zoekster1 - Mar 30, 2018 om 13:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik het over een andere boeg gooien. Zet uw klacht neer op klachtkompas.nl van de consumentenbond, de klacht gaat dan over Mediamarkt, dat is degene met wie u de overeenkomst heeft. Zet erbij bij welke Mediamarkt u uw apparaat heeft gekocht als u de tv in een winkel heeft gekocht en wat er allemaal is misgegaan. Eis een nieuw zelfde toestel of anders geld terug.

marita5
door marita5 Mar 30, 2018 om 13:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

U bent er nog ;-)) is lang geleden .

zoekster1
door zoekster1 Mar 30, 2018 om 14:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het erg druk, daarom weinig tijd om vragen te beantwoorden. Gelukkig gaat het zonder mij ook prima hier ;-))

Cookies
door Cookies Mar 30, 2018 om 14:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: niemand is onmisbaar, zelfs ik niet.;-)) Sterkte in deze voor jou drukke tijd.

ro
door ron503 - Mar 30, 2018 om 14:55
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De Mediamarkt wordt eigenlijk als de schuldige aangewezen want zij hebben u doorverwezen naar in dit geval Samsung die de garantie uitvoert. De Mediamarkt heeft geen invloed op het reparatie traject want de reparatiedienst van Samsung is aansprakelijk voor de reparatie afhandeling. Als de reparateur fout op fout stapelt dan is Samsung aansprakelijk voor een juiste afhandeling en niet de Mediamarkt. Het is wel zo dat als na een derde poging tot reparatie het oorspronkelijke defect blijft bestaan u recht heeft op een vervangend tv toestel maar het aankoop bedrag terug krijgen is geen optie. Het gedoe over het opnemen van verlofuren is uw pakkie an en voegt niets toe aan uw relaas of is het zo dat u voor die verlofuren ook nog geld wil ontvangen.

simon55
door simon55 Mar 30, 2018 om 17:29
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Is t pin of poen ?

Gr
door Grunn1 - Mar 30, 2018 om 20:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Opvallend hoe negatief er weer wordt gedaan over de Mediamarkt. De Mediamarkt heeft tot nu toe gedaan wat zij moeten doen, bij het defect van de tv in dit geval het moederbord is Samsung ingeschakeld zoals in het in veel gevallen eraan toegaat en de monteur van Samsung heeft het moederbord gerepareerd. Nu heeft echter de monteur de achterkant kapot gemaakt waar Mediamarkt niks mee te maken heeft en de monteur moet zorgen dat dit weer gerepareerd wordt en dat is niet voor de Mediamarkt. Zoals velen zeggen dat je Mediamarkt 3 keer de kans moet geven, nou het oorspronkelijke defect was de eerste keer en de rest heeft niks met dat defect te maken dus is er nog steeds maar 1 keer een defect geweest. De monteur moet de door hem aangebrachte schade repareren en als hem dat uiteindelijk niet lukt moet hij voor een nieuwe zorgen.

Een heel simpel ander voorbeeld.
Stel je koopt een nieuwe auto en tijdens de fabrieksgarante gaat er iets aan de motor kapot dus breng je hem naar de dealer want dat moet onder garantie gerepareerd worden. Tijdens een testrit parkeerde een monteur van de dealer je auto tegen een muur omhoog. Heeft dit iets met de  garantie te maken? Nee. Deze reparatie moet dan ook op kosten van de dealer gemaakt worden buiten de fabrikant om en heeft niks met de fabrieksgarantie te maken.